London Boulevard; Velika Britanija, SAD; 2010. godina; 103 minute
Režija & scenarij: William Monahan
Uloge: Collin Farrell, Keira Knightley, David Thewlis, Ray Winstone...
U holivudskoj tvornici snova William Monahan bio je (i ostao) poznat kao vrstan scenarista. Dokazao se već sa prvim scenarijem napisanim za film Kingdom of Heaven (Nebesko kraljevstvo, 2005), koji je režirao britanski sineasta Ridley Scott, a govorio je o krstaškim ratovima. Za svoj drugi scenarij adaptirao je prvi iz hongkongške „paklene trilogije“ Infernal Affairs (Pakleni poslovi, 2002). Riječ je o filmu The Departed (Pokojni, 2006), četverostrukom oskarovcu: najbolji film, režija (prvi i do sada jedini Oscar za reditelja Martina Scorsesea), montaža, i najbolji adaptrani scenarij. Sa tim Oscarom postao je „vruća roba“ u Hollywoodu. U 2008. ponovno sarađuje sa Ridleyjem Scottom na scenariju za film Body of Lies (Tijelo od laži), da bi u 2010. napisao scenarij za Edge of Darkness (Na rubu tame), reditelja Martina Campbella u kojem je Mel Gibson imao zapaženu rolu, nakon dugog izbivanja sa filma.
U istoj godini Monahan piše i London Boulevard, svoj peti scenarij, kojeg će ovoga puta i sam prenijeti sa papira na celuloid. Samo ime odmah odaje omaž klasiku Billyja Wildera Sunset Blvd. (Bulevar sumraka, 1950), ali u jednu ruku i priča sličnu priču, tj. ima određenih sličnosti i podudarnosti u kosturu priče. U Wilderovom film noiru, scenarista Joe Gillis (William Holden) nađe se u čudnoj vezi sa nekadašnjom filmskom zvijezdom Normom Desmond (Gloria Swanson), kojoj očajnički treba materijal za „comeback“.
U kriminalističkoj drami London Boulevard Colin Farrell glumi gangstera Mitchela tek puštenog iz zatvora, željnog života sa prave strane zakona. Igrom slučaja dobija posao koji od njega zahtijeva da se brine o velikoj glumačkoj zvijezdi Charlotti (Keira Knightley), samo da bi otkrio kako, šta god dobro napravio, nikad neće uteći svojoj prošlosti. S jedne strane pokušava voditi normalan život, što podrazumijeva brigu o problematičnoj sestri Briony (Anna Friel), kao i svom novom poslu u kojem Charlottu treba zaštiti od paparacija, dok ga s druge nekadašnji šef i mafijaški boss (Ray Winstone) stalno podsjeća na prošlost, ne puštajući ga da se tako lako izvuče iz kriminalnog podzemlja.
Farrell i Knightley su itekako uvjerljivi u svojim ulogama, kao nekadašnji gangster koji se bori za drugu šansu u životu i glumačka zvijezda pod teretom slave. Winstone briljira u ulozi mafijaškog šefa, dok je David Thewlis kao Carlottin pomoćnik jednostavno genijalan. William Monahan se u svom rediteljskom prvijencu snašao „kao riba u vodi“, radeći sa glumcima sa istančanom rediteljskom rukom, dok je i više nego dobro ispisao film, derivirajući scenarij iz istoimene knjige Kena Bruena. Muzičke numere kao podloga scenama i sami dijalozi, pomalo nalikuju na one iz filmova velikog Quentina Tarantina, te ostaju kao znak da se na Monahana može itekako računati.