Bilo jednom na Srednjem zapadu
ONCE UPON A TIME IN THE MIDLANDS, 2002., Velika Britanija, Njemačka, Holandija, 102 min., drama/porodični/ljubavni
Bilo jednom na Srednjem zapadu je britanska porodična drama sa zapadnjačkim, spaghetti western štihom, a započinje kao haotična komedija pretvarajući se u emocionalnu priču o ljubavi i gubitku. U centru narativa ovoga ostvarenja reditelja Shanea Meadowsa je ljubavni trokut koji čine Shirley (Shirley Henderson), njen geekasti dečko Dek (Rhys Ifans) i Jimmy (Robert Carlyle), Shirleyin bivši i otac njenog djeteta. Do ušiju zaljubljeni Dek odlučuje zaprositi Shirley i to na nacionalnoj televiziji što ova, na njegovu veliku sramotu, odbije. To ne promakne Škotu Jimmyju lopovu koji je napustio Shirley i njenu sada 12-godišnju kćer Marlene prije nekoliko godina. Uvidjevši svoju pogrešku, u napadu nostalgije i ljubomore Jimmy se poželi vratiti u njihov život i povratiti izgubljeno povjerenje, zajedno sa svojim ne baš pristojnim prijateljima. Ali, tamo ga dočekuje sasvim drugačije stanje od onoga koje je ostavio. Bilo jednom na Srednjem zapadu je simpatična i duhovita posveta klasičnom westernu sa puno pucnjave, sa country muzikom i centralnim obračunom dvojice muškarca i ženom kao nagradom.
Laka djevojka
TART, 2001., SAD, Kanada, 94 min., drama/romantika/kriminalistički
Tart ili Laka djevojka je debitantski projekt rediteljice i scenaristice Christine Wayne, na kojem je angažirala u to doba najtalentovanije tinejdžerske američke glumce. Glavna glumica je Dominique Swain, a najmlađa od tinejdžerica u filmu bila je Mischa Barton, koja je u vrijeme snimanja imala samo 15 godina. Posebno je zanimljivo da je cameo ulogu imala i slavna Melanie Griffith. Što se tiče radnje filma, ona je vrlo jednostavna i zapravo, vrlo životna, a uključuje Cat Storm koja živi s majkom i mlađim bratom, dok nezainteresiranog oca vrlo rijetko viđa. Pohađa prestižnu privatnu školu na Manhattanu, gdje joj je najbolja prijateljica buntovna Delilah Milford. Kad Delilahu isključe iz škole, Cat se počne družiti s Grace Bailey i preko nje upoznaje snobovsko društvo mladića i djevojaka sklonih partijanju s konzumiranjem kokaina. Na jednom takvom tulumu Cat upozna, kako se čini, osjećajnog mladića Williama Sellersa i zbliži se s njim. Laka djevojka je jedan od onih filmova u kojem se može prepoznati svaka tinejdžerica koja ulazi u svijet odraslih, koja odrasta i koja se prvi put susreće sa izazovima. Naravno, naklonost zgodnog mladića je svakoj djevojci teško odbiti, ali na koncu uvijek ostaje izbor, da li je zabava važnija od ponosa.
Smrt u dubini
PIONÉR / PIONEER, 2013., Finska, Francuska, Norveška, Njemačka, Švedska, 111 min., triler
U svakoj sedmičnoj preporuci, uvijek se mora napraviti mjesta za jedan triler, a još ako je norveški, onda mjesta dilemi nema. Erik Skjoldbjærg, rođen 1964. godine, jedan je od norveških reditelja koji je najviše utjecao na stvaranje tzv. norveškog novog filmskog talasa usmjerenog na žanr trilera. Poznat po naslovu Nesanica iz 1997. (koji je 2002. dobio istoimenu remake verziju s Alom Pacinom i sada već pokojnim Robinom Williamsom u glavnim ulogama, u režiji Christophera Nolana), vrhunac karijere je dosegnuo sa dramskim remek-djelom Prozac Nation koji ga je uzdginuo na prijesto jednog od najbitnih savremenih norveških filmskih reditelja. Pioneer je njegov povratak Norveškoj i njenim društveno-historijskim, ali i političkim pitanjima. Dakle, radnja ovog trilera smještena je u rane 1980-e, u vrijeme početaka norveškog naftnog booma. U Sjevernom moru otkriveni su golemi rudnici nafte i plina i vlasti nastoje organizovati prijevoz nafte na obalu dugim cjevovodima. Profesionalni vozač Petter, opsjednut osvajanjem dna Norveškog mora, posjeduje discipliniranost, snagu i hrabrost za najopasniju svjetsku misiju. Međutim, iznenadna tragična nesreća promijeni sve. Petter je poslan na riskantno putovanje na kojem će postupno shvatiti da je duboko uvučen u situaciju mnogo opasniju nego li je mislio, te da je njegov vlastiti život u opasnosti. „Impresivan. Pravi triler zavjere.“, objavio je u kritici Screen Daily, dok Variety smatra da je riječ o „uvrnutoj priči o životu i smrti pod pritiskom.“