26. SFF: Otkrivamo filmove Kinoscope programa 2020.

26. SFF: Otkrivamo filmove Kinoscope programa 2020.

U programu Kinoscopea ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala će biti prikazano 15 filmova. I ove godine bit će prikazani zasebni dijelovi programa Kinoscope - Kinoscope Real i Kinoscope Surreal, uvedeni na 25. Sarajevo Film Festivalu.

Selektori Kinoscope programa su Mathilde Henrot i Alessandro Raja.

“Tokom cijele godine tragamo za filmovima koji će se konačno naći u Kinoscope programu. Tražimo ih po festivalima, u Evropi, Americi, Aziji... svuda! Kuriranje i selekcija predstavljaju veliku odgovornost. Naša misija je da očuvamo svoju radoznalost i slobodu duha čak i nakon što pogledamo toliko filmova svakog dana, sedmice, mjeseca. Obraćamo pažnju na trendove zbog toga što trendovi odražavaju pitanja koja se tiču svih nas, na primjer kako je #metoo pokret povećao svijest o problemu i sposobnost hrabrog suočavanja sa užasnim situacijama”, kažu Mathilde Henrot i Alessandro Raja, selektori programa Kinoscope.

S obzirom na pandemiju COVID-19, zbog koje je otkazan veliki broj svjetskih filmskih festivala, prije svega Festival u Cannesu gdje su premijeno prikazani brojni filmovi iz programa Kinoscope, selektori su ove godine morali proširiti pretragu na druge festivale kako bi pronašli izvrsne filmove.

“To istraživanje nas je odvelo ka otkrivanju autora i filmova koje bi možda čak i previdjeli da je Festival u Cannesu bio održan. Na kraju je ono što je u početku bilo ograničenje postalo izvor slobode, što se i inače često dešava!”, ističu Henrot i Raja.

Kinoscope

A L’ABORDAGE!

Francuska, 2020, 95 min.
Režija: Guillaume Brac

Jedne tople ljetne večeri u Parizu Félix slučajno upoznaje Almu. Smiju se, plešu i zajedno provode noć u parku. Ali ubrzo se moraju rastati jer ona odlazi na odmor sa svojom porodicom. Félix impulsivno odluči da je iznenadi na odmoru, a u avanturu uključuje i prijatelja. Dijele prevoz s mladićem kojeg također upliću u poduhvat. Međutim, ništa ne ide onako kako su planirali.

ŽENA KOJA JE TRČALA / DOMANGCHIN YEOJA

Južna Koreja, 2019, 77 min.
Režija: Hong Sangsoo

Dok je njen muž na službenom putovanju, Gamhee se nalazi s tri prijateljice. Prve dvije posjećuje u njihovim domovima, a sa trećom se slučajno susreće u pozorištu. Dok žene, kao i uvijek, prijateljski razgovaraju, ispod i iznad površine mora kreće se više različitih struja.

KRVNE VEZE / KØD & BLOD

Danska, 2020, 89 min.
Režija: Jeanette Nordahl

Ida je uselila kod tetke i rođaka nakon što joj je majka tragično stradala u saobraćajnoj nesreći. Kuća je puna ljubavi, ali van doma porodica vodi nasilan i kriminalan život.

GAGARIN / GAGARINE

Francuska, 2020, 95 min.
Režija: Fanny Liatard, Jérémy Trouilh

Šesnaestogodišnji Yuri živi u Gagarinovim tornjevima, velikim crvenim zgradama od cigle na periferiji Pariza. Sanja da postane astronaut. Kada se pročuje za planove rušenja Gagarinovih tornjeva, Yuri se pridružuje otporu i zajedno sa prijateljima upušta se u misiju spašavanja sopstvenog doma, koji za njega postaje “zvjezdani brod” – prije nego što zauvijek nestane u svemiru.

ASISTENTKINJA / THE ASSISTANT

Sjedinjene Američke Države, 2019, 87 min.
Režija: Kitty Green

Film prati jedan dan u životu Jane, tek diplomirane ambiciozne filmske producentice, koja je upravo pronašla posao iz snova kao asistentkinja moćnog biznismena u industriji zabave. Njen radni dan je sličan bilo kojem danu nekog drugog aistenta - kuha kafu, mijenja papir u kopir-mašini, naručuje ručak, organizuje putovanja, preuzima telefonske poruke, uvodi nove kolege u posao. Dok slijedi svoju svakodnevnu rutinu, Jane, kao i mi, postaje sve svjesnija zlostavljanja i rastućeg poniženja koji podmuklo boje svaki aspekt njenog radnog dana. Odlučuje zauzeti stav protiv toga, samo da bi otkrila istinsku dubinu sistema u koji je ušla.

Kinoscope Real

ZEMLJA JE PLAVA POPUT NARANDŽE / ZEMLIA BLAKYTNA NIBY APEL’SYN

Ukrajina, Litvanija, 2020, 74 min.
Režija: Iryna Tsilyk

Samohrana majka Anna i njeno četvero djece žive u ukrajinskoj ratnoj zoni u Donbasu, nedaleko od linija fronta. Dok je vanjski svijet u haosu i odjekuje eksplozijama bombi, porodica u svome domu uspijeva održati atmosferu sigurnog utočišta punog života i svjetlosti. Svi članovi porodice strastveno vole film, što ih motiviše da snime film o vlastitom životu u ratu. Taj kreativni proces suočava ih s pitanjem kakvu ulogu magični svijet filma može igrati u kriznim vremenima. Kako prikazati rat kroz umjetnost? Pretvaranje vlastitih trauma u umjetničko djelo savršen je način za Annu i njenu djecu za očuvanje vlastite ljudskosti.

ATLANTIDA / ATLANTIS

Ukrajina, 2019, 108 min.
Režija: Valentyn Vasyanovych

U bliskoj budućnosti u Ukrajini bivši vojnik Sergej pokušava se oporaviti od ratnih trauma. Kada se željezara u kojoj radi zatvori, on se prijavljuje za volontera organizacije Crni tulipan koja traga za tijelima poginulih vojnika, gdje upoznaje i Katju, Arheologinju koja i doslovno i metaforički iskopava posljedice vlasite historije.

LOS CONDUCTOS

Francuska, Kolumbija, Brazil, 2020, 70 min.
Režija: Camilo Restrepo

Medellín, Kolumbija. Pinky je u bijegu. Nedavno se izvukao iz stiska jedne vjerske sekte, pronašao mjesto na kojem može skvotati i zaposlio se u fabrici majica. Razočaran u vlastitu religiju, preispituje sve u što je ikada vjerovao. Međutim, dok pokušava srediti svoj razoreni život, vraćaju mu se nasilne uspomene i u njemu bude želju za osvetom. Film je inspirisan istinitm događajima.

GARAŽNI LJUDI / GARAGENVOLK

Njemačka, 2020, 95 min.
Režija: Natalija Yefimkina

Daleki sjever Rusije negostoljubiv je predio gdje zima nikada ne završava, a svježi snijeg brzo prekriva industrijska prljavština. Tu, na rubu grada u kojem je rudarska kompanija jedini poslodavac, nizovi garaža protežu se unedogled. Iza njihovih zahrđalih vrata moguće je pronaći bilo šta, izuzev auta. Te garaže utočište su ruskih muškaraca koji svoju inventivnost i vještine koriste da njihovih par metara kvadratnih prostora pretvore u alternativno mjesto za život. Svaka garaža mjesto je samoostvarenja, prostor koji čuva velike snove i nudi odmor od teškog života u Arktičkom krugu. Ilja, sakupljač metalnog otpada, svoju garažu je pretvorio u radionicu, Roman u svojoj uzgaja golubove, a Pavel rezbari figurice svetaca. Članovi rock-benda u svojoj garaži održavaju probe, a Viktor je nakon decenija rada svoju proširio, iskopavši četiri podzemna nivoa. Svaka garaža odražava žudnje, strahove i strasti svoga vlasnika. Zajedno tvore mikrokosmos u kojem obitava skriveni dio društva i u kojem ima prostora i za smijeh.

OVO NIJE SAHRANA, OVO JE USKRSNUĆE / THIS IS NOT A BURIAL, IT’S A RESURRECTION

Lesoto, Južna Afrika, Italija, 2019, 120 min.
Režija: Lemohang Jeremiah Mosese

U planinama Lesota osamdesetogodišnja udovica Mantoa željno iščekuje povratak sina s rada u južnoafričkim rudnicima, samo da bi saznala za njegovu smrt. Nakon gubitka posljednjeg preostalog člana porodice, Mantoa željno iščekuje vlastitu smrt te sređuje svoje poslove i dogovara da je sahrane na lokalnom groblju. Mantoin pažljivo pripremljen plan remeti vijest da lokalni zvaničnici planiraju raseliti njeno selo, potopiti ga i tu izgraditi branu i napraviti jezero. Mantoa odluči odbraniti duhovno nasljeđe svoje zajednice.

Kinoscope Surreal

SHIRLEY

Sjedinjene Američke Države, 2020, 107 min.
Režija: Josephine Decker

Fred i Rose sele u mali univerzitetski grad u Vermontu gdje bi Fred trebao početi raditi kao vanredni profesor književnosti. Profesor Stanley Hyman mladom paru nudi besplatan smještaj i hranu pod uslovom da Rose pristane čistiti kuću i brinuti se o njegovoj supruzi, proslavljenoj autorici horor romana Shirley Jackson. Fedu i Rose na početku se ne dopada haotično kućanstvo, ali s vremenom sa svojim ekscentričnim domaćinima uspostavljaju duboke veze koje će njihovu ljubav staviti na kušnju.

LAPSIS

Sjedinjene Američke Države, 2020, 108 min.
Režija: Noah Hutton

U paralelnoj stvarnosti dostavljač Ray Tincelli muči se da izdržava sebe i svoga bolešljivog mlađeg brata. Nakon niza sitnih prevara i neuspješnih obmana Ray prihvata posao u čudnom novom svijetu honorarne ekonomije. Odlazi duboko u šumu kako bi razvlačio kilometarske kablove za spajanje velikih, metalnih kocki koje povezuju novo tržište kvantova. Kako zalazi dublje u zonu rada, nailazi na sve veće neprijateljstvo i rastuću prijetnju robotiziranih polagača kablova, te mora odlučiti da li želi pomoći svojim radnim kolegama ili se obogatiti i izvući odatle.

SAINT MAUD

Ujedinjeno Kraljevstvo, 2019, 84 min.
Režija: Rose Glass

Medicinska sestra Maud, koja pacijente njeguje u njihovim domovima, useljava kod Amande, slavne plesačice koju je bolest oslabila i zarobila u raskošnoj i izolovanoj kući. Na početku će Amandu zaintrigirati ta pobožna mlada žena koja joj skreće misli s njenog sve slabijeg zdravlja. S druge strane, Maud je očarana svojom novom pacijenticom. Međutim, Maud nije onakva kakva se čini na prvi pogled. Muči je jedna nasilna tajna iz prošlosti i ekstatične poruke za koje vjeruje da ih prima direktno od Boga. Maud je sve uvjerenija da nije poslana Amandi samo da bi joj pružala medicinsku njegu već i da bi služila višoj, božanskoj svrsi. Dok sve više gubi vezu s realnošću, Maud postaje sve opasnija u svojoj misiji da spasi Amandinu dušu bez obzira na sredstva kojima se pri tome mora poslužiti.

RELIKT / RELIC

Australija, Sjedinjene Američke Države, 2020, 89 min.
Režija: Natalie Erika James

Kada Edna, žena u osmoj deceniji života, neobjašnjivo iščezne, njena kćerka Kay i unuka Sam pohitaju u oronulu porodičnu kuću na selu. Svuda po kući prnalaze dokaze da se Ednina demencija pogoršala. Nakon što se Edna vrati, jednako neobjašnjivo kao što je i nestala, Kay je zabrinuta jer njena majka ne želi ili nije u stanju reći gdje je bila, dok se Sam samo raduje što je baka ponovo s njima. Međutim, kad se Edne počne ponašati sve nepredvidljivije, obje počinju sumnjati da neka zloćudna sila u kući počinje preuzimati kontrolu nad njom.

ZVIJERI KOJE SE HVATAJU ZA SLAMKE / JI-PU-RA-GI-RA-DO JAP-GO SIP-EUN JIM-SEUNG-DEUL

Južna Koreja, 2020, 115 min.
Režija: Kim Yong-hoon

Sudbine zlosretnih bijednika polako se prepliću prije strmoglavog sunovrata: Joong-man jedva preživljava i njeguje bolesnu majku od plate koju zarađuje u sauni, sve dok u svlačionici ne pronađe torbu punu novca; Tae-young je u nevolji nakon što je njegova djevojka pobjegla i odnijela novac koji je pozajmio od zelenaša. Nedugo potom misteriozno se pojavljuje nečiji leš. Mi-ran, rastrzana između nasilnog muža i neperspektivnog posla konobarice u jednom baru, pronalazi mladog ljubavnika Jin-taea koji joj predloži da ubije njenog muža... Uskoro se svi uključuju u bespoštednu borbu na sve ili ništa.

Prethodna
26. SFF: Program Summer Screen 2020.
Sljedeća
26. SFF: Podignuto najveće filmsko platno u regiji