Rosamund Pike ne samo da je uvjerljiva u svojoj ulozi hladne, proračunate, manipulativne Marle Grayson u filmu I Care A Lot (Jako mi je stalo, 2020) već ostavlja dojam potpune “lavice“ – predatorke koja neće prezati ni pred čim kako bi ostvarila svoj cilj. A taj je pronalaženje ostarjelih i ne baš tako onemoćalih penzionera koje već razrađenom shemom proglašava(ju) nesposobnim za samostalni život, te smještaju u Dom za stara lica, dok Marla dobije i iskoristi njihovu teško stečenu penziju, rasproda namještaj i stvari iz njihovih kuća, i na kraju i samu kuću. Cijeli sistem je razrađen. Ruka ruku mije, a Marla tako u svojoj firmi i kancelariji ima zid sa fotografijama penzionera koje je uspješno proglasila nesposobnim za život, dok je sa druge strane, direktor Doma obavještava na vrijeme kada su dostupne sobe (naravno, to znači da je neko od penzića otišao na vječna lovišta), a doktorica u lokalnoj klinici uz postotak preporučuje novu „žrtvu“.
Jako mi je stalo; režija: J Blakeson; uloge: Rosamund Pike, Eiza González, Dianne Wiest, Peter Dinklage; 2020.
IMDb rejting: 6.3/10
Rotten Tomatoes rejting: 80%
Sve već ide prema uhodanom planu, te se pojavljuje izuzetna prilika u vidu starice koja živi sama, naizgled je sve samo ne nesposobna za normalan život, nema rođaka ni bližeg roda, te se Marla i njena saradnica/ljubavnica Fran (Eiza González), osokoljeni premijom koju su dobili odluče na dalje korake. Sve bude gotovo u nekoliko trenutaka, Marli sudija po ko zna koji put dodijeli starateljtvo, a gospođa Jennifer Peterson (Dianne Wiest) uhvaćena totalno nespremna, nevoljno odlazi iz svog doma, čak je i policija došla da je sprovede ako se bude opirala. Ono što je izgledalo kao rutinska “operacija“ za Marlu i Fran pretvorit će se u borbu za preživljavnje, jer, starica ima “neke veze“ sa ruskom mafijom.
Dok gledate film I Care A Lot ne možete se oteti utisku da je njegov scenarista i reditelj J Blakeson inspiraciju crpio iz stvarnog života. Amerika je zemlja snova, pa nije ni čudno šta bi ljudi sve uradili da ostvare svoje snove. Marla za svoj “američki san“ bukvalno “hoda preko mrtvih“, do svoje sreće preko tuđih leđa, samo što je sada "zagrizla" više nego što može progutati. Pike zrači takvom harizmom i odlučnošću, te kada se nađe oči u oči sa Romanom, bivšim ruskim mafiozom, kojeg na neviđeno uvjerljiv i primamljiv način portretira Peter Dinklage, scena je za anale kinematografije.
Ipak, sve vam se možda učini i malo pretjerano, zaplet svakako originalan, ali rasplet na čudan i svojevrsni kliše način. U svakom slučaju, naćićete se (po)malo zgroženi i sa knedlom u grlu posmatrajući radnju filma, ali zasigurno nećete požaliti što ste odvojili dva sata svog života za film koji je toliko jezivo i brutalno, možda bi “istinit“ bila prejaka riječ, ali svakako svojski surov.