Nova godina, nova decenija, a sa njima i nove brojke! Da, zakoračili smo i službeno u 2020, međutim trendovi prošle godine nisu dobili obavještenje, pa su se decembarske brojke uglavnom preslikale na prvi januarski vikend. The Rise of Skywalker je, sa malo manje od 34 miliona dolara na domaćim blagajnama, nastavio kaskati za svojim prethodnikom po pitanju zarade, dok Jumanji: The Next Level ugodno krstari na drugom mjestu sa 26 i pol miliona vikend zarade u svojoj četvrtoj sedmici igranja u američkim kino-dvoranama.
The Grudge (reboot, remix, ili kako želite) je jedini novi naslov koji je preko Nove godine uspio „upasti“ u prvih deset naslova, ali učinio je to sa vrlo pristojnim prvim vikendom. Sa 11 miliona zarade naspram 10 miliona budžeta, naslov će vrlo vjerovatno bilježiti čistu zaradu već do sljedećeg vikenda. Ma šta god ko mislio o umjetničkim vrijednostima The Grudege kao filma, ili sličnih ostvarenja, tržište postoji za takve naslove. Isto je vrlo otvoreno u zimskom razdoblju januar-februar, kada su publike gladne za nove naslove, a zvučnih imena nema previše u izobilju. Odmah iza The Grudge je i Little Women, koji je zadržao vrlo pristojnu zaradu od prošlog vikenda, a koji je također još jedan naslov Sony Picturesa na ljestvici. Sony je preuzeo drugo, treće i četvrto mjesto na ovom popisu, stojeći sada kao ozbiljan konkurent Disneyju.
Kada smo već oko konkurencije, bacimo pogled-dva na konkretne brojke:
Film |
vikend zarada |
total. zarada |
1. Star Wars: The Rise of Skywalker |
$33,739,000 |
$450,796,441 |
2. Jumanji: The Next Level |
$26,500,000 |
$236,206,405 |
3. Little Women |
$13,575,000 |
$60,023,332 |
4. The Grudge |
$11,300,000 |
$11,300,000 |
5. Frozen II |
$11,291,000 |
$449,876,364 |
6. Spies in Disguise |
$10,084,000 |
$46,729,961 |
7. Knives Out |
$9,025,000 |
$130,256,694 |
8. Uncut Gems |
$7,826,928 |
$36,813,107 |
9. Bombshell |
$4,075,000 |
$24,569,144 |
10. Cats |
$2,600,000 |
$24,690,935 |
Epizoda IX još uvijek slovi kao najprofitabilniji film na ljestvici, sa praktično dvostrukom zaradom Jumanji nastavka, ali tih 450 miliona dolara domaće i 918 miliona sveukupne zarade treba gledati u kontekstu početnog budžeta naslova. Isti je iznosio oko 275 miliona, međutim kasnije u životu produkcije je došlo do povećanja istog. Za ponovno snimanje, ali i preinake CGI-ja u određenim scenama koje su zaposlile skoro svaki veći ili ozbiljniji studio za specijalne efekte u Hollywoodu, izdvojena je za sada nepotvrđen iznos novaca, opisan u nekoliko navrata kao „usporediv sa prvim budžetom.“
Opis dosta podsjeća na muke produkcije sporednog unosa u franšizu, Solo: A Star Wars Story, koji je napuhao svoj budžet zbog ponovljenog snimanja ključnih scena, pri čemu je film u osnovi bio sniman dvaput. Početnom budžetu, napuhanom ili ne, treba dodati i marketing, koji prosječno iznosi između dvije trećine i punog iznosa same produkcije, a The Rise of Skywalker je imao vrlo prisutno, pa i agresivnu marketinšku kampanju iza sebe. Epizoda IX je trenutno na pragu svjetske zarade od milijardu dolara, ali ta brojka se ne čini tako dojmljivom kada bacimo pogled na rashode tog naslova.