Muzika je nevjerovatan medij, ili još izravnijim rječnikom – jedan nevjerovatan fenomen koji prožima kolektivni duh čovječanstva, a potentnost ovog fenomena je dovoljno snažna da može premostiti i ocean te spojiti pojedince iz zemalja ili društava među kojima inače vlada antagonizam. To je u osnovi priča dokumentarnoga filma Wima Wendersa, Buena Vista Social Club, u kojem Wenders prati organiziranje posjete i turneje kubanskog muzičkog sastava Sjedinjenim Državama, unatoč tenzijama između dvije države.
U sklopu Tribute To programa odavanja počasti Wimu Wendersu, sarajevska publika i posjetitelji 27. Sarajevo Film Festivala imali su jedinstvenu priliku pogledati Wendersov dobro poznati dokumentarni film na velikom platnu Summer Screen ljetnog kina, te se i sami uvjeriti u moć muzike.
Wenders film otvara sa kratkim isječkom, pregledanjem starog fotoalbuma, sa kojim stvara potrebni kontekst za putovanje koje slijedi. Putovanje je geografske prirode, preko uzanog pojasa vode između Kube i Sjedinjenih Američkih Država, ali istovremeno i muzičke te historijske prirode. Bilo da je riječ o cesti ili oceanima, profesionalnim muzičarima put nije strana pojava. Za vrijeme turneje, put jeste dom muzičara, ali za članove muzičkog sastava iz Havane odlazak u Ameriku predstavlja novinu.
Sa Buena Vista Social Club Wenders prati dešavanja u životu istoimenog havanskog sastava, počevši od marta 1998. do jula iste godine, kada će se sastavi naći na pozornici slavne koncertne dvorane Carnegie Hall u New Yorku, prateći članove sastava, ali i začetnika jedinstvene turneje, Ryja Coodera, legendarnog majstora slide-gitare. Međutim, u širem kontekstu, priča je zapravo posrijedi o muzičkoj sceni u Kubi, odnosno glavnom gradu Havani, muzičarima i samoj muzici grada vremešnog raskoša i siromaštva.
Cooder se sa tom scenom upoznao par godina ranije, za vrijeme posjete Kubi sa svojim sinom. Njegova fascinacija i zaljubljenost u note i ritmove Havane će ga dovesti do snimanja albuma sa nekoliko članova scene klupske muzike, a taj album će odjeknuti u širem svijetu i privući pažnju slušatelja iz desetina stranih zemalja. Topli doček albuma će uroditi i turnejom koju Wenders dokumentira u filmu, zajedno sa Cooderovim naporima da dva glavna nastupa izvede sa kompletnim sastavom i zvukom što vjernijim havanskim klubovima.
Kao instrumenti kubanskih muzičara na pozornici u Carnegie Hallu, Buena Vista Social Club je u preko dvadeset godina od svoje premijere skupio patinu koja filmu daje posebnu draž. No, film je također vremešan i na drugi, daleko sjetniji način. Zbog napretka tehnologije i sveprisutnosti interneta, danas bi bilo teško zamisliti jedan tako unikatan nastup poput onog koji je sastav Buena Vista Social Club održao u New Yorku u julu 1998. koji ste mogli iskusiti samo jednom, i to samo ako ste mogli doći do ulaznice.
Ipak, Buena Vista Social Club današnjim gledateljima može dočarati dane muzike prije nastupanja digitalnog doba. S time na umu, bila bi šteta propustiti gledanje filma na velikom platnu. Ukoliko ste propustili prvu projekciju, Buena Vista Social Club će biti dio repertoara ljetnog kina na SFF-u i u sljedećim danima.