Disney je ovog utorka u javnost izašao sa novim datumom premijere za svoj igrani remake popularnog animiranog filma Mulan, ali i sa saopćenjem da će film, pored igranja u kino-dvoranama gdje zdravstvene prilike to dopuštaju, biti dostupan izravno gledateljima, to jeste – pretplatnicima Disney+. Div zabavne industrije nije ugasio teatralni život Mulan, prebacivši naslov odmah na Disney+, ali sa kvačicom formulacije „gdje to prilike dopuštaju“, ova odluka u praktičnom smislu nije daleko od toga.
Naravno, filmski izlagači i vlasnici kino-dvorana su vijest primili prilično hladno, kako se da iščitati iz izjave britanske udruge izlagača. Dok zabavna industrija još uvijek čeka odgovor AMC-a i Regala, dva najveća lanca kino-dvorana u Sjedinjenim Državama i svijetu, suština se možda već može nazrijeti u reakciji njihovih britanskih kolega.
Novinari THR-a su zaprimili primjerak internog pisma koje kruži među izlagačima, te poruku od Disneyja u kojoj se opravdava odluka. Interno pismo potpisuje Phillip Clapp, predsjedavajući Udruženja kino-dvorana Ujedinjenog Kraljevstva, a on je članovima udruženja izjavio sljedeće:
Odluka da se kinima oduzme prilika da projektiraju film, čak i sa danom i datumom za Disney+, iskreno je začuđujuća i svakako predstavlja nešto o čemu ćemo razgovarati sa njima.
S druge strane, poruka izlagačima od strane Disneyja glasi:
Budući da je epidemija poremetila glavne puteve dostave sadržaja i da su tržišta u krajnje drugačijim stanjima trenutno, te nakon odlaganja teatralnog debija, odlučili smo pristupiti ovom naslovu sa jedinstvenim načinom.
Mulan debitira 4. septembra na Disney+ po dodatnoj cijeni od 20 dolara za gledanje, dok će u kinima igrati od tog datuma ukoliko je moguće organizirati projekciju. Ujedinjeno Kraljevstvo i cio niz zemalja širom svijeta uopće nemaju „dan i datum“ premijere.
Odluka u jednom vidu odgovara i najavi Warner Brosa, po kojem ni Tenet Christophera Nolana neće imati „dan i datum“ premijere. Dalje, ovaj pristup izlaganju filmova ili njihovom izravnom plasiranju gledateljima sve više figurira kao izgledan, mada ne i povoljan, izlaz iz situacije u kojoj se nalazi filmska industrija u 2020.