Djeveruše – Na programu RTL (moja TV) 07.10. u 22:15 & 08.10. u 16:40 sati
BRIDESMAIDS, 2011., SAD, 125 min.
REŽIJA: Paul Feig
SCENARIJ: Kristen Wiig & Annie Mumolo
ULOGE: Kristen Wiig, Maya Rudolph, Mellisa McCarthy, Rose Byrne...
Reditelj filma Djeveruše (Bridesmaids) Paul Feig odradio je odličan posao sa glumačkom ekipom (Kristen Wiig, Maya Rudolph, Mellisa McCarthy, Rose Byrne, Chris O' Dowd, Jon Hamm...), a ono što film čini tako primamljivim za gledanje jesu humor i sitni detalji, međuodnos likova, koji su savršeno prikazani u priči o najboljim prijateljicama Annie (Wiig) i Lillian (Rudolph) od kojih se potonja udaje i time počinje novo razdoblje u svome životu.
Annie je pripala uloga kume kojoj je ona i više nego dorasla, ali ono na što nije bila spremna jesu ostale djeveruše od kojih je Helen (Byrne) ona koja će joj zadavati teške muke i pokušati preoteti Lillian. Presmiješne scene prepucavanja između Annie i Helen je nešto što će vam izazvati suze smijeha na lice. A glumica koja “krade“ scene jeste Mellisa McCarthy, sestra mladoženje i jedna od djeveruša. To joj polazi za rukom isto kao i Zachu Galifianakisu u Mamurluku. Sami početak filma nas priprema za dva sata komedije u kojoj će se smjenjivati scene smješnija od smješnije.
Ono na što vas može podsjetiti ovaj film jeste već pomenuti Mamurluk, samo u ženskoj verziji i po mnogo čemu ljepši i bolji, suptilniji pristup obrađivanju teme prijateljstva i momačke, odnosno djevojačke večeri, jer nekako više šarma od momaka iz Mamurluka posjeduju njihove kolegice u Djeverušama.
Istina, jedina zamjerka koja se može uputiti scenarističkom dvojcu, poznatoj i priznatoj komičarki Kristen Wiig iz popularnog američkog TV showa Saturday Night Live i Amerikanki italijanskih korijena Annie Mumolo jeste urnebesna i ne baš tako primjerena scena tzv. zahodskog humora u bukvalnom smislu tih riječi.
Feministička zastava kojom ponosno mašu Wiig, Rudolph, McCarthy, Byrne i ostale protagonistkinje (Wendi McLendon-Covey, Ellie Kemper) u ovom filmu, u ovom žanru komedije koji je nekim čudnim spletom okolnosti gotovo uvijek pripadao muškarcima, sa izuzecima koje potvrđuju pravilo do samog trenutka kada i ti izuzeci postanu pravila, jeste nešto na što se dugo čekalo od producentskog maga Judda Apatowa (reditelj mega hita 40-Year-Old Virgin sa Steveom Carrellom i producent tinejdžerske hit komedije Superbad).
Apatow ovdje ponovno, kao u prošlom filmu reditelja Feiga Knocked Up (Zalomilo se), koji je producirao, upravo producentskim magičnim štapićem uspijeva da savršenom raspodjelom uloga (jer u biti producenti su ti koji se pitaju za kasting) kanališe svu tu “ženstvenost“ glumačkog ansambla u komediju na koju je ženski dio publike, svakako ne zanemarujući i muški dio, dugo čekao.
Kompletnom doživljaju ove iznimno kvalitetne komedije doprinose već pomenuti fan-tas-ti-čan scenaristički rad, karakterizacija likova: napisane su replike i dijalozi koji zrače pozitivizmom i humorom, znalačka Feigova režija, nevjerovatno uvjerljive glumačke performanse, te odličan soundtrack.