Ostalo je zapisano u jednom tekstu da ne postoje genijalni filmovi, već samo takvi momenti u filmovima. Da je to istina mogli smo posvjedočiti svakim novim filmom koji je došao (i dolazi) iz holivudske tvornice snova, sve do prošle godine kada su nam digitalni lutkari iz Pixara, separirane Disneyeve animacijske divizije, priredili jedan u cjelosti genijalan CGI animirani uradak. Riječ je o animiranom ostvarenju Inside Out (Izvrnuto obrnuto) kojim su Pixarovci iznova dokazali da vrijede za najimaginativnije filmske pripovjedače u holivudskom sistemu show-businessa. Jer današnji filmovi su prvenstveno pučka zabava, pa tek onda i u rijetkim slučajevima, kakav je upravo animirani Inside Out, umjetnost. Onakva vrsta umjetnosti koja dira u dušu i navodi na razmišljanje.
Izvrnuto obrnuto; režija: Pete Docter; glasovi: Amy Poehler, Phyllis Smith, Bill Hader, Mindy Kaling, Lewis Black, Kaitlyn Dias, Diane Lane, Kyle MacLachlan; 2015.
IMDb rejting: 8.3/10
Rotten Tomatoes rejting: 98%
Sama premisa filma je briljantna i još k tome genijalno sprovedena u djelo. Reditelj Pete Docter, odgovoran za sada već Pixarove klasike Monsters Inc. (Čudovišta iz ormara) i Up (Nebesa), ideju za film je dobio posmatrajući kćerku kako odrasta i njene konstantne promjene u raspoloženju, pitajući se šta se to sve dešava u njenoj glavi. Originalnu priču je napisao zajedno sa Ronnijem Del Carmenom, korediteljem filma, a za glavne likove su uzeli emocije 11-godišnje djevojčice Riley (glas Kaitlyn Dias) koja sa roditeljima (glasovi Diane Lane i Kylea MacLachlana) iz Minnesote dolazi živjeti u San Francisco. A emocije koje vode glavnu riječ u ovoj nadasve briljantnoj CGI animiranoj priču su Sreća (glas Amy Poehler), Tuga (glas Phyllis Smith), Strah (glas Billa Hadera), Ljutnja (glas Lewisa Blacka) i Gadost (glas Mindy Kaling).
Sada, pokušati opisati u kratkim crtama bez zalaženja u spoiliranje, a ne pokvariti vam ugođaj gledanja filma i otkrivanja detalja za sebe, na način na koji su Pixarovci osmislili ovu animiranu celuloidnu priču bi bio poprilično nezahvalan zadatak. Postoje ljudi kojima nije svejedno da li će u recenziji pročitati prepričanu radnju filma, od početka do kraja, a opet postoje i ljudi koji vole baš sve da saznaju. Pixarov film povrh svega ima (ne previše) izražen, ali sasvim jasan pristup dječijoj psihologiji i prelijepo razrađene koncepte koje se mnoge filmadžije ne bi usudile da izraze u mediju kakva je animacija. Takve koncepte koje je najbolje za sebe doživjeti na TV ili ekranu kompjuterskog monitora, nego čitati o njima u recenziji kojoj i nije u cilju da vam ih prepričava i obrazlaže. Da ne bude da smo vas ostavili u totalnom mraku, ne rekavši barem još ponešto o radnji filma, reći ćemo još da sve pobrojane emocije na izvjestan nači obitavaju u glavi djevojčice Riley u svojevrsnoj „kontrolnoj sobi“ gdje se skladište uspomene i sjećanja. Sreća je glavna za komandnom pločom, ali kada nespretna Tuga učini propust njih dvije se nađu van kontrolne sobe i pokušavaju na sve načine da se vrate nazad. Vidite! Ovako napisano zvuči totalno irealno i bezveze.
Bolje je poslužiti se već nekad davno napisanim... Kada bi svaki Pixarov film bio djevojka onda bi on bio djevojka iz bajke. Jer kako je veliki Al Pacino u Mirisu žene dijelio bisere mudrosti mlađahnom Chrisu O’ Donellu govoreći:
Žene. Šta reći? Ko ih je stvorio? Bog je stari Genijalac. Kosa… Kažu da je na ženi najvažnija kosa. Da li si ikad poželio uroniti glavu u šumu uvojaka i zaiskao da ostaneš tu… zauvijek!
Toliko o originalnosti Pixarovaca koja nadilazi samu originalnost, pretencioznosti zaogrnutoj skromnošću. I gotovo na svakoj dodjeli nagrada Američke filmske akademije Pixar osvaja Oscara za najbolji dugometražni animrani uradak, kako je i bilo sa Izvrnuto obrnuto, dok tek ponekad budu nominovani i u kateogriji originalnog scenarija, kakav je ovdje bio slučaj. Koliko će još samo trebati Akademiji da im prizna maštovitost i jedinstvenost filmskog izražaja, nagraditi ih Oscarom za scenariji iako je riječ o animiranoj formi. Živi bili pa vidjeli!
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje