Torino Film Festival otvorio je poziv za prijave za 42. izdanje, koje će biti održano od 22. do 30. novembra 2024. godine u Torinu.
Festival je podijeljen u tri takmičarske selekcije:
- Međunarodna takmičarska selekcija dugometražnog igranog filma
- Međunarodna takmičarska selekcija dokumentarnog filma
- Međunarodna takmičarska selekcija kratkometražnog filma
Program uključuje i netakmičarske selekcije i to:
- Out-of-competition: program posvećen najzanimljivijim filmovima iz prethodne godine
- Zibaldone: besplatna, raznovrsna selekcija, koja uključuje filmove bez obzira na žanr, trajanje, stil, temu, format…
- Specijalne projekcije (Retrospektiva)
Rok za podnošenje prijava je 6. septembar 2024. godine.
Detaljnije o pozivu možete pronaći ovdje.
Malo više o 42. izdanju TFF-a:
Retrospektiva 42. Torino Film Festivala veliki je hommage Marlonu Brandu (čiji je 100. rođendan ove godine) i uključuje 24 naslova koji prate njegovu karijeru od početaka 1950. do jednog od njegovih posljednjih filmskih nastupa iz 1996. godine. Harizmatičan i nadaren velikim talentom, Brando je interpretirao vrlo različite uloge, nametnuvši recitativni stil daleko od kanona iste epohe, te samim tim je postao i ostao jedan od onih “svetih i neobuzdanih glumačkih čudovišta“ koji su zauvijek obilježili historiju svjetske kinematografije.
S udrugom + Culture Accessibile odlučeno je da će tri naslova retrospektive posvećene Marlonu Brandu biti dostupna ne samo osobama s motoričkim poteškoćama (sva su pozorišta već pristupačna), već i osobama sa senzornim i kognitivnim poteškoćama.
Plakat 42. Torino Film Festivala uradio je Giulio Base, a posvećen je Marlonu Brandu.
“Među brojnim slikama Marlona Branda, smatram da ova najbolje predstavlja ovo izdanje Torino Film Festivala. Jedna je to od rijetkih fotografija na kojoj on gleda direktno u objektiv, ne za potrebe scene nego da traži saučesništvo, lukavo vam se smiješi, popravlja kravatu, zavodi vas. To je kadar kakav ne očekujete: Brando je neuporedive ljepote, uronjen u pariško svjetlo koje se čini toliko sličnim Torinu, da podsjeća sve da postoji festival koji ih čeka, tu je on koji ih čeka", ističe Giulio Base.
Fotografija je nastala 1972. godine u Parizu na snimanju filma Last Tango in Paris, reditelja Bernarda Bertoluccija.
Ukratko o filmu Last Tango in Paris:
Dok traži stan, Jeanne (Maria Schneider), prelijepa mlada Parižanka, susreće Paula (Marlon Brando), tajanstvenog američkog iseljenika koji oplakuje nedavno samoubistvo svoje supruge. Nakon što budu privučeni jedno drugom, oni započinju burnu, strastvenu aferu u kojoj jedno drugome ne otkrivaju svoja imena. Njihov odnos duboko utiče na njihove živote: dok se Paul bori sa ženinom smrću, a Jeanne se sprema udati za svog zaručnika, Toma (Jean-Pierre Léaud), filmskog reditelja koji o njoj snima pravi dokumentarac.
Retrospektiva MARLONA BRANDA:
- MUŠKARCI / THE MEN Fred Zinnemann (SAD, 1950., 87’)
- TRAMVAJ ZVANI ČEŽNJA / A STREETCAR NAMED DESIRE Elia Kazan (SAD, 1951, 122’)
- VIVA ZAPATA! Elia Kazan (SAD, 1952., 113’)
- JULIJE CEZAR / JULIUS CAESAR Joseph L. Mankiewicz (SAD, 1953., 120’)
- DIVLJAK / THE WILD ONE Laslo Benedek (SAD, 1953, 79’)
- NA DOKOVIMA NEW YORKA / ON THE WATERFRONT Elia Kazan (SAD, 1954, 108’)
- DÉSIRÉE Henry Koster (SAD, 1954., 110’)
- MOMCI I LUTKE / GUYS AND DOLLS Joseph L. Mankiewicz (SAD, 1955., 150’)
- SAYONARA Joshua Logan (SAD, 1957., 147’)
- MLADI LAVOVI / THE YOUNG LIONS Edward Dmytryk (SAD, 1958., 167’)
- U ZMIJSKOJ KOŽI / THE FUGITIVE KIND Sidney Lumet (SAD, 1960., 118’)
- JEDNOOKI DŽEK / ONE-EYED JACKS Marlon Brando (SAD, 1961, 141’)
- POBUNA NA BRODU BOUNTY / MUTINY ON THE BOUNTY Lewis Milestone, Carl Reed & George Seaton (SAD, 1962., 178’)
- POTJERA / THE CHASE Arthur Penn (SAD, 1966., 134’)
- GROFICA IZ HONG KONGA / A COUNTESS FROM HONG KONG Charles Chaplin (SAD, 1967., 120’)
- QUEIMADA Gillo Pontecorvo (Italija/Francuska, 1969., 132’)
- KUM / THE GODFATHER Francis Ford Coppola (SAD, 1972., 175’)
- POSLJEDNJI TANGO U PARIZU / LAST TANGO IN PARIS Bernardo Bertolucci (Italija/Francuska, 1972., 129’)
- DVOBOJ NA MISURIJU / THE MISSOURI BREAKS Arthur Penn (SAD, 1976, 126’)
- SUPERMAN Richard Donner (SAD/UK/Kanada, 1978., 143’)
- APOKALIPSA SADA / APOCALYPSE NOW Francis Ford Coppola (SAD, 1979, 147’)
- SUHA BIJELA SEZONA / A DRY WHITE SEASON Euzhan Palcy (SAD, 1989, 106’)
- DON JUAN DEMARCO Jeremy Leven (SAD, 1994., 97’)
- OTOK DOKTORA MOREAUA / THE ISLAND OF DR. MOREAU John Frankenheimer & Richard Stanley (SAD, 1996., 96’)
Više o Torino Film Festivalu možete pronaći ovdje.