Nije lako snimiti film. Pogotovo komediju. Natjerati ljude da se smiju događajima na srebrnom platnu (televizoru, monitoru računara). Pogotovo još kada s početka zadate furiozni tempo gdje se gotovo na svakoj drugoj minuti (mora) desiti nešto smiješno, što će opravdati žanrovsku odrednicu. Ako uspijete u toj nakani onda je to ono što se zove urnebesna komedija, a ako čak i polovično uspijete u tome, da se prilikom gledanja filma desi pregršt scena na kojima će vaša publika grcati od smijeha, onda ste uspjeli u svojoj namjeri: „Snimiti komediju koja će zabaviti vašu publiku!“ Film The Comeback Trail (Veliki povratnici, 2020) scenariste i reditelja Georgea Galloa (koscenarista je Josh Posner) svoju postojanost mora zahvaliti istoimenom ostvarenju iz 1982. reditelja i scenariste Harryja Hurwitza.
Veliki povratnici; režija: George Gallo; uloge: Robert De Niro, Tommy Lee Jones, Morgan Freeman, Zach Braff, Emile Hirsch; 2020.
IMDb rejting: 5.6/10
Rotten Tomatoes rejting: 45%
Najstariji holivudski trik sastoji se u tome da staroj priči daš novo ruho, a riječima velikog Johna Hustona, zapisanim u njegovoj autobiografiji „Otvorena knjiga“, on je ovako objasnio: „Samo uspješni filmovi se ponovo snimaju. Nikad nisam shvatio zašto. Ne znam nijedan slučaj da je nova verzija isto onoliko dobra kao prvobitni film. Nema te formule koja bi nekome omogućila da ponovo stvori onu jedinstvenu privlačnost koja je doprinijela da neki film bude uspješan. Trebalo bi da bude obrnuto. Baš neuspjelim filmovima, onim zasnovanim na dobrom materijalu, koji su iz razloga nastalih utjecajem vremena, mjesta ili okolnosti, jednostavno nisu dobro prošli prvi put, trebalo bi pružiti i drugu šansu.“
Bilo kako bilo, holivudski producenti i studijske glavešine radije će posegnuti za fioku starog stola iz koje će izvući prašnjavi i od moljaca izgriženi scenarij, nego se dati u avanturu pronalaska novog, svježeg, originalnog scenarističkog izražaja. Stvar sa filmom Veliki povratnici upravo je takva da je njen scenarista/reditelj George Gallo odlučio da postavka bude poput one u originalu, praveći svojevrsnu satiru na (niskobudžetni) Hollywood sredinom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, i pričajući priču o producentskom dvojcu koji su do guše u problemima sa mafijom.
Max Barber (Robert De Niro) producent je holivudskih niskobudžetih, mogli bi ih nazvati trash filmova, čiji posljednji projekat je finansirao mafijaš Reggieje Fontaine (Morgan Freeman), koji želi nazad uloženo, a Maxov nećak Wealter (Zach Braff), samo naslućuje kakva im opasnost prijeti. Max i Reggie se „prepucavaju“ sa starim, klasičnim holivudskim filmovima, zapletima, glumcima i glumicama, pokušavajući naći zajednički jezik, i to se „uvježbanom/nagledanom uhu/oku“ može i čini smiješno. A sami zaplet u kojem Max ponovo nagovori Reggieja da finansira novi projekat u kojem će ostarjelu i olinjalu western zvijezdu Dukea Montanu (Tommy Lee Jones) osigurati na pet miliona dolara, te na snimanju pokušati ubiti i pokupiti novac od osiguranja, proizvest će salve smijeha.
Na kraju, sve ono što danas muči Hollywood, što su goreći problemi i o čemu se vodi posebna pažnja, a to je rodovska i rasna ravnospravnost, LGBTQ, reditelj Gallo (čiji će scenarij za film Midnight Run iz '80. sa De Nirom u glavnoj ulozi ostati biser žanra akcione komedije) i glumci serviraju nimalo suptilno, već naprasno i isforsirano. U svakom slučaju, gledajući The Comeback Trail naći ćete se zasmijani većim dijelom njegovog trajanja, a u biti, po to ste i došli u kino.