Tursko-njemački reditelj Cem Kaya u Zagrebu i Puli predstavit će svoj nagrađivani dokumentarac o zaboravljenoj subkulturi turskih gastarbajtera, Ljubav, smrt i njemačke marke.
Nakon premijerne projekcije u Dokukinu KIC u četvrtak 20. aprila održat će se razgovor s rediteljem Cemom Kayom koji će moderirati Dina Pokrajac.
Šezdesetih godina prošlog stoljeća velik broj turskih migrantskih radnika počeo se prelijevati iz ruralne Anadolije u toliko željenu "Alemaniju", zemlju meda i mlijeka, mitsku Zapadnu Njemačku. Daleko od kuće, u novom okruženju koje se pokazalo nimalo gostoljubivim, kao djelić doma u stranoj zemlji uvijek ih je pratila muzika kao olakšanje od surove svakodnevice novonastalih radničkih četvrti i tvorničkog rada.
Pod utjecajem tipičnog gastarbajterskog bola, nostalgije i u okolnostima potpunog nerazumijevanja nove sredine, turski kvartovi postaju mjesto stvaranja nove mjuzičke scene i nekih potpuno novih žanrova i stilova poput Pjesama iz inostranstva (Gurbetçi-Lieder). Nova scena bila je i komercijalno značajna pa je tako u zlatno doba generirala ogromne profite, a zavičajni klubovi poput kultnog Türkische Bazara u Berlinu, iako medijski potpuno neprimjećeni, vikendima su "pucali" od posjetitelja, a novac od programa "kupio se metlom".
Nasilje uzrokovano rasizmom prema turskoj zajednici kulminira devedesetih godina, te drugoj i trećoj generaciji odrasloj u Njemačkoj, koja više nije imala domovinu kojoj bi se vratila, rap i hip-hop postaju postaju glas otpora, a njegovi pioniri kao što su Fresh Familee, King Size Terror ili Islamic Force pomiču granice popularne muzike u Njemačkoj.
Zabavan, prepun ritma, usložnjen dosad neviđenim arhivskim snimkama i popraćen frenetičnim soundtrackom, film Cema Kaye ne samo da na poseban način oslikava duh i energiju jednog vremena, već i daje historijski prikaz jedne zaboravljene vibrantne migrantske kulture otpora izgrađene na antirasizmu i radničkoj solidarnosti.
U distribuciji Restarta film u hrvatska kina dolazi već 20. aprila uz gostovanje i razgovore s rediteljem Cemom Kayom u Zagrebu (Dokukino KIC) i Puli (Društveni centar Rojc).