Oprezni optimizam je bila glavna riječ prošle sedmice, kada je najavljeno zeleno svjetlo od strane američke savezne države Kalifornije za nastavak rada na brojnim televizijskim i filmskim produkcijama nakon tromjesečnog razdoblja mirovanja. Sada se čini kao da je taj optimizam nestao, dok studiji u najavljuju odlaganja i preslagivanje rasporeda igranja za jesen ove godine.
Universal Pictures je najavio da će Bios, SF film sa Tomom Hanksom biti odložen za proljeće 2021, dok je Warner Bros najavio cio niz odgoda i pored kasnog izlaska za Nolanov Tenet te Wonder Woman 1984. Novi Matrix film će igrati tek za dvije godine, 2022, dok će Godzilla vs Kong ipak biti nešto vremenski bliži sa datumom od 21. maja. U osnovi, najave predstavljaju kompletno uklanjanje rasporeda za 2020. kakav smo imali prije šest ili čak tri mjeseca.
Ukoliko opis prilika odiše osjećajem već viđenog, ali riječ nije o deja vu, već o vrlo stvarnom ponavljanju modela koji smo imali priliku vidjeti u razdoblju od marta na april ove godine kada je cijela ponuda naslova u kino-dvoranama za proljeće i ljeto stavljena pod upitnik. Potom smo imali priliku vidjeti premještanje nekih filmova sve kasnije u godini, ali i premještanje nekih naslova na neposrednu ponudu gledateljima putem streaming servisa, sa ciljem stvaranja prostora za filmove koji su već bili najavljeni za pozni dio godine.
Novi niz odgoda se služi istim modelom, ali sa drugom svrhom, a to jeste popunjavanje rasporeda za 2021. u cijelosti. Trajanje prosječne filmske produkcije iznosi između 12 i 18 mjeseci, što znači da bi projekti za 2021. uveliko trebali biti u realizaciji kako bi igrali za godinu ili godinu i pol dana. Ovo trenutno nije slučaj. Zabavna industrija je u stanju mirovanja preko tri mjeseca i u najboljem slučaju će se moći vratiti radu u nečemu nalik na puni kapacitet za još toliko vremena.
Kratko i jednostavno sročeno – studiji moraju odlagati jesenske filmove za proljeće ili ljeto 2021. kako bi se nadomjestila neaktivnost ove godine. Tu je, naravno, i strah od drugog vala epidemije, koji bi mogao osujetiti finansijsko olakšanje koje industrija očekuje sa otvaranjem kino-dvorana, po čemu bi izlazak sa proizvodom na vrlo smanjeno tržište mogao biti ekonomski neopravdan.