Njegovo “romantično veličanstvo“, Novozelanđanin Richard Curtis, scenarista nekih od najpoznatijih, najreprezentativnijih, najboljih i najoriginalnijih romcomova, poput Four Weddings and a Funeral (Četiri vjenčanja i sprovod, 1994) i Notting Hill (Ja u ljubav vjerujem, 1999), te reditelj ultimativne limunade Love Actually (Zapravo ljubav, 2003), nakon što je u 2013. potpisao scenarij i režiju limunade za sva vremena About Time (Vrijeme za ljubav), odlučio je više nikada da stane sa druge strane kamere. U svojstvu reditelja, barem. Doduše, režiserskih poslova u svom portfoliju ima tek da se nabroje na prste jedne ruke, dok onih scenarističkih ima mnogo, mnogo više.
Jučer; režija: Danny Boyle; uloge: Himesh Patel, Lily James, Joel Fry, Ed Sheeran, Kate McKinnon; 2019.
IMDb rejting: 6.8/10
Rotten Tomatoes rejting: 63%
Sada, baš i ne tako davne 2019. napisao je još jedan od bisera žanra, romantičnu komediju koja nosi naziv Yesterday (Jučer). Riječ je o filmu koji vam vraća nadu u ljubav i navodi vas na romantično sanjarenje, a danas takvih ostvarenja je sve manje i manje. Naslov nije slučajno preuzet od istoimene pjesme Beatlesa.
Jack Malik (Himesh Patel) sasvim je običan momak, završio za učitelja i radi kao pomoćnik u supermarketu u priobalskom engleskom gradiću Suffolku, te pokušava da se probije na muzičkoj sceni komponujući i pjevajući vlastite pjesme. Dugogodišnja prijateljica i menadžerica Ellie (Lily James), očito zaljubljena u njega, radi sve kako bi ga osokolila da nastavi sa komponovanjem i pjevanjem. Ali, kada Jack doživi saobraćajnu nesreću vozeći bickl, u tom momentu na cijelom planetu nestane struje na 12 sekundi, i on se sutra budi u svijetu u kojem jedan od najvećih rock'n'roll bendova nikada nije ni postojao – The Beatles. Naime, kad Jack društvu otpjeva “Yesterday“ svi su u čudu: “Kad si to napisao?“ Da dugu priču učinimo kratkom, Jack jedini zna za Beatlese i počinje snimati njihove pjesme, sve do trenutka kada Crveni Đavo u vidu menadžerice Debre Hammer (Kate McKinnon) dođe iz Los Angelesa i pita ga: “Da li želi da pije iz otrovnog pehara slave i moći?“, tj. želi li biti bezobrazno bogat i slavan.
Kao i svaka romantična komedija nastala iz pera maestra pisane filmske riječi Richarda Curtisa znate da će i ova imati sretan završetak. Samo, šta sve treba da prođe da bi naš protagonista došao do takvog kraja, to je ono što čini film Yesterday iznimnim filmskim ostvarenjem. A kada se još iza kemere nađe britanski oskarovac Danny Boyle (Slumdog Millionaire, 2008), uz uvijek svježu i inovativnu scenarističku podlogu Curtisa, zagarantovan je uspjeh. Sama postavka limunade Yesterday hvata vas na prvu i uvlači u svijet višedimenzionalnih likova koji su karakterno osjenčeni emocijama stvarnim da su likovi toliko bolno uvjerljivi i istiniti.
Također, još jedna bitna stvar na koju upućuje Yesterday jeste činjenica da kada bi se danas pojavili Beatlesi, teško, vrlo teško, ali sigurno (u stvari da li?) bi uspjeli. Jer, danas je tolika zasićenost (muzičkog/filmskog) tržišta, da i ono što je zaista kvalitetno, rijetko ispliva na površinu pored prevelike količine škarta. Kod onih romantičnih duša koje znaju prepoznati i isto tako cijeniti romcom kakav je Yesterday, zasigurno je da će zauzeti posebno mjesto u njihovim filmofilskim srcima.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje