Dani hrvatskog filma (DHF) među najznačajnijim su manifestacijama koje predstavljaju aktualnu domaću produkciju svih rodova, s posebnim naglaskom na kratki i srednji metar.
U Takmičarskom programu bit će zastupljena igrana, eksperimentalna, dokumentarna, animirana i namjenska djela probrana kroz transparentni, stručni i kolektivni selekcijski proces te raspoređena u tematsko slotove.
"Rekao bih da je kvaliteta iznadprosječna i da će neki od odabranih filmova sigurno postati moderni klasici. Imamo za hvaliti tome što su naši filmaši u zadnje dvije godine radili izvanredne filmove, ali dijelom imamo i za hvaliti tome što je selekcija bila kompetentna i profesionalna," izjavio je umjetnički direktor Silvestar Mileta.
Od ukupno 175 prijavljenih filmova, u Takmičarski program odabrano ih je 39, od čega je osam animiranih, 12 dokumentarnih, sedam kratkometražnih i srednjometražnih igranih, sedam eksperimentalnih i pet namjenskih filmova. Među odabranim je filmovima veći broj onih koji su se već istakli festivalskim uspjesima; Čovjek koji nije mogao šutjeti Nebojše Slijepčevića, dobitnik Zlatne palme u Cannesu, nagrađivani El Shatt – Nacrt za utopiju Ivana Ramljaka, Animafestov laureat Žarko, razmazit ćeš dite Veljka i Milivoja Popovića, Naša djeca Silvestra Kolbasa (nagrade za režiju i montažu u Puli) ili Što da se radi? Gorana Devića, te Radije bih bila kamen Ane Hušman, Obiteljski portret Lee Vidaković i drugi.
"Dani hrvatskog filma zapravo jest manifestacija koja je svojevrsni godišnji pregled filmske produkcije u Hrvatskoj. Tu su svakako svoje mjesto morali naći laureati, bilo na domaćim festivalima, bilo na internacionalnim, europskim," dodaje Jelena Pašić, članica selekcijske komisije.
Brod Elvisa Lenića dodatno podcrtava ovogodišnje snažno prisutne teme rada, radništva, kolektiva i (izgubljene) utopije, kao i Zemlja za nas Karle Crnčević i Motel Filipa Mojzeša. U kratkoj dokumentaristici posebno je uspio spoj forme i sadržaja Valerije Sare Jurinčić, dok 1001 noć Ree Rajčić, Espi Ivana Grgura, Oda Mije Maros Živković i U tranzitu Lucije Brkić variraju između dirljivog i potresnog, duhovitog i ranjivog. I u off programu Trendovi prikazat će se vrhunski filmovi: Cijeli dan nisam stala (r. Klara Berdais), Skoro smo se čule (r. Sanja Merćep), Žena kuća (r. Ivana Ognjanovac), Šta je slađe od janjetine (r. Jakov Torić), Ljeto iz nas (r. Mia Bujan, Dorotea Ilečić Sever).
Dvije višenamjenske dvorane i brojni prateći prostori Kina Edison omogućit će pritom dinamični paralelizam projekcijskog, diskurzivnog, izložbenog i profesionalnog programa. Stoga će i dio programa ovogodišnjih Dana hrvatskog filma bit zabavnog karaktera (filmski kviz, tri koncerta) s ciljem umrežavanja, kao i tematskih sadržaja poput edukativne ''filmske šetnje'', ali i virtualne šetnje.
Profesionalci filmske industrije i publika moći će iskoristiti sve mogućnosti povezivanja, educiranja, uranjanja u službenu selekciju te potpunog doživljaja Festivala sa svim njegovim sadržajima. Svrha je da se filmska i zainteresirana javnost povežu i osnaže, a tome će doprinijeti i besplatni prevoz iz Zagreba, te neformalni Q&A segmenti.
Filmovi u konkurenciji takmiče se za festivalske nagrade, a to su nagrade Velikog žirija (Grand Prix, te one za režiju, scenarij, fotografiju, montažu, muziku i oblikovanje zvuka, uz mogućnost dodjele priznanja za specijalni umjetnički doprinos u poljima scenografije, kostimografije, maske, specijalnih i vizualnih efekata i glume), zatim nagrada "Jelena Rajković" DHFR-a namijenjena rediteljima do 30 godina starosti, nagrada Glasa koncila "Zlatna uljanica" te Nagrada za etiku i ljudska prava.
Ulaz na sve projekcije i događanja 33. Dana hrvatskog filma bit će besplatan.