U Tamičarskom programu 7. AJB DOC-a, drugog dana Festivala, biće prikazan novi dokumentarni film bh. reditelja Srđana Šarenca, koji nosi naziv Prison Beauty Contest (Izbor za Miss zatvora, 2024). Novi film Šarenac je spremao dugi niz godina, te je upravo ono što bi se u Hollywoodu nazvalo “tale(s) from development hell“, u prevodu na bosanski “priča iz razvojnog pakla“. Od ideje do realizacije nešto manje od 15 godina! Sama činjenica da je reditelj iz Bosne našao za shodno da snimi film o izboru za miss zatvora u tako dalekoj Južnoj Americi za svaku je pohvalu i divljenje. A sami film ne da je utoliko kvalitetan i autentičan već vas svojom pričom i likovima zaposjeda od početka i drži vas do samog kraja. Nakon što je u 2009. slučajno naišao na članak u novinama koji govori o izboru za miss zatvora u Rio de Jeneirou, Šarenac je pomislio kako bi ti bila odlična podloga za dokumentarac, te je kontaktirao brazilskog fotografa koji je pratio događaj, zamolivši ga da mu ustupi materijale.
Izbor za Miss zatvora; režija: Srđan Šarenac; 2024.
Da bismo dugu priču učinili kratkom, Šarenac je uspio u namjeri da snimi film uprkos mnoštvu prepreka, te je finalni proizvod konačno pred nama i čeka sud. Uvodnim kadrovima malog brazilskog mjesta Pirajuija naslućujemo da je riječ o ostvarenju čija je priča nadasve intrigantna i interesantna, a uz lagnu muzičku podlogu otkrivamo i šta je to tu toliko zanimljivo. Ženski zatvor u kojme će se održati takmičenje ljepote – Izbor za Miss zatvora. Sama ideja takvog čina proizašla je iz mogućnosti resocijalizacije zatvorenica unutar zatvorskih jedinica čime se pokazuje i dokazuje da one nisu samo brojke već žene / djevojke sa snovima i motivacijom za poboljšanje svog života.
Priča filma prati tri zatvorenice kojima je zajedničko to što su sve tri završile iza rešetaka zbog trgovine drogom, a sve tri su se prijavile na takmičenje i jedva čekaju dan izbora za miss. Joyce i Fernanda se takmiče za Miss proljeća, dok se Sueli takmiči za Miss Plus size. U njihovim ispovjedima pred kamerom otkrivamo dosta zanimljivih i tragičnih detalja, tako da Joyce govori o sebi kao 24-godišnjakinji koja je uvijek bila zainteresirana za površne i pogrešne stvari, te da je zatvor promijenio i da jedva čeka odsluženje kazne. Fernanda je pak druga priča; ona se počela baviti kriminalom još kao tinejdžerica i uradila je mnoštvo plastičnih operacija, te je čeka dug život iza rešetaka. Sueli se iskreno kaje zbog svojih propusta i namjerava da po izlasku iz zatvora otvori frizerski salon. Spretnom rediteljskom rukom Šarenac vodi film, te je jasno da se autor itekako potrudio da nam ispriča ovakvu nesvakidašnju (filmsku) priču.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje