U vremenu kada kvalitetni filmovi zaobilaze redovni kinorepertoar vraćamo se u davnu 2009. i romantičnoj komediji (500) Days of Summer. I po čemu se ona razlikuje od ostalih? Prije svega, sam pristup temi. Inventivan, ali ne iritirajući način, kojim je tada režiser debitant Marc Webb prikazao tok veze između mladića Toma Hansena (Joseph Gordon-Levitt) i djevojke Summer Finn (Zooey Deschanel), kroz retrospekciju i ispreturanu filmsku radnju. (500) Days of Summer jeste priča “momak upoznaje djevojku“, ali nije ljubavna priča kako kaže narator na početku. Gorko – slatka limunada, znalački iskonstruisana, napisana, odglumljena i s orkestriranom preciznošću snimljena, to je ustvari priča o ljubavi, patnji i svemu što ide uz prvopomenutu riječ. Scenaristički duo Scott Neudstadter i Michael H. Weber je napisao (anti)romantičan i (polu)komičan film, pri tome pobjedonosno rješavajući problem holivudskih romantičnih komedija koristeći se sličnom idejom scenarističkog genija Charlieja Kaufmana.
500 dana sa Summer; režija: Marc Webb; uloge: Joseph Gordon-Levitt, Zooey Deschanel; 2009.
IMDb rejting: 7.7/10
Rotten Tomatoes rejting: 85%
Momak upoznaje djevojku. Momak osvaja djevojku, i oni žive sretno do kraja. To bi bila neka ustaljena formula, ali kada je riječ o (500) Days of Summer, Webb pristupa temi sa idejom sličnoj iz filma Michela Gondryja Enternal Sunshine of the Spotless Mind, za koji je Kaufman dobio Oscara za najbolji originalni scenarij. Narativ filma Eternal Sunshine of the Spotless Mind je prosto rečeno ljubavna priča ispričana unazad. Kaufman u scenariju, prema vlastitoj i priči samog reditelja Gondryja i Pierrea Bismutha, primjenjuje tehniku obrnute naracija na jedan novi način. Situacija sa Webbovim filmom (500) Days of Summer takva je da linearna radnja filma izgleda isječena na komadiće spojene zajedno bez ikakvog, na prvi pogled, logičnog redosljeda, što opet daje veći doprinos samoj radnji i pravi kontrast između likova, te njihovih emocionalnih stanja.
Tom je pisac čestitki u firmi u New Yorku i po samom dolasku nove asistentkinje njegovog šefa, mlade i privlačne djevojke Summer, on se zaljubljuje u nju. Uspijeva mu da je osvoji, ali ona ne vjeruje u pravu ljubav i otvoreno mu govori da ne želi momka, tj. da su njih dvoje samo prijatelji s benificijama. Na kraju, nakon što sagledamo sve Tomove aspekte na vezu, film će se završiti kao i svaka ljubavna priča. Novim početkom.
Bezbroj filmova je snimljeno na temu “momak upoznaje djevojku“, ali malo je onih zaista vrijednih pažnje, kakav je (500) Days of Summer.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje