Blacklight: Predvidljiva i jeftina filmska zabava

Piše: Sead Vegara

“Trebat će im više ljudi“, tagline je najnovijeg filma Liama Nessona koji nosi naziv Blacklight (U sjeni zavjere, 2022). To bi trebalo nagovještavati do sada neviđenu akciju sa Neesonom kao protagonistom koji uz hiljade ispaljenih metaka upokoji stotine negativaca, ali film reditelja Marka Willimsa na tom, i gotovo svakom drugom polju je zakazao, ne ispunivši očekivanja. Za razliku od prijašnje saradnje reditelja i glumca, The Honest Thief (Pokajnik, 2020), koji baš i nije bio za pohvalu, ali je mogao proći kod najvećih Neesonovih fanova, novi naslov ne nudi ništa novo, niti specijalno, te predstavlja sasvim slabo ostvarenje. Akcija najavljena na plakatu filma minorna je i bezlična, par scena jurnjave automobilima, nekoliko sekvenci sa pucanjem iz pištolja/puški i posve loše postavljena priča o agentima FBI-ja, novinarkama željnih lovorika, i teorijama zavjere.

U sjeni zavjere; režija: Mark Williams; uloge: Liam Neeson, Emmy Raver-Lampman, Aidan Quinn, Taylor John Smith; 2022.

IMDb rejting: 4.7/10

Rotten Tomatoes rejting: 8%

Film počinje sa skupom na kojem aktivistkinja Sofia Flores (Mel Jarnson) poziva na drastične promjene protiv američke vlade, samo da bi je netom usmrtili učinivši da izgleda kao prometna nesreća. Agent FBI-a, Dusty Crane (Taylor John Smith), odlučio je cijelu operaciju i prljave poslove objelodaniti novinarima, prvenstveno reporterki Miri Jones (Emmy Raver-Lampman), ali prije nego joj kaže išta od velikog značaja, osim par detalja, Cranea će usmrtiti isti oni koji su ubili Flores. Neesonov lik, Travis Block je tzv. “fixer“, koji radi pod direktivama glavnog čovjeka FBI-a, Robinsona (Aidan Quinn), rješavajući razne riskantne prljave poslove. Pošto je bio svojevrsni Dustyjev mentor, dijelom odgovoran za njegovu smrt, zajedno sa Mirom pokušat će razotkriti zavjeru i učiniti pravu stvar.

Travis, pored što je osposobljen da djeluje kao vojni operativac, također boluje i od opsesivno-kompulsivnog poremećaja, što je ujedno i jedini zanimljivi scenarističko-kozmetički-dodatak priči koju su (o)smislili sam reditelj/scenarista Williams, koscenarista Nick May i Brandon Reavis. Detalji poput Travisovog zanimanja i želje da što više ima udjela u životu unuke Natalie (Gabriella Sengos), i kćerke Amande (Claire van der Boom) ubačeni su u film kako bi mu dali jednu potencijalno širu dimenziju, ali ostaju samo kao skice. Kako krene radnja filma, reditelj otvara više priča u okviru jedne, te izgleda kao da nema baš postojanu ideju kuda bi to sve moglo odvesti. Tek na pola filma, sve se sjedinjuje, ali i dalje djeluje dosta nerazrađeno. Neuvjerljiv, da ne kažemo predvidljiv zaplet, mnoštvo scenarističko/rediteljskih nedostataka ipak predstavljaju jeftinu i gotovo nikakvu filmsku zabavu.

Već naviknut na “akcijašenje pod stare dane“, Neeson je “odradio“ ulogu rutinski i činilo se da je nakon premijere filma The Marksman (Strijelac, 2021) završio sa ulogama u akcionim filmovima, a u istoj godini izašao i The Ice Road (Ledena cesta). Sada nas je dočekao i Blacklight. Ipak, The Marksman je trebao predstavljati njegov “akcioni labuđi pjev“, ali Neeson ne posustaje i već nas u ovoj godini očekuje još jedno akciono ostvarenje, Memory, i to u režiji provjerenog Martina Campbella (Casinso Royale, 2006). Neesona za predsjednika!

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje
Prethodna
Turning Red: Crveno je boja ljubavi
Sljedeća
Licorice Pizza: Najličniji projekat P.T. Andersona