Poslije pet godina u različitim stadijima stvaranja, promjene režisera i nekoliko ozbiljnih zastoja, Indiana Jones and The Dial of Destiny je konačno stigao u kino-dvorane, a tokom svog uvodnog vikenda je zaradio 60 miliona dolara. Ova brojka se poklapa sa predviđanjima temeljenim na pretprodaji ulaznica, koja smo dobili tokom prethodne sedmice, doduše u nižem rasponu istih predviđanja.
Brojka od 60 miliona se odnosi na trodnevni vikend, no Indiana Jones 5 imat će priliku za dodatnu zaradu zbog Dana nezavisnosti u SAD, koji pada na utorak, a filmu daje produženi petodnevni vikend kao dodatni impuls. Drugdje, pak, film neće imati tu pogodnost, pa će domaća zarada, barem kratkoročno, biti osjetno veća od međunarodne.
Odmah iza Indyja i ekipe imamo Spider-Man: Across The Spider-Verse, koji se nastavlja dokazivati kao ozbiljan dugoročni igrač sa dodatnih 11, 5 miliona dolara zarade, što sveukupnu zaradu filma dovodi do 607 miliona dolara, što je bez sumnje dobar rezultat u današnjem kontekstu. Najskorije ostvarenje Pixara, Elemental, nalazimo na četvrtom mjestu, odmah iza Across The Spider-Verse, sa 11,3 miliona dolara zarade, dok novi film njihovog izravnog konkurenta, Ruby Gillman: Teenage Kraken iz radionice DreamWorksa, pronalazimo na šestom mjestu sa zarađenih 5,2 miliona dolara.
Bacimo pogled na brojke dolje:
Film |
vikend zarada |
total. zarada |
1. Indiana Jones and The Dial of Destiny |
$60,000,000 |
$60,000,000 |
2. Spider-Man: Across The Spider-Verse |
$11,500,000 |
$339,871,821 |
3. Elemental |
$11,300,000 |
$88,778,805 |
$7,500,000 |
$29,310,952 |
|
$7,000,000 |
$136,110,066 |
|
6. Ruby Gillman: Teenage Kraken |
$5,200,000 |
$5,200,000 |
$5,150,000 |
$280,998,328 |
|
8. The Flash |
$5,000,000 |
$99,250,938 |
9. Asteroid City |
$3,800,000 |
$18,144,710 |
$1,800,000 |
$354,875,623 |
Indiana Jones and The Dial of Destiny je ispunio očekivanja. Ista bi se teško mogla nazvati dobrim ili povoljnim, ali brojke su tu. Diskusija o filmu već skreće na temu lošeg prijema filma na Cannes Film Festivalu i mudrosti odluke Lucasfilma i Disneyja da film debitira u tom okruženju, gotovo mjesec i pol dana prije opće premijere.
Bez anketiranja i poduže analitičke obrade podataka, pa i korištenja neke vrste vremenplova, ne možemo biti sigurno koliko je publike odustalo od namjere gledanja filma nakon što su osvrti iz Cannesa osvanuli na internetu. Ipak, prateći diskurs o filmu na društvenim mrežama silazna putanja interesa korisnika, odnosno potencijalnih gledatelja, postaje jasna. U toj domeni film je već započeo sa hendikepom, imajući na umu izvještavanje o filmu i njegovim brojnim nedaćama kroz godine. Indiana Jones 5 je imao nekoliko zastoja na snimanju i prije izbijanja pandemije, kao i bitnu promjenu na čelu produkcije. Nakon nekoliko godina pokušavanja započinjanja rada na filmu, Steven Spielberg je predao režisersku palicu Jamesu Mangoldu 2020. Promjeni režisera je prethodilo mijenjanje scenarista, što je već 2019. moglo poslužiti kao razlog za uzbunu.
Konačno, tu je i sama publika. Za razliku od Star Wars franšize, Indiana Jones nije dobio generacijsko „osvježenje“ nakon osamdesetih. George Lucas je u kino-dvorane u devedesetima doveo izvornu Star Wars trilogiju, a potom krajem te decenije i susret 21. vijeku i prequele, što je zahvatilo pažnju novog naraštaja gledatelja. S druge strane, Indy se u kino-dvorane vratio tek 2008. sa The Kingdom of the Crystal Skull, koji je dočekan sa uglavnom nepovoljnom reakcijom od strane ljubitelja franšize, nakon čega je Lucasfilm bio nevoljan da se okuša sa još jednom filmom u skorijem periodu.
Novi film dobiva paru tek nakon što je Disney kupio Lucasfilm od Lucasa 2012. No, proći će još sedam godina prije nego što se projekt kristalizirao u The Dial of The Destiny. U međuvremenu, drugi igrači u svijetu filma su uspjeli osvojiti pažnju publike, ponajviše one mlađe, koja nikada nije uspjela ostvariti vlastitu vezu sa Indiana Jones serijalom zbog odsustva Indyja iz kina. Naravno, reputacija prethodnog filma u serijalu ne pomaže sljedećem, ali velik vremenski razmak između The Last Crusade i The Kingdom of The Crystal Skull, te gotovo uporedivi razmak između The Kingdom of The Crystal Skull i The Dial of Destiny su možda su unaprijed osudili novi film na osrednji uspjeh u najboljem slučaju, a na finansijski promašaj u najgorem.