Poslije kratkog i blagog oporavka koji smo zabilježili prošle sedmice, brojke na blagajnama američkih kino-dvorana su ovog vikenda vratile u sada već uobičajenu, skromnu srednju vrijednost. Ovosedmični debitant, Freaky, nije uspio premašiti prag od četiri miliona dolara zarade koju su prošle sedmice ostvarili Kevin Kostner i Diane Lane sa Let Him Go, kombinacijom trilera i porodične drame, sada na drugom mjestu i rame uz rame sa The War With Grandpa, naslovom koji u ovom okruženju trči na duge staze.
Pored prva tri filma, na ljestvici ove sedmice nailazimo i na zanimljive, ali i poznate naslove. Disney je u odustvu naslova iz četvrte faze MCU-a, u kina ove sedmice poslao Čuvare sa Guardians of the Galaxy, unos iz zlatnih dana ovog filmskog univerzuma, ne bi li nas uvjerili da MCU još uvijek postoji u odsustvu naslova iz četvrte faze. Dalje, na samom dnu ljestvice možemo uočiti i vjesnika predstojeće praznične sezone – Elf sa Willom Ferrellom u ulozi naslovnog vilenjaka. Popularan naslov u novembru i decembru, Elf već nekoliko godina zaredom se vraća u kino-dvorane, no nezapaženo i obično daleko ispod popisa prvih deset najunosnijh naslova. Ove godine, pak, maleni vilenjak od 190 cm ove godine je uspio „provaliti“ u prvih deset sa $170,000 zarade.
Bacimo pogled na brojke, a onda na zaključke:
Film |
vikend zarada |
total. zarada |
1. Freaky |
$3,710,000 |
$3,710,000 |
2. Let Him Go |
$1,800,000 |
$6,887,465 |
3. The War With Grandpa |
$1,326,303 |
$15,229,006 |
4. Come Play |
$1,100,000 |
$7,316,540 |
5. Honest Thief |
$800,000 |
$12,382,126 |
6. Tenet |
$735,000 |
$56,300,000 |
7. Guardians of the Galaxy |
$406,000 |
$406,000 |
8. True to the Game 2 |
$287,819 |
$610,710 |
9. Toy Story |
$222,000 |
$727,000 |
10. Elf |
$170,000 |
$173,568 |
Novi prag od pet miliona dolara zarade preko vikenda će se vjerovatno postaviti kao neformalno mjerilo oporavka industrije. Naoko skromna ili čak odveć niska brojka, ali ipak realna u uvjetima igranja naslova koji su isključeni iz tržišta na velikim obalnim gradovima Sjedinjenih Država, čije su lokalne vlasti odlučne u provođenju strogih mjera zaštite zdravlja ili čak uvođenju još strožih.
U tom kontekstu, filmovi kao što su Freaky mogu ciljati na novi neformalni prag i nadati se nekoliko uzastopnih sedmica za ostvarivanje nekog prihoda. Ništa izuzev klasičnoga blokbustera, sa nekoliko zvučnih imena u glumačkoj postavi i pristojnim marketingom iza istih neće prekoračiti dalje od opisanog praga. Baš takve filmove studiji konstantno povlače, odlažu ili plasiraju na streaming servisima, a sve tri opcije su pogubne za teatralno igranje filma, što su veliki lanci ranije opisali kao svojevrsnu nelojalnu konkurenciju.