Zagrebačka Kinoteka odlučila je filmskim ciklusom ”Kum, anatomija klasika“ kroz šest tematskih cjelina istražiti utjecaj koji je antologijski film Francisa Forda Coppole imao na historiju kinematografije i popularnu kulturu.
Pedeset godina od premijere, Kum i dalje ima sigurno mjesto u kanonu sedme umjetnosti, a ovaj će program tokom januara i februara istražiti šta sve Coppolin film čini remek-djelom. Inspirisan istoimenim romanom Marija Puza iz 1968. godine, koji je i sam prerastao u izdavački fenomen, Kum govori o Vitu Corleoneu, patrijarhu mafijaške obitelji koji nastoji zadržati obiteljsko dostojanstvo i tradicionalne vrijednosti u svijetu koji se mijenja.
Svaka od šest cjelina programa bavi se nekim tematskim aspektom Coppolinog filma, počevši od prve dvije sedmice koja se bave italoameričkom zajednicom u novom svijetu iz perspektive ponosnog etniciteta i migrantskog iskustva. U nastavku su teme klasne i statusne transgresije u kriminalističkom filmu, potom zamućeni odnosi zakona i reda, te način na koji su mafijaški filmovi i talijanski likovi pomogli uspostaviti tradicionalne kodove muškosti.
Na samome kraju program se bavi novim smjerovima u gangsterskom filmu nakon 1990. kada je premijerno prikazan i završni dio Coppoline trilogije.
Uz sva tri nastavka trilogije, prikazat će se filmovi koji se mogu shvatiti njegovim pretečama ili srodnicima, odnosno koji su direktno ili posredno nastali pod utjecajem Coppolina filma. Tu su američki autori Martin Scorsese (Ulice zla, Dobri momci), Brian De Palma (Lice s ožiljkom, Nedodirljivi), Sidney Lumet (Serpico) i Quentin Tarantino (Reservoir Dogs); o utjecaju filma izvan SAD-a svjedoče radovi neameričkih redatelja kao što su Jean Rouch (Ja, Afroamerikanac), Joshua Oppenheimer (Čin smaknuća), Nicolas Winding Refn (Pusher) te Andrew Lau i Alan Mak (Pakleni poslovi).