„Kada sam prvi put vidjela Jokera. Kada sam tebe vidjela. To je bio prvi put – i samo jedanput – da se u životu nisam osjećala tako usamljenom.“
Joker – (anti)heroj, antagonista, mučenik, slavljenik, svetac... Jednostavno rečeno, Joker je neko zbog koga su gledatelji u (pre)punim kino-salama znali da, na kraju bilo kog filma u kojem je ovaj lik „ukrao šou“ onim pozitivcima, ustanu i zaplješću mu jer je izazvao lavinu bunta, divljaštva i haosa – jer on je ipak „kralj haosa“ čiji je glavni cilj poremetiti mir i red establišmentu. Mnogima je ovaj lik bio i ostao simbol „one druge strane“ ljudskog bića – sjene – koje se plašimo vidjeti, ali nas ipak i dalje intrigira, te nas „vuče ka dolje“ – u mračni ponor podsvjesnog. Međutim, ovaj nas je put Joker razočarao. I ne samo lik Jokera, već i film Joker: Folie à Deux.
Joker: Ludilo u dvoje režija: Todd Phillips; uloge: Joaquin Phoenix, Lady Gaga; 2024.
IMDb rejting: 5.5/10
Rotten Tomatoes rejting: 39%
„Prije dvije godine, ime Arthur Fleck pogodilo je Gotham poput uragana.“
Sam film počinje kao jedan bezazleni crtani film u produkciji Warner Bros. Picturesa, u kojem Joker ima nastup u večernjoj emisiji, te koji završava neslavno jer ga ubija njegova sjena. Šta nam režiser poručuje ovakvim uvodom? Teško bi bilo reći, jer je ovakva uvertira bila veoma dobro „upakovana“ u jednu šifru, te oni koji su vješti u (de)šifrovanju bi sigurno brzo „probili“ istu. Nakon ovog simpatičnog uvoda, anoreksičnu i grbavu siluetu u vidu lika Arthura Flecka/Jokera (Joaquin Phoenix) možemo zamijetiti veoma brzo kada ga čuvari Arkham Asyluma puštaju u jutarnju šetnju. Dalo se primjetiti kako je i ovaj put samozatajni Phoenix učinio „sve“ kako bi se fizički, a možda čak i psihički, deformisao, te samim tim odlučno počeo koračati dobro utabanim putem njegovog kolege Christiana Balea, ali sa jednom „ekstremnom žicom“ koja ga izdvaja od drugih. Arthur već dvije godine boravi u Arkhamu, te polako počinje da zaboravlja na svoju sjenu.
„Ja sam nitko. Nisam učinila ništa sa svojim životom kao što si ti sa svojim, Joker.“
Dok čeka na suđenje zbog ubistava koje je počinio kao sjena, Arthur se priključuje muzičkoj terapiji, gdje upoznaje fanatičnu - bolesno opsjednutu likom Jokera - djevojku po imenu Lee Quinzel (Lady Gaga) sa kojom se upušta netom prilika u ludilom obojenu ljubavnu vezu. Prvi put je to da Arthur ima djevojku, da se zaista osjeća voljenim, te da ima nekog bliže sebi ko bi uradio sve za njega. Izraz folie à deux francuskog je porijekla, te doslovno znači „ludilo u dvoje“. Predstavlja rijedak poremećaj kojeg karakterizira prenos sumanutih ideja i/ili abnormalnog ponašanja s jedne osobe na drugu ili više njih koje su obično u bliskoj emocionalnoj vezi. Obično jedna osoba ima izvorni psihotični poremećaj i ona je ta koja inducira sumanutost kod druge osobe. Na momente se čak može primjetiti da je Lee ta koja ustvari „manipuliše“ Arthurom, tj. inducira sumanutost (sjenu) kod Arthura, te njihova veza čak više počinje sličiti onoj koju su imali Macbeth i Lady Macbeth, likovi Shakespeareove drame Macbeth.
Film kao da šalje jasnu poruku, tokom zapleta, da je za ostvarivanje „normalne“ ljubavne veze potrebno dvoje „ludaka“ kako bi ista, na kraju, i opstala. Međutim, dosta toga je ovaj film izbacilo iz kolosijeka, te, nažalost, uništilo kult prvog filma – Joker iz 2019.
Razočarenje. Prosto rečeno. Ako bismo morali jednom rječju da opišemo nastavak hit filma Joker, režisera Todda Phillipsa, onda bi „razočarenje“ bio jedini mogući izbor. Ne samo da je čitav koncept „unakažen“, već je i izbor glavne glumice, tj. glumice za ulogu Jokerove družbenice i ljubavnice Harleen „Lee“ Quinzel težak promašaj. Početak filma jeste obećavajući kao neki malo duži „udar“, tj. flash. Zaplet je vodio ka stanju jedne posebne euforije u kojoj mi, kao gledatelji, više ne znamo šta da očekujemo, ali po najmanje da bi film mogao biti samo jedan loš mađioničarski trik. No, kad se desila kulminacija, onda je došlo do potpunog „filmskog zastoja“ i rasplet je vodio ka potpunom kolapsu filma - filma koji je mogao biti daleko bolji da se malo više poradilo na samoj priči – manje-više na scenariju, ali i na još nekim finesama koje su možda i mogle ovaj film izvući iz te močvare iz koje se više ne može izaći. Tako da ni govora o „trećem“ dijelu (buduće) filmske franšize Joker.
Film Joker: Folie à Deux je mogao biti kvalitetnije urađen, ali film kao film podsjeća upravo na vezu koju su imali u filmu Arthur i Lee. Možda je najbolje ovaj film i uporediti sa „vezom“ koja je bila usputna, ali fatalna kako po glavne (anti)junake, tako i po sve ostale segmente ovog filmskog „užasa“.