Paralelno sa premijerom prve sezone TV serije True Detective (Pravi detektiv; 2014) španski filmski autor Alberto Rodríguez snimio je film La isla mínima (Močvara, 2014), koji radnjom itekako podsjeća na tada veoma popularnu američku seriju iz pera Nica Pizzolatta. Ne može se reći da je u pitanju „jeftina“ kopija ili jedostavno obrada, već se može upotrebiti ona maksima da „veliki umovi razmišljaju na sličan način“. Dva detektiva dolaze u malo mjesto u kojem su nestale dvije djevojke, samo da bi otkrili da je posrijedi ubistvo iza kojeg se kriju mnoge tajne. To je nekakva zajednička do neke mjere slična premisa, ali reditelj Rodríguez koji zajedno sa Rafaelom Cobosom potpisuje scenarij, u nešto manje od dva sata izlaže priču o serijskim ubistvima, koju su u pomenutoj seriji „razvukli“ na osam epizoda.
Marshland; režija: Alberto Rodríguez: uloge: Javier Gutiérrez, Raúl Arévalo, María Varod; 2014.
IMDb rejting: 7.3/10
Rotten Tomatoes rejting: 92%
U filmu je riječ o prošlom vremenu, onom osamdesetih godina prošlog stoljeća na jugu Španije, dok je u seriji to obrađeno na sličan način, samo sada na američkom Jugu i u drugom periodu. Dva detektiva u filmu Močvara su Juan (Javier Gutiérrez) i Pedro (Raúl Arévalo), od kojih je prvi stariji i simpatičan, ali opasan bivši pripadnik Frankove tajne policije, a drugi mlad, nadobudan i željan dokazivanja. Reklo bi se opasna kombinacija, ali dvojac uspjeva da djeluje u mjestašcetu na takav način da sebi uspjeva priskrbiti potporu od lokalaca, od kojih ih je nekoliko usko vezanih za slučaj nestanka djevojaka.
Majka nestalih krijući od supruga, daje jedva upotrebljiv, spaljen negativ pornografskog karaktera na kojem se vide djevojke u kompromitujućim pozama, a detektivski dvojac dolazi do daljih saznanja kada „pritisnu“ mladića sumnjivog morala, za kojeg smatraju da je umiješan u slučaj. To ih odvodi dalje u istrazi gdje otkrivaju još nekoliko neriješenih nestanaka mladih djevojaka, te povezanost sa lokalnom mafijom i rasparčavanjem heroina. Sve navodi na to da su velike glavešine umiješane, a policijski šef kao da želi zaštititi ugledne ljude od uplitanja u slučaj, iako detektivski dvojac navaljuje i istrajava u tome.
Sporogoreći triler sa pozadinskom pričom o serijskom ubici/serijskim ubistvima sa mračnom i turobnom atmosferom itekako je potentno ostvarenje u kojem do izražaja dolaze bravurozne role Gutiérreza i Arévala kao beskompromisnog policijskog dvojca. Također, rad direktora fotografije Alexa Catalána ne samo da doprinosi pomalo sablasnoj atmosferi već se njegova kamera, pogotovo u arealnim kadrovima, čini poput jedinstvenog i zasebnog lika u filmu. Kao da cijelu priču povemeno promatramo i treba da sagledamo iz drugog ugla, iz neke sasvim drugačije perspektive.
Reditelj Rodríguez sa svakim svojim do sada snimljenim filmom, a snimio ih je upravo sedam, Močvara je šesti, jasno daje do znanja da se radi o itekako sposobnom filmašu, koji svojim autorskim projektima, gdje piše scenarije i istodobno režira, uspješno kombinuje najbolje od evropskog i američkog, holivudskog filma.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje