Par dana nakon što smo doznali da Paramount radi na smanjivanju broja zaposlenika, novosti stižu o sličnim planovima u Lionsgateu.
Kako otkrivaju novinari Deadlinea, studio priprema ponude za dobrovoljno raskidanje ugovora uz otpremninu, te ponude za rane mirovine za zaposlenike koji stiču uvjete za nju. Rukovodstvo Lionsgatea se nije javno očitovalo o tome, no kako prenosi Deadline, interni memorandum je proslijeđen kroz različite odsjeke kompanije u kojem se navodi da odluke dolazi u trenutku "poremećaja u poslovnom okolišu".
"Poremećaj" je lijep način da se izbjegne korištenje riječi kriza, ali kriza u zabavnoj industriji je već na djelu. Pored Paramounta i Lionsgate, donedavni predvodnik zabavne industrije, Disney, također smanjuje broj zaposlenika. Razlog je očit - filmovi privlače manje publike u kino-dvorane, a ulaganje u streaming platforme nije osiguralo izvanredno bogat i stalan pritok novaca o kojem su šefovi studija sanjali tokom zadnje decenije.
Streaming mjehurić je dosegao svoj vrhunac tokom pandemije, a streaming servisi još nisu postali unosni za studije. Čak i Netflix, koji nije dio tradicionalnog studijskog sistema, tek je postao unosan relativno nedavno, nakon godina poslovanja na samom vrhu streaming tržišta. Amazon Prime se oslanja uglavnom na činjenicu da je vezan usko uz glavnu djelatnost svoje matice, odnosno okoliša koji je Amazon kao kompanija stvorio ne u svijetu zabave, već prodaje robe putem interneta. Konačno, streaming servisi poput Disney+, Paramount+ i oni drugih studija, našli su se u internoj konkurenciji sa svojim ograncima za tradicionalnu distribuciju, počevši već i u minusu zbog ulaganja potrebnog za stvaranje platforme koja može ugostiti sate i sate sadržaja, a potom ulagajući u dodatni, ekskluzivni sadržaj koji konačni korisnik dobiva - u krajnje praktičnom smislu - zabadava.
Konačno, tu je i konkurencija u obliku novih medija. Videoigre i sadržaj stvaran od strane korisnika društvenih mreža čine sve zastupljeniji način zabave u modernom medijskom okruženju. Tu je slika naročito porazna za studije, koji moraju ulagati stotine miliona dolara za stvaranje sadržaja, te se takmičiti istovremeno sa videoigrama, ali i sadržajem koji neki korisnik YouTubea, TikToka ili Twitcha može stvoriti u svojoj spavaćoj sobi uz ulaganje od nekoliko stotina dolara, ako i toliko. To je stvarni "poremećaj u poslovnom okolišu" koji se spominje u memorandumu Lionsgatea.