Dobrodošlo ponovno otvaranje filmske sezone u sarajevskom kinu Meeting Point nije imalo mnogo šta ponuditi. Film koji je bio na repertoaru je hrvatski ZG80, ali zaista loše kvalitete. Ipak to nije spriječilo publiku, iako u malom broju, da pohodi kino u potrazi za bijegom od stvarnosti u svijet pokretnih slika. S druge strane, u multiplexu Cinema City od prošle sedmice na repertoaru su čak četiri nova filma: Miss Peregrine's Home For Peculiar Children (Dom gospođice Peregrine za čudnovatu djecu), Blood Father (Zaštitnik), Deepwater Horizon (Pakao na horizontu) i Storks (Rode). I opet je Hollywood ili propast. Potpisnik ovih redova sa nestrpljenjem je očekivao premijeru novog filma Tima Burtona Dom gospođice Peregrine za čudnovatu djecu, te povratak Mela Gibsona na veliko platno u filmu Blood Father. Ali filmovi jednostavno nisu ispunili očekivanja. Ni Burton, a ni Gibson više nisu što su nekad bili.
Dom gospođice Peregrine za čudnovatu djecu; režija: Tim Burton; uloge: Eva Green, Assa Butterfield, Samuel L. Jackson, Ella Purnell; 2016.
IMDb rejting: 7.2/10
Rotten Toamtoes rejting: 64%
Zaštitnik; režija: Jean-Francois Richet; uloge: Mel Gibson, Erin Moriarty, Diego Luna; 2016.
IMDb rejting: 6.6/10
Rotten Toamtoes rejting: 89%
Sjećate se Burtonovih filmova: Edward škaroruki, Batman, Beetlejuice... Sleepy Hollow, te pretposljednjeg Big Eyes? Cijelu karijeru Tim Burton gradio je na fimovima koji su svojim izgledom odavali impresivnog vizuelistu, čudnog i mračnog, na neki način ekscentričnog. U svakom svom filmu kombinirao je elemente fantastike i bizarnog, te je bilo ucrtano u kamenu da se nakon objave romana Ransoma Riggsa „Miss Peregrine's Home For Peculiar Children“ u junu 2011. Burton prihvati celuloidne adaptacije. Put od papira do celuloida je potrajao, a kao prva stanica je bio scenarij Jane Goldman (scenaristica odgovorna za adaptaciju djela „Zvjezdana prašina“ Neila Gaimana). Scenarij Goldmanove kao i mnoge adaptacije literarnih predložaka pati od prevelike ekspozicije. Dok upoznamo glavnog junaka, mladog Jacoba (Assa Butterfield), i saznamo sve potrebno da se uvedemo u priču o čudovištima i čudnovatoj djeci, njegovom dedi Abeu (Terence Stamp) koji mu sve to pripovijeda, sjedište u kinu vam već ispada neudobno (iako je riječ o veoma udobnoj sjedalici). Situacija se malo popravlja kada na scenu stupi prelijepa Eva Green kao gospođica Peregrine, a Burton si da oduška u uprizoravanju svih čudnovatosti čudnovate djece. Burtonovi fanovi će možda moći zažmiriti na jedno oko i “uživati“ u filmu, dok će ostalima to sve biti odviše “čudnovato“.
Mel Gibson od 2014. i jadnog i bijednog trećeg dijela The Expendables 3 (Plaćenici 3) nije glumio u filmu. Doduše, bio je i zauzet novim rediteljskim projektom Hacksaw Ridge (Greben spašenih), a sa “glumačke klupe“ ga je prozvao Francuz Jean-François Richet da glumi u filmu Blood Father. I u ovom filmu ekspozicija je ono što nije urađeno kako treba. Riječ je o još jednoj adaptaciji romana, onoj koja je djelo autora književnog predloška Petera Craiga (Andrea Berloff je navedena kao koscenaristica). Neopisivo loše uprizoren početak, sa kojim cjelokupna radnja filma kreće, nešto je zbog čega imate želju da odustanete od gledanja kompletnog filma. Zatim se u kadru pojavi Gibson i mislite da će stvari ići nabolje, ali se grdno prevarite. Dobro, baš i ne grdno, jer ako cijenite Gibsona kao glumca (na stranu sve ostale gluposti koje se uz njega vežu) biće vam drago da ga posmatrate u filmu čija radnja ipak ne predstavlja nikakvu novotariju u pripovijedanju. Gibson glumi Johna Linka, bivšeg robijaša i bivšeg ovisnika o alkoholu i drogama, koji vodi “jadan“ život ispunjen sastancima anonimnih alkoholičara i tetoviranjem raznog svijeta u svojoj prikolici. Nestala kćerka Lydia (Erin Moriarty), djevojka iz užasno uprizorenog početka koji namjerno ne opisujemo, javlja mu se nakon godina izbivanja iz njegovog života tražeći pomoć. Lydiju proganjaju plaćene ubice, a tata John će uraditi sve da zaštiti svoju kćerku.
Pa čemu onda gledanje ovih filmova, pitate se? Toliko nudi trenutačni kino-repertoar, uz još na početku pomenute Deepwater Horizon i CGI animirani Storks, te one koji su se počeli prikazivati od ovog četvrtka The Girl on the Train i Nine Lives. Možda je potpisnik ovih redova slučajem odabrao pogrešne filmove za pogledati, a ni vi se dragi čitaoci ne dajte zavarati. Tuđe mišljenje je ipak samo tuđe mišljenje.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje