Komičar, glumac, scenarista, reditelj i producent Ben Stiller je još 2008. u svom filmu Tropic Thunder opisao pravu sliku poželjnjih glumačkih kreacija za dobivanje najprestižnije nagrade u svijetu filma – popularnog Oscara. U famoznoj sceni Tropske grmljavine lik kojeg igra Robert Downey Jr. kao prekaljeni holivudski glumac dobitnik Oscara objašnjava svom kolegi, također glumcu, kojeg glumi upravo Stiller da Akademija „pada“ na portrete mentalno i/ili fizički nesposobnih osoba, te da kod takvih uloga nikad ne treba ići sa „full retard“. Objasnio mu je to na primjerima Toma Hanksa (Oscar za ulogu ''sporog'' Forresta Gumpa u istoimenom filmu) i Seana Penna koji nije dobio Oscara za ulogu „full retard“ Sama u filmu I Am Sam. Nadovezujući se na tu analogiju vrijedi spomenuti još uloge homoseksualaca. Hanks je prvog Oscara dobio za portret homoseksualca u filmu Philadelphia, a Penn je nakon neuspijeha sa Samom odnio kući pozlaćenu statuu za kreaciju američkog političara i borca za prava homoseksulaca Harveya Milka u filmu Milk. Naravno, valja spomenuti i temu holokausta, te Kate Winslet koja se u epizodi britanske humorističke serije The Extras šalila na svoj račun govoreći da ako snimiš film o holokaustu sigurno dobijaš Oscara. To je i uradila snimivši film The Reader, koji pripovijeda priču o ženi (Winslet) kojoj se sudi za ratne zločine počinjene u Drugom svjetskom ratu. I svakako ne treba zaboraviti na činjenicu da Akademijini glasači često vole nagrađivati (kvalitetne) glumce podvrgnute izrazitim fizičkim transformacijama.
Ovogodišnji kandidati za Oscare u glumačkim kategorijama mogu utjehu naći u svemu navedenom. Ono na šta svi tipuju jeste kreacija Eddiea Redmaynea u filmu The Theory Of Everything kao teoretičara fizike i kozmologa Stephena Hawkinga koji boluje od paralizirajuće bolesti. Treba još spomenuti Stevea Carrella u za njega netipičnoj dramskoj ulozi u filmu Foxcatcher za koju se istinski potrudio fizički (i psihički) se transformisavši u američkog milijardera Jana du Ponta. Benedict Cumberbatch je u The Imitation Game utjelovio Alana Turinga, čovjeka odogovornog za dešiforovanje njemačke Enigme, djela koje je uvelikome skratilo trajanje Drugog svjetskog rata, i kasnije osuđenog zbog svoje tada nedozvoljene seksualne orijentacije. Znači, holokaust i homoseksualizam. Od kandidatkinja tu je definitivno sigurna Julianne Moore za portret žene koja boluje od Alzheimera u Still Alice. Što se tiče kategorije sporednog glumca/glumice J.K. Simmons i Patricia Arquette su glavni pretendenti. Simmons zbog bravurozne role vođe orkestra u filmu Whiplash, a Arquette zbog činjenice da je u filmu Boyhood snimanom dugih 12 godina najbolje uspjela u onoj prevashodnoj scenarističkoj namjeri kada je u pitanju htjenje lika. Oscar za najbolji adaptirani scenarij zasigurno neće mašiti Damiena Chazellea za Whiplash jer je pomenuti nepravedno zakinut za nominaciju u kategoriji originalnog scenarija zbog činjenice da je Chazelle, da bi uopšte mogao realizovati dugometražni film, prvo snimio samo jednu scenu iz scenarija kao kratkometražni uradak.
Da bi dokazala da zaista voli nezavisne filmaše, Akademija će dodijeliti Oscara za najbolji originalni scenarij upravo Wesu Andersonu za njegov The Grand Budapest Hotel, mada je konkurencija izrazito jaka uz filmove Birdman, Boyhood i Foxcatcher. Koplja su se uvijek lomila oko dodijeljenih priznanja za režiju i najbolji film. Od dva najozbiljnija i najsigurnija kandidata, Alejandra Gonzáleza Iñárritua i Richarda Linklatera za filmove Birdman or (The Unexpected Virtue Of Ignorance) odnosno Boyhood sigurno je da će Oscari biti podijeljeni. Onaj koji dobije za najbolji film neće dobiti za režiju, i obrnuto. Koliko su ova predviđanja tačna ostaje da se vidi do 22. februara, za nas u Bosni i Hercegovini večer i jutro nedjelje na ponedjeljak, kada će prisutnu holivudsku svitu filmskih radnika u Dolby Theatreu u Los Angelesu, i sve nas pored malih ekrana, pozdraviti voditelj 87. dodjele Oscara Neil Patrick Harris.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje