Nakon filmskog ostvarenja Sumnja Johna Patricka Shanleyja koji je autor i istoimenog dramskog teksta, u kojem je radnja smještena u davnu 1964. godinu, u katoličku školu njujorškog Bronxa, u kojoj jedna dobroćudna mlada sestra postane sumnjičava i optuži glavnog sveštenika za pedofiliju, Oscarom nagrađeni Spotlight nam stiže kao potvrda da pedofolija nije pitanje samo prošlosti, već i sadašnjosti i budućnosti. Naime, više od 200 slučajeva pedofilije koje su godinama činili sveštenici širom svijeta, otkriveno je nakon izlaska članaka u listu Boston Globe, novinarskog tima poznatog kao „Spotlight“. Prvi članak je objavljen prije četrnaest godina, a u njemu je otkriveno da je Katolička crkva, uprkos činjenici da je znala za pedofiliju u svojim redovima, dopustila svešteniku Johnu Geoghanu ostanak u službi. Tokom naredne godine, „Spotlight“ je razotkrio gotovo 90 sveštenika koji su seksualno zlostavljali mlade župljane na području Bostona. Za svoj novinarski rad zasluženo su osvojili Pulitzera.
Spotlight; režija: Tom McCarthy; uloge: Michael Keaton, Rachel McAdams, Mark Ruffalo, Liev Schrieber; 2015.
IMDb rejting: 8.2/10
Rotten Tomatoes rejting: 93%
Deceniju i po poslije, producenti Nicole Rockin i Blye Faust, uz reditelja Toma McCarthya i scenaristu Josha Singera koji se već dokazao kao autor priče o Julianu Assangeu, odlučuju ekranizirati istraživački rad „Spotlighta“, potvrđujući tako da pedofilija ne bira niti vrijeme niti mjesto, već da je i u 2015. godini jedan od najvećih tajnih društevnih, socijalnih i političkih problema.
Nakon odlaska iz redakcije njenog dugogodišnjeg glavnog urednika, njegova zamjena Marty Baron, svoj prvi radni dan posveti navođenju novinara na priču o zataškavanju pedofilije unutar bostonske nadbiskupije. Prva scena filma nas vraća u prošlost i prikazujući spomenuti slučaj zataškavanja zlostavljanja djece, direktno nas uvodi u centralni dio narativa. Dakle, za razliku od nekih prethodnih ostvarenja koja su obrađivala temu pedofilije, McCarthy i Singer ne sklapaju scenarij o skandalu, već o novinarima i njihovoj borbi da napišu članak koji će promijeniti svijet. Upravo je scenarij, također nagrađen Oscarom, najvažniji element ovoga filma, u kojem je poseban akcenat na autentičnosti likova, a kojoj posebno doprinosi i glumačka postava redakcije: Michael Keaton, Rachel McAdams, Mark Ruffalo, Liev Schrieber...
Dok nas sadržaj Spotlighta vraća u vrijeme kada je novinarstvo još uvijek imalo moć da razotkriva, mijenja i popravlja društvo, njegova forma nas, zapravo, podsjeća na dane „starog Hollywooda“, kada je scenarij, sačinjen od naizgled nevažnih detalja (pogleda, knedli zastalih u grlu, neizgovorenih replika) predstavljao najvažniji segment filma.
Kao jedna od najboljih novinarskih drama u 21. vijeku i kao jedan od najkvalitetnijih ostvarenja nagrađenih Oscarom posljednjih godina, Spotlight nas tjera da povjerujemo da su promjene moguće sada i ovdje, i da one zavise samo od nas i naših odluka da ih ostvarimo.