Kralj rock'n'rolla Elvis Presley kada bi želio da pogleda film, običavao bi zakupiti kino-dvoranu za privatnu projekciju za sebe i svoje prijetalje. Vašem omiljenom kinematografskom ovisniku dešava se posljednjih nekoliko puta da jedini bude u mraku hrama sedme umjetnosti na projekciji, ovoga puta CGI animiranog filma Lightyear (Svjetlosni, 2022). Naviknut na izvrsnost i genijalnost digitalnih lutkara iz Pixara, i ovoga puta ništa manje se ne očekuje. Ali, finalni proizvod baš i nije bio po (ne)pisanom pravilu – odličan, već više verzija CGI animiranog filma koji bismo mogli dobiti iz nekog drugog animacijskog studija.
Svjetlosni; režija: Angus MacLane; glasovi: Chris Evans, Keke Palmer, Peter Sohn, Taika Waititi; 2022.
IMDb rejting: 5.2/10
Rotten Tomatoes rejting: 76%
Opet, Lightyear je nesumnjivo Pixarov jer u samom prologu stoji poveznica sa njegovim prvim i u mnogo čemu uspjelim pokušajem CGI animiranog filma Toy Story (Priča o igračkama, 1995). U telopu koji otvara Svjetlosnog navodi se da je godine 1995. dječak Andy za rođendan dobio figuricu Buzza Lightyeara, a ista je bila inspirisana filmom koji je on tada gledao, a koji ste vi sada došli vidjeti. Tako da bi Svjetlosni trebao predstavljati inačicu naučnofantastičnog filma iz 1995. a ne neki moderni pokušaj u žanru. U svemu tome ima i malo nostalgije, kako za vremenom tako i za običajima i načinom pripovijedanja putem pokretnih – digitalnih slika.
Početak kao da je prepisan iz Aliena (Tuđinac, 1979), mada ima momenata tokom cijelog filma kojim se referenciraju na klasik žanra. Mnogo je tu referenci, ali su se mnoge izgubile u sinhronizaciji, koja iako je urađena na nivou, ipak ostavlja slab dojam. Možda dovoljno dobar dojam najmlađim gledateljima, ali onima malo starijim zaljubljenicima u animaciju ostaje žal za originalnim soundtrackom, te čekanje izlaska filma na legalnim streaming platformama – Disney+ (ne daj bože skidanjem sa torrenta).
Onima upoznatim sa radnjom, početkom Aliena, ne treba prepričavati, ali zbog onih neupućenih samo ćemo napomenuti da veliki svemirski brod zaustavlja svoje putovanje kako bi istražio “znake života“ na nepoznatom planetu, budeći pri tome posadu iz krio-sna. A to će biti potez zbog kojeg će i biti primorani da se zadrže tu pokušavajući da poprave oštećeni hiperpogon. Buzz Svjetlosni (glas Chisa Evansa), svemirski časnik, do iznemoglosti radi testna putovanja pri pokušajima da osposobi hiperpogon, zbog čega sa svakim putovanjem proći kroz vrijeme na određni broj godina, ostavljajući svoje kolege iza sebe da grade život na planetu. Na kraju će i uspjeti, samo što će ga to koštati nestanka, tj. smrti svih njegovih prjatelja. Nako uspješnog testa hiperpogona, Buzz će morati da se snađe u novonastaloj situaciji u kojoj se treba boriti protiv robota, zajedno sa skupinom novaka, a nakon što je bio odsutan, prošao kroz vrijeme, nekih dvadesetak i više godina.
U Pixaru i Disneyju znaju šta rade, te su animacija i karakterizacija likova napravljeni sa svojski stručnom uvjerljivošću, čineći pri tome svaki od likova zasebnim zaokruženim karakterom. Ali, Svjetlosnom nedostaje one iskre koja je digitalnim lutkarima iz Pixara, čarobnjacima CGI animacije, sijala u ogromnoj većini ostvarenja čineći ih posebnim. Do beskonačnosti... i prosječnosti.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje