AMERIČKI PLAN, AMERIKEN
Kadar u kojem je ljudska figura prikazana od koljena ili butine do vrha glave.
ANIMACIJA
Proces stvaranja iluzije pokreta modela, slika, lutki, crteža ili kompjutersko-generisanih predmeta, čineći da se postepeno kreću iz jedne slike u drugu. Kada se slike gledaju pri normalnoj brzini od 24 sličice po sekundi, subjekat izgleda kao da se neovisno kreće.
ARHIVSKI SNIMAK
Korišteni kadar ili scena iz određenih video, studijskih ili filmskih arhiva, koji nije snimljen namjenski za dati film.
CGI (eng. computer generic image – kompjuterski generisana slika)
Bilo koje 2-D ili 3-D slike u potpunosti stvorene na kompjuteru.
DETALJ
Kadar koji prikazuje dio objekta ili dio ljudske figure (npr. oko, usta ili ruke). Ekstremno krupni plan.
DIGITALNA OBRADA FILMA
Digitalna postprodukcija filma gdje se svi procesi koji su nekad ostvarivani optički sada ostvaruju kompjuterom. Negativi filmova snimljenih na traci se skeniraju korištenjem visoke rezolucije kako bi se stvorili digitalni podaci, koji se mogu kasnije montirati, integrisati sa vizuelnim efektima, te se može popraviti boja filmskog snimka.
DIGITALNI PROSPEKT 3D
Kompjuterski modeli korišteni kao zamjena ili produženje stvarnih filmskih setova, na taj način štedeći vrijeme i novac koji bi se potrošio, ako bi se komplikovaniji setovi ručno gradili.
DIREKTOR FOTOGRAFIJE
Filmski autor koji daje filmu njegov jedinstven vizuelni identitet ili izgled. Koristeći rasvjetu, kompoziciju, kretanje kamere i slično, on ostvaruje željeni izgled filma. Direktor fotografije blisko sarađuje sa rediteljem, snimateljima, scenografima, kostimografima i odjelom za šminku i frizure.
DONJI RAKURS
Kadar u kojem se objekat snima direktno odozdo, kako bi se akter ili predmet učinio impresivnijim, višim ili opasnijim.
DUBINSKA OŠTRINA
Prostor unutar gledišta objektiva u kome je slika oštra tj. održava odgovarajući fokus pri zadanim postavkama. Dubinska oštrina zavisi od otvora dijafragme, žižne daljine objektiva, formata filma, udaljenosti kamere i objekta snimanja.
DUBINSKI KADAR
Tehnika snimanja sa velikom dubinskom oštrinom, relativno širokougaonim objektivima i malim rasponima objektiva kako bi istodobno u oštrom fokusu predočili i bliske i udaljene prostore (uključujući tri nivoa objekata: prvi plan, srednji plan i pozadina) u istom kadru.
DUPLA EKSPOZICIJA
Proces kojim se postavlja ili izlažu dvije filmske trake tako da se jedna nalazi iznad druge, te takve razvija u pozitiv. Dvije slike spojene u jednu.
DVOPLAN
Krupni ili srednjekrupni plan dvije osobe (često master kadar u scenama dijalogu) koji se koristi kako bi se prikazao kontrast između dva lika ili orjentacija u prostoru.