Ovogodišnji prvi Pixarov animirani uradak Onward (Naprijed, 2020) u mnogome je nagovijestio povratak čarobnjaka CGI animacije na staze stare slave. (Drugi Soul, najavljen je za novembar, uz sva silna pomjeranja zbog pandemije korona virusa.) Originalni koncept, nove ideje, maštovita izvedba, sve je ono što su Pixarovci gajili još od svojih početaka, a što se malo počelo osipati sa, ne može se baš reći (ali ipak!), štancanjem nastavaka: trilogija Cars (u kojem je Cars 3 sasvim solidno ostvarenje za razliku od totalno bezličnog prethodnika); Finding Dory (na originalan način nastavljena priča izvornika Finding Nemo), kvadrologija Toy Story (gdje je svaki put ljestvica očekivanja bila postavljena na veću razinu; i nisu razočarali!), te njihov prvi prequel Monsters University, u režiji čovjeka koji je upravo odgovoran za najnoviji unos u CGI animirane klasike Pixarovog studija – Onward.
Naprijed; režija: Dan Scanlon; glasovi: Tom Holland, Chris Pratt, Julia Louis-Dreyfus, Mel Rodriguez, Octavia Spencer; 2020.
IMDb rejting: 7.5/10
Rotten Tomatoes rejting: 88%
Digitalni lutkar Dan Scanlon u svom drugom projektu na izvjestan način priča ličnu priču, samo provučenu kroz ruho magijskog svijeta vilenjaka i drugih magičnih stvorenja. Kako nikada nije upoznao svoga oca, Scanlon je u saradnji sa Keithom Buninom i Jasonom Headleyjem, osmislio priču i napisao scenarij, za djelo o dvojici braće vilenjaka, Ianu i Barleyju (glasovi Toma Hollanda i Chrisa Pratta), koji magijom vrate svog prerano preminulog oca. Mlađi, Ian nikad nije upoznao oca, dok Barley ima tri (?) uspomene na njega. Ian je upravo napunio 16. godinu, a njihova majka Laurel (Julia Louis-Dreyfus), kao poklon od oca, obojici, predaje čarobnjački štap, kojim će mladci i pokušati (na jedan cijeli dan) vratiti svog oca... Samo što se magijski ritual baš i ne izvede sa uspjehom, te uspiju da vrate samo doljnji dio svog oca – noge do struka. Ostalih 24 sata, braća vilenjaci, zajedno će proći sve moguće (i nemoguće) situacije, postepeno se zbližavajući i otkrivajući kako mnogo toga imaju zajedničkog (uprkos početnim drastičnim razlikama), te pokušati magijom vratiti, makar na tren, oca.
Iako borave u svijetu magičnih stvorenja, magija je već stvar prošlosti. Samo se rijetki, poput Barleyja, igrajući svojevrsnu verziju „Dungeons & Dragons“ igre, pod nazivom „Quest of Yore“, baziranu na istinitim stvarima i događajima, o čarobnjacima i magičnim poduhvatima, spašava zaborava njihovu čudesnu historiju. Kada shvate da na svijetu postoji još malo magije, braća, naročito Barley, jednostavno se uživi u pripremi mlađeg Iana, koji očigledno, za razliku od njega, ima dara za magiju. Barley Iana bodri i usmjerava u prakticiranju magije, određenih magičnih čini, kojim će mladac postepeno ovladati, a sve na putu pokušaja povratka njihovog oca.
Razne situacije će dovesti do drugačijih i komičnih epizoda, a scenarij ispisan rukama trojke Scanlon-Bunin-Headley odiše inovativnim, smislenim, pametnim i nadasve autentičnim dijalozima i replikama. Zaista, originalno djelo, Onward, kao do sada i većina Pixarovih CGI animiranih uradaka plijeni ljepotom i gracioznošću kakvi pristaju samo digitalnim lutkarima iz Disneyjeve animacijske divizije. Naravno, Pixar ne bi bio to što jeste da nisu iskoristili priliku da odaju počast Ratovima zvijezda, Indiani Jonesu, pa i četvrtom dijelu Die Hard serijala sa momentima u scenama kojima, pažljivijem oku neće promaći, prave hommage. Na izvjestan način, scenaristički trojac je i „bacio rukavicu u lice“ vlastitoj firmi, praveći analogiju između uvoda u Onward sa Pixarovim počecima.
U uvodu Onwarda narator kaže: „Svijet je u početku bio pun magije!“, a Pixar, kada se pojavio na filmskoj sceni 1995. sa prvim dugometražnim CGI animiranim Toy Story, postavio je ljestvicu očekivanaja visoko i nastavio godinama kasnije, proizvoditi jedan do drugog animirane klasike, stvarati magiju. Sve do momenta kada, umjesto da su krenuli putem kojim se rijeđe ide, u stvaranju neprocjenjive autentičnosti, odabrali su put nepostojeće originalnosti i malko zalutali. (Sve je počelo sa Cars 2, koji je snimljen prvenstveno iz činjenice da je Disney samo na igračkama iz filma zaradio preko milijardu dolara, te nastavljeno sa mnogo više uspjeha u nekim drugim nastavcima izvornih filmova, npr. Incredibles 2.)
Ono što Pixarovci toliko očigledno pokazuju u svakom svom ostvarenju jeste nadahnuće kojim ciljaju da ispričaju koliko toplu, toliko i šarmantnu, uzbudljivu i inspirativnu priču, uz koju ćete se opustiti, nasmijati, zabaviti i uživati, te počesto pustiti i pokoju suzu. Njihov ukupno 22. naslov, Onward čista je magija Disneyjevih digitalnih lutkara iz Pixara, čarobnjaka CGI animacije.