Priredio: Braco Kartal
Predstavljamo vam pet filmova festivala u Veneciji koji se ove godine održao od 30. augusta do 9. septembra. Predsjednica žirija takmičarskog programa bila je višestruko nagrađivana Annette Bening, napoznatija po ulogama u ostvarenjima The Grifters, American Beauty, Being Julia i romantičnoj komediji/drami The Kids Are All Right radi koje je bila nominovana za Oscara.
Woodshock
Woodshock je triler/drama koju su režirali modna dizajnerka, scenaristkinja i režiserka Kate Mulleavy i njena sestra Laura Mulleavy. U glavnoj ulozi se pojavljuje Kirsten Dunst kao Teresa, emocionalno slomljena mlada djevojka čija je majka teško bolesna. Teresa radi u apoteci sa lijekovima na bazi medicinske marihuane čiji je vlasnik njen momak Keith (Pilou Asbaek). Nakon što krene eksperimentisati sa snažnim kanabiodnim lijekom, sa vremenom postaje ovisnica i sve dublje upada u paranoju, levitira i ima dugotrajne tripove u kojima se kreće kroz šumu sa ogromnim crvenim stablima.
Film je snimljen u okrugu Humboldt u Kaliforniji, a karakteriše ga jedinstvena vizualizacija za koju su zaslužni nagrađivani kinematograf Peter Flinckenberg (Upswing, Concrete Night, Do I Have to Take Care of Everything?, Pixadores) i tim zadužen za specijalne i vizualne efekte. Originalnoj atmosferi filma doprinosi i elektronska muzika Petera Raeburna.
U oficijelnu kino distribuciju kreće 15. septembra.
West of Sunshine
Režiserski dugometražni debi scenariste i režisera Jasona Raftopoulosa koji traje nešto manje od 80 minuta. Radi se o drami koja govori o očinstvu i međugeneracijskoj opterećenosti s prošlošću i budućnošću porodičnog naslijeđa.
Otac Jim (Damian Hill) u najkraćem mogućem roku mora vratiti dug nasilnom zajmodavcu dok se pritom brine o svom sinu Alexu (Ty Perham) koji je na školskom raspustu.
Jimovu suprugu Karen u filmu portretira Faye Smythe, a muziku su kreirali Lisa Gerrard i James Orr iz australijskog sastava Dead Can Dance koji je 1981. osnovan u Melbournu gdje je film i snimljen.
Lean on Pete
Priča o odrastanju i mladalačkim nadama koja prati petnaestogišnjeg Charleya (Charlie Plummer) i njegovo prijateljstvo sa jednim petogodišnjim trkaćim konjem čije je ime Lean On Pete. Nakon što Charliyjev nemarni otac (Travis Fimmel) iznenada premine, a Charley shvati da će konj završiti u klaonici, ukrade konja i zaputi se u Wyoming kako bi pronašao tetku koja se zbog svađe sa njegovim ocem već odavno otuđila od njih.
Radi se o avanturističkom drami koja obiluje prekrasnim pejzažima, a koja je rađena prema istoimenoj noveli Willy Vlautina. Steve Buscemi u filmu portretira Dela, trenera konja, a pojavljuje se i za Oscara nominovana Chloë Sevigny (Big Love, Boys Don´t Cry, Kids).
Zama
Zagonetna drama sa radnjom koja se odvija tokom 17. vijeka, a koja donosi presimističan pogled na ljudsku prirodu. Ostvarenje je argentinske režiserke Lucrecie Martel (The Headless Woman, The Holy Girl, La Cienaga) koje je bazirano na istoimenoj noveli iz 1956. koju je objavio Antonio Di Benedetto.
Priča prati Don Diega de Zamu (Daniel Gimenez Cacho) koji obavlja sitne službeničke poslove za špansku krunu. Već dugo je odvojen od svoje porodice i čeka da ga konačno iz udaljene južnoameričke kolonije prebace u Buenos Aires. Spreman je pretrpjeti brojna poniženja radi obećanja da će njegov nadređeni poslati pismo španskom kralju sa njegovim zahtjevom...
Osim Cachoa, u filmu se pojavljuju i višestruko nagrađivani brazilski glumac i režiser Matheus Nachtergaele (City of God) i česta Almodarova saradnica Lola Dueñas koja portretira suprugu uticajnog i uvaženog lokalnog plemića.
Dissapearance
Iranski film u režiji Ali Asgarija čiju glumačku postavu čine Sadaf Asgari, Amir Reza Ranjbaran, Nafiseh Zare, Sahar Sotoodeh i Mohammad Heidari. Sinopsis filma glasi:
Tokom hladne zimske noći u Teheranu, mladi par se suočava sa ozbiljnim problemom i ima samo nekoliko sati da ga riješi. Oni odlaze iz bolnice u bolnicu u potrazi za pomoći, ali nijedna bolnica neće da prihvati mladu ženu i pruži joj medicinsku pomoć koju očajnički traži. Dok se trude pronaći način rješavanja problema, oni moraju sakriti ono što se događa od svojih roditelja zbog čega će njihov odnos zapasti u krizu sa strašnim posljedicama. Rastrgan između konzervativnih tradicija i savremenih želja, par se mora suočiti s neizvjesnom budućnošću.
Asgari posredstvom ovog filma nastoji prikazati sukob tradicije i savremenih shvatanja što je i pojasnio u svojoj izjavi o samom filmu:
U ovom filmu prikazat ću sliku mlade generacije, u poluotvorenom društvu, koja se bori za vlastiti identitet. Želim da publika razmisli o nedostatku komunikacije i učincima porodičnih ograničenja. Danas većina starije generacije u Iranu poštuje tradiciju, dok istovremeno većina mlađe generacije pokušava nadvladati te iste tradicije, a razlika između ta dva gledišta stvara mnogo konfliktnih priča. Ove teme su oduvijek bile važne za mene, pogotovo zato što sam se i sam našao u sličnim situacijama. Pokušao sam ih pripovijedati u svojim prethodnim kratkim filmovima, a neki likovi koje sam stvorio još su živi, a njihove priče još nisu dovršene u mom umu. Želio bih ih dodatno istražiti.
Dissapearance se trenutno prikazuje u sklopu TIFF-a.