Box office: Veliki vikend za "Barbenheimer"

Box office: Veliki vikend za "Barbenheimer"

Neobični par filmova, sa dva različita tona i dvjema naizgled drugačijim publikama, kombinovano je obilježio vikend. Barbie i Oppenheimer, na društvenim mrežama spojeni pod naslovom Barbenheimer, ostvarili su zajedničku zaradu od 235,5 miliona dolara, pri čemu su oba filma nadmašila projekcije.

Počnimo od Barbie, filma koji sedmicama prije premijere slovio kao zajamčeni prvak vikenda. Projekcije su bile u pravu po pitanju plasmana, no konačna zarada je iznosila i do 50 miliona dolara više nego što su prognostičari predviđali. Oppenheimer je također imao bolji vikend od očekivanog, zaradivši 80, odnosno 30 milona dolara više od projekcija, čak i onih optimističnih. Novom filmu Christophera Nolana se jedno vrijeme "smiješio" mlak uvodni vikend, koji bi osujetio nade za finansijski uspjeh filma. 

Prije komentiranja, bacimo pogled na konkretne brojke dolje:

     Film

vikend zarada

total. zarada

 1. Barbie

$155,000,000

$155,000,000

 2. Oppenheimer

$80,500,000

$80,500,000

 3. Sound of Freedom

$20,140,647

$124,748,584

 4. Mission: Impossible – Dead Reckoning

$19,500,000

$118,753,469

 5. Indiana Jones and The Dial of Destiny

$6,700,000

$159,018,862

 6. Insidious: The Red Door

$6,500,000

$71,001,673

 7. Elemental

$5,800,000

$137,233,827

 8. Spider-Man: Across The Spider-Verse

$2,815,000

$375,209,269

 9. Transformers: Rise of The Beats

$1,120,000

$155,642,604

 10. No Hard Feelings

$1,075,000

$49,210,693


Znalci i komentatori u svijetu zabave već raspravljaju o fenomenu u koji se pretvorio istovremeni izlazak Barbie i Oppenheimer, a dosta rasprave se veže na međusobnu korist koju su dva filma imala od tog izlaska. Naravno, u ovom trenutku dokazi su čisto anegdotalne naravi, a ne konkretne statističke, ali čini se da je Barbie dovoljno animirao Amerikance da je došlo i do „preliva“ publike što je potpomoglo Oppenheimeru tokom vikenda. Ova tvrdnja se može pokrijepiti, barem dijelom, brojem prodanih ulaznica posjetiteljima kino-dvorana koji su svoje karte za oba filma rezervirali za isti dan. S time na umu, dvije publike možda su bile bliže sredini na Vennovom dijagramu – bliže nego što bi se očekivali, imajući na umu ton i tematiku dva filma.

O pozadini i uzrocima fenomena bit će rasprave u danima što slijede, no ono što je sasvim sigurno u ovom trenutku jeste činjenica da je filmska industrija dobila jedan snažan impuls tokom prošla tri dana. Naravno, ne treba zanemariti i uspjeh koji je prošle sedmice ostvario Mission: Impossible – Dead Reckoning. Četiri filma na vrhu naše ljestvice su u zadnjih desetak dana Hollywoodu dali prijeko potrebnu finansijsku injekciju i tako donekle ublažili najakutnije simptome boljke sa kojom se industrija bori.

Premda je Barbenheimer premašio očekivanja i pozitivno iznenadio mnoge aktere u svijetu zabave sa velikim vikendom, takav rezultat nećemo vidjeti ponovo još neko vrijeme. Tri dana iza nas su zadnji veliki vikend ljetne sezone. Juli je na izmaku, a august se čini kao vrlo jalov mjesec za velike blockbustere na koje se industrija oslanja. Slične prilike smo imali i prošle godine, kada su nakon relativno aktivnog jula uslijedili sedmice i mjeseci skromne zarade. Ove godine imamo i štrajk, koji je manje-više zaustavio rad u holivudskoj tvornici snova, što čini sve poglede u blisku budućnost naročito turobnim.

Prethodna
Zlatne arene za Adnana Omerovića i Jelenu Kordić Kuret
Sljedeća
James Gunn pojašnjava detalje o "Superman: Legacy"