Mlađim ljubiteljima superherojskih filmova se može oprostiti na zaključku da je stripovski film započeo sa Marvelom, MCU-om i Osvetnicima. No, u stvarnosti, toj pojavi je prethodila jedna cijela era naslova u ovom žanru koja je imala vrlo malo ili čak nimalo poveznica sa dobro podmazanom mašinerijom koju Kevin Feige vodi sa Marvelom. Baš o tom razdoblju, takoreći „divljeg zapada stripovskog filma“, osvrnuo se i jedan od filmskih autora koji je imao priličan udio u stvaranju temelja žanra koji će vladati Hollywoodom malo duže od decenije.
Režiser Guillermo Del Toro se dao u razgovor putem društvenih mreža u kojem je otkrio nekoliko pojedinosti vezanih za dva Hellboy filma, po kojima je dugo bio najpoznatiji široj javnosti, godinama prije The Shape of Water. Pored vlastitih naslova, Del Toro se dotakao i drugih filmova koji su po njegovom mišljenju stvorili prostor za rast i cvjetanje adaptacija stripova:
Sjećam se da sam posjećivao set filma "Mystery Men" kako bih uvjerio Universal da mi dâ zeleno svjetlo za "Hellboya". Tu je film dugo skupljao prašinu. Po meni, prvi "Blade" film je imao glavnu ulogu u dokazivanju da se krajem dvadesetog vijeka zaista može snimiti jedan superherojski film. Desio se sudar filmova "Dark City" i "Blade" što je popločalo put za veliku eksploziju koju će napraviti "The Matrix". Ali, ipak, tada je bilo izazovno snimati superherojske filmove, naročito one po materijalu koji nije imao istu čitanost kao Marvelovi stripovi.
Dotakavši se sudbine svojih Hellboy naslova, Del Toro je dao nagovjestiti da je izumiranje filma na fizičkom mediju u osnovi presudilo ovoj franšizi:
Ono što je omogućilo da prva dva filma postanu stvarnost je nestalo. Prodaja Blu-ray i DVD izdanja prvog "Hellboya" je bila golema. Tako golema da je Ben Feingold iz Columbia Pictures odmah dao svoj potpis za snimanje nastavka. Ben je bio tako zadivljen tim brojkama da je učinio "Hellboy" među prvim naslovima koje će studio ponuditi na Blu-rayu [tada još uvijek relativno novom i još uvijek neisprobanom formatu na tržištu], Koliko se sjećam, prihod od kućnog medija je premašio zaradu na blagajnama.
Del Toro je to rekao vrlo diplomatskih rječnikom, no u principu je opisao da nešto nalik na Hellboy 1 i 2 je danas daleko teže progurati kroz studijski sistem, pošto je sa pojavom streaminga došlo do velikog pada prodaje kućnih izdanja filmova, što svaki stripovski ili superherojski film bez velikog crveno-bijelog biljega „Marvel“ na sebi osuđuje na urednu odbijenicu od strane navedenog sistema. Naravno, u slučaju najnovijeg Hellboy filma, na kojem Del Toro nije bio angažiran, filmu je ponajviše naštetila upitna kvaliteta vlastitog filmskog materijala, a ponajmanje to što radnja nije bila smještena u MCU-u.