Nekima će zazvučati čudno (i meni je), ali film Fantastic Mr. Fox Wesa Andersona u stop-go animaciji je prosto genijalan. Ovaj reditelj, koji je postao slavan sa filmom Rushmore iz 1998., a potom i po vrlo neobičnim i osobenim djelima ispunjenim uvrnutim likovima, sve čudniji od čudnijeg a opet veoma komplementarni u posljednjem kreativnom proizvodu svoga uma, odlučio se na ekranizaciju knjige za djecu "Fantastic Mr. Fox". Djelo je to slavnog Roalda Dahla, Britanca norveških korijena, autora nekih od najprodavanijih knjiga za djecu ikada, kao što je "Willy Wonka i tvornica čokolade", po kojem su snimljena i dva filma (jedan od njih je i blesavi Charlie i tvornica čokolade Tima Burtona). Dahl je također bio i TV glumac, ali je pisao i scenarije. Zanimljiva je i činjenica da je on autor scenarija, po nekim stručnim mišljenjima, i možda najboljeg James Bond filma ikada, Samo dvaput se živi.
Fantastični gospodin Lisac; reditelj: Wes Anderson; glasovi: George Clooney, Meryl Streep, Bill Murray; 2009.
IMDb rejting: 7.8/10
Rotten Tomatoes rejting: 92%
A zašto su njegove knjige tako zanimljive i čitaocima a i filmašima, i dokle seže njegova mašta, dokazuje upravo i Wes Anderson sa ovom otkačenom adaptacijom pomenute knjige. Priča kaže da postoji jedan lisac (Fox – lisica, engl., op.a.), kojeg supruga natjera da prestane sa životom bandita i kradljivca pilića i ostale živine. On pristane na to, i taman kad usele u novu kuću unutar stabla, gospodin Fox će se vratiti starim navikama i opljačkaće trojicu najzlobnijih i najbogatijih farmera u okolici. To će uvaliti ne samo njega u neprilike, nego i čitav životinjski svijet, koji će se naći pod zemljom, unutar ljudske opsade. Ali, lisac ne bi bio lisac da nema rezervni plan u rukavu.
Wes Anderson nije želio napraviti tek takvu, običnu ekranizaciju knjige. Anderson se nije želio ograničiti ni na običnu animaciju. Njegova namjera je sezala puno dalje od toga – film je u potpunosti realizirao u jednoj od najtežih tehnika za pravljenje filmova uopšte – u stop/go animaciji, gdje se lutke i svi ostali prizori koji su u pokretu ručno pomiču i snimaju, sve u svrhu tečnog pokreta. Napomena: za jednu sekundu filma, potrebno je napraviti 25 valjanih fotografija. Šta to čini ovom filmu teško je objasniti, ali jasno je kao dan da, koliko je složena sama priča i odnosi između likova, ekvivalentno je složena i tehnika izrade ovog filma. Potpuna lucidnost iza životnosti svakog od likova, svake od tih pokretnih lutaka je srž čitavog filma, njegova žila kucavica. Svako lud za sebe, oslikavajući jedan paralelni ljudski svijet gdje sve to i ne bi bilo tako čudno. Ali, životinje niti pričaju niti svjesno razmišljaju te je ova dubioza ovdje shvatljiva i urnebesno smiješna, naspram paralela sa svijetom u kojem živimo.
Da je to i dalje priča za djecu, govori dobroćudni duh u glavnom liku, koji samo želi svojoj porodici dobro. Njegova unutarnja svađa koja i prouzrokuje probleme svima, na kraju prevagne u svrhu dobrog, ali on ne prestaje biti lukav. Ipak je to lisica. Da gledamo jedno animirano djelo za zrelu publiku, pokazuje odnos između njega i gospođe Fox, vrlo realističan prikaz jednog prosječnog ljudskog braka (minus preljuba – u životinjskom svijetu valjda nisu otišli tako daleko u omalovažavanju životnih partnera). Da smo svjesni da je to jedan genijalan film, svaki kadar govori za sebe. Možda i ne previše umiljat prema predrasudbonosnicima, Gospodin Lisac je jedno vrlo prepredeno djelo, koje i traži svoj put samo prema onima koji film općenito gledaju kao umjetnost, a ne kao puku zabavu.