Seriozno pratiti redovni kino-repertoar nekad zna biti pravo zadovoljstvo, a nekad opet i tako razočaravajuće iskustvo. Jer, rijetko da se zadesi dvije sedmice zaredom da nas u kinu očekuju kvalitetni naslovi, već se češće dešava i ispada da na svaki pojednačni dobar film, dolaze dva slabija, da ne kažemo lošija. Iskreno, vašem omiljenom kinematografskom ovisniku draže je napisati pozitivnu recenziju i preporučiti film za gledanje, nego se upustiti u avanturu blaćenja nečijeg filmskog uratka, ma koliko je takav tekst jednostavnije (i zabavnije) pisati.
Zločin u Hollywoodu; režija: Tim Kirkby; uloge: Charlie Hunnam, Mel Gibson, Morena Baccarin; 2021.
IMDb rejting: 5.7/10
Rotten Tomatoes rejting: 66%
U CGI animiranom filmu Ratatouille (Juhuhu, 2007), digitalnih lutkara iz Pixara, postoji gotovo savršen opis pozicije kritičara: “Rad kritičara je utoliko mnogo načina lagan. Rizikujemo veoma malo, a opet uživamo biti u poziciji da procjenjujemo tuđi rad. Toliko smo ponosni na negativnu kritiku, koju je istina zabavno pisati, a i čitati. Ali, gorka istina koju svi mi kritičari moramo prihvatiti jeste da je u velikoj shemi stvari prosječni dio 'smeća' vjerovatno značajniji od onoga kako ga naša kritika predstavlja.“
Taj prosječni dio “filmskog smeća“ u našem slučaju jeste novi film Mela Gibsona, Last Looks (Zločin u Hollywoodu, 2021), gdje nekadašnji holivudski star, doduše, ima sporednu ulogu, ali svakako da će njegovo ime djelovati kao mamac poklonicima djela i lika velikog glumca. Glavnu ulogu ima harizmatični Charlie Hunnam, ali čak i njegov performans, Zločin u Hollywoodu ne spašava osrednjosti i površnosti.
Hunnam portretira Waldoa, nekadašnjeg prvoklasnog losanđeleskog detektiva, čiji su slavni dani iza njega, i sada živi životom pustinjaka u prikolici u šumi, na otvorenom. Njegov miran život prekida posjeta nekadašnje djevojke Lorene (Morena Baccarin), koja ga namjerava anagažovati kao privatnog detektiva u namjeri da istraži ubistvo supruge TV glumca Alastaira Pincha (Gibson), ubistva za koje je optužen upravo Alastair. Pinch ne ispušta čašu iz ruku, i malo je reći da je pijanac, ali Waldo baš i ne želi izaći iz penzije, pa makar bilo i za “masnu svotu“ kakvu nude Alastairovi menadžeri. Sluačaj je i više nego intrigantan, te se Waldo nađe usred dileme da li da prihvati posao. S obzirom da Lorena iznenada nestane i počnu se pojavljivati kojekakvi čudnovati tipovi sve i jedan raspitivajući se o ubistvu Pinchove supruge, Waldo protiv svoje volje biva uvučen u istragu.
Riječ je o adaptaciji istoimenog romana Howarda Michaela Goulda koji je pisac derivirao u scenarij za film režiran pod rediteljskom palicom Tima Kirkbyja, najpoznatijem po svom angažmanu na TV projektima poput Brooklyn Nine-Nine (2015) i Fleabag (2016), da spomenemo one poznatije serije. Prelaz sa TV-a na film mogao je biti i lakši za reditelja, ali je ispalo tako da se Kirkby baš i nije proslavio, dobijajući u globalu slabašne i karikaturalne glumačke izvedbe, ne baš režirane kvalitetno. Pisac i scenarista Gould naopisao je dva romana sa likom Waldoa u pokušaju da stvori novog junaka detektiva, i kako stvari stoje, holivudska adaptacija će ostati na jednom “pokušaju“ od filma.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje