Roman "Damage" Josephine Hart iz 1991. bio je godinu dana kasnije pretvoren u sjajnu erotsku dramu Požuda u režiji čuvenog Louisa Mallea te s Jeremyjem Ironsom, Juliette Binoche i Mirandom Richardson u glavnim ulogama. Damage je stigao u kina u vrijeme "booma" erotskih ili erotiziranih psiholoških trilera (Kobna privlačnost, More ljubavi, Hot Spot, Oglas donosi smrt...) koji su početkom devedestih eksplodirali s megahitom Sirove strasti.
No, film je napravio otklon od dominantnog žanra koji je dobio tucet direktno-na-video oponašatelja i vratio publiku par dekada natrag, u vrijeme umjetničkih erotskih psiholoških drama poput Posljednjeg tanga u Parizu. Trideset godina kasnije, nova serijska verzija Požude ne vraća gledatelja u sedamdesete, eventualno u devedesete, ali one erotske direktno-na-video vrste. Serija Obsession je prevedena ne samo kao Opsesija, već Opsesija, ljubav, ljubomora, što zvuči poput krilatice nekog videotečnog erotskog trilera devedesetih čiju su poetiku nedavno oponašali Toplinski val i Besramno. Prijevod je pošten s obzirom na niske dosege serije, srećom ipak malo više u odnosu na Heatwave i Brazen.
Obsession je pušten na Netflix da preuzme štafetu od Sex/Life 2 i da bude mrvu ozbiljnija, dramskija inačica 365 dana i Pedeset nijansi sive. Na mjestu Ironsa, Binoche i Richardson angažirani su glumci Richard Armitage (serijal Hobit, Oluja stoljeća, serija The Stranger), Charlie Murphy (Saga o Vikinzima, Peaky Blinders) i manje poznata Indira Varma koji, iako solidni, posebice dvoje provospomenutih, nisu dostojna zamjena prethodnih teškokategornika.
Armitage je sada glavni muški lik, iznimno uspješan sredovječni kirurg William Farrow oženjen za Ingrid (Varma), ali temelji njihovog dugogodišnjeg sretnog braka će se poljuljati kad on upozna Annu (Murphy), misterioznu "femme fatale" djevojku njegovog sina Jaya (Rish Shah). Lavinu požude pokreće maslina koju William stavi u Annina usta na jednom domjenku nakon što ga ona pita "Je li to za mene?". Nedugo poslije, eto ih u horizontali na podu stana bez namještaja. Nakon seksa uza zid u drugoj od četiri epizode, Anna uspostavlja pravila koja podsjećaju na "pravilnik" Marlona Branda iz Last Tango In Paris.
"Čekaj kad ti kažem ‘kad‘. Ne dolazi nepozvan. Ništa se ne događa izvan stana bez mog dopuštenja. Svojevoljno ti se prepuštam i dajem ti moć ako to prihvatiš. U ovoj sobi možemo biti tko želimo. Klekni i prepustit ću ti se...", govori Anna.
Scena seksa ne manjka i uredno su režirane, na trenutke i uzbudljive, ali manje požudne i spontane u odnosu na Damage, jer gledatelj osjeća da je na snimanju angažiran "koordinator za intimu". Međutim, serija naveliko klapa u pauzama od seksanja, kad treba dočarati psihološka stanja likova, njihovo unutarnje oštećenje ("damage"), odnosno reperkusije još jedne opsesivne ljubavi. Opsesija, ljubav, ljubomora to radi više na sapuničasti, nego dramski način u smislu da ne postaje psihološka studija opsesivnih preljubnika, osim ako to ne podrazmijeva scena kad se William seksa s jastukom u hotelskoj sobi u nedostatku Anne.
Objavljeno na portalu Slobodna Dalmacija