In Order of Disappearance: Skandinavski ''Ponoćni osvetnik''

In-Order-of-DisappearancePiše: Segor Hadžagić

Koje god teme da se prihvati Hans Petter Moland ostaje neprikosnevni majstor filmskog zanata, koji je u stanju da dekonstruiše svaki žanr i utisne originalni autorski pečat, poput braće Coen s kojim ga kritičari četo i porede. Bilo da su u pitanju historijske teme iz Drugog svjetskog rata ili Vijetnama kao u filmovima The Last Liutenant, odnosno The Beautiful Country ili je riječ o porodične drami (Aberdeen) ili komediji (A Somewhat Gentle Man), Moland je uvijek u stanju da doda neki svoj specifični začin, čime se svrstava u red najoriginalnijih evropskih filmskih stvaralaca u posljednje dvije decenije. In Order of Disappearance je možda i njegovo najzrelije izdanje, budući da ovdje vješto balansira između melanholične porodične drame (kakvu bi stereotipno okarakterisali kao produkt skandinavskog mentaliteta), holivudskog trilera i crne komedije, a sve to začini morbidnom farsom... I ni u jednom trenutku se ne doima da je sve to „too much“!

Redoslijed nestanaka; režija: Hans Petter Moland; uloge: Stellan Skarsgard, Bruno Ganz, Pal Sverre Hagen, Anders Baasmo Christiansen, Jakob Oftebro, Birgitte Hjort Sorenson; 2014.

IMDb rejting: 7.7/10

Rotten Tomatoes rejting: 85%

U ovom filmu Moiland obnavlja partnerstvo sa  švedskim velikanom glume, Stellanom Skarsgardom, s kojim je surađivao i u filmu A Somewhat Gentle  Man, a rezultat je vjerovatno očekivan: jedan od najboljih filmova koji su se pojavili na svjetskim filmskim festivalima ove godine. Stellan Skarsgard je Nils, srednjovječni muškarac  koji ima prilično nezahvalan, gotovo sizifovski posao: on je vozač grtalice koja svakodnevno čisti ceste planinskih krajeva u zabačenim dijelovima zemlje. U trenutku kada ga lokalne vlasti zbog svojih zasluga proglase građaninom godine, on prima vijest da je njegov sin umro od predoziranja drogom. Ovaj zaplet obećava porodičnu dramu gdje likovi ne mogu da se suoče sa uzrocima sinovljeve smrti. Tako i bude, međutim Moland radnju vodi u radikalno neočekivanom smjeru. Odbijajući razloge sinovljeve smrti, Nils se upušta u potjeru za njegovim navodnim ubicama. Tipični „dobri grđanin“ pretvara se u nemilosrdnog osvetnika u gangesterskom podzemlju. Uz dobru dozu crnog humora koji sjajno oslikava razlike u mentalitetu norveške i srpske mafije (sjajni Bruno Ganz igra šefa srpske mafije), In Order of Disappearance predstavlja jednu od najluđih ovogodišnjih filmskih avantura. To je skandinavski Ponoćni osvetnik ili Prljavi Harry koje kao da su režirala braća Coen i Aki Kaurismaki zajedno! Dovoljno rečeno!

Prethodna
One Day: Limunada
Sljedeća
Blissfully Yours: Burmanac i Tajlanđanka