Predstavljamo sedam filmova ovogodišnjeg Berlinalea

Predstavljamo sedam filmova ovogodišnjeg Berlinalea

Priredio: Braco Kartal

Jedan od najvažnijih filmskih festivala u Evropi i svijetu, Berlinale, ove godine se održava od 9. do 19. februara. Ovo će biti njegovo 67. izdanje, a kao predsjednik žirija imenovan je holandski režiser Paul Verhoeven. Čast da otvori festival imaće francuski režiser Etienne Comar sa svojom dramom Django o jazz gitaristi Django Reinhardtu, a berlinsku premijeru doživjet će dugoočekivani T2 Trainspotting Dannya Boylea, potom Logan, treća priča iz Wolverine franšize u režiji Jamesa MangoldaOn the Beach Alone at Night korejskog režisera Honga SangsooaReturn To Montauk njemačkog režisera, pisca i producenta Volkera Schlöndorffa, drama Viceroy’s House režiserke Gurinder Chadha i dr. Sa svojim režiserskim debijem Wild Mouse predstaviće se i austrijski glumac Josef Hader. U nastavku vam predstavljamo sedam filmova koji će biti prikazani u sklopu ovog prestižnog filmskog festivala čiji žiri najbolji film nagrađuje Zlatnim medvjedom, dok najbolji režiser, glumac i glumica osvajaju Srebrnog medvjeda.

El Bar (The Bar)

Španska triler/komedija koju je režirao Álex de la Iglesia prema scenariju kojeg je napisao u saradnji sa Jorgeom Guerricaechevarríjem. Radi se o kultnom režiseru koji svoje filmove snima u stilu Guillerma del Toroa. Odlikuje ih mješavina groteske i crnog humora, ali i drame i horora. Scenario za sve svoje filmove, izuzev crnohumoristične komedija drame The Last Circus i ostvarenja As Luck Would Have It, napisao je u saradnji sa gorepomenutim Guerricaechevarríjem. Poštovanje prema njemu iskazao je i Pedro Almodavar koji je producirao njegov prvi film Acción Mutante . Uz del Toroa, meksikanske režisere Alejandra G. IñárrituaAlfonsoa Cuaróna, te Amerikanca Roberta Rodrigueza, neslužbeno pripada novoj generaciji hispano filmaša. Njegov najnoviji film, The Bar, prati skupinu stranaca koji su zaglavili unutar jednog bara, a glumačku postavu čine Blanca Suárez, Mario Casas, Carmen Machi, Terele Pávez, Secun de la Rosa, Alejandro Awada, Joaquín Climent i Jaime Ordóñez.

 

Nächthelle (Bright Nights)

Misterija/drama u norveško-njemačkoj koprodukciji koju je režirao Florian Gottschick, poznat po kratkom filmu Twins i romantičnoj drami Fucking Berlin. Scenario je napisao u saradnji sa Carstenom Happeom, poznatim po radu na kratkoj drami Lost Son i drami To Faro. Glumačku postavu čine Anna Grisebach, Benno Furmann, Vladimir Burlakov, Kai Ivo Baulitz, Gudrun Ritter Michael Gwisdek. Radi se o filmu koji je već imao premijere na brojnim evropskim filmskim festivalima. Četrdesetogodišnja Anna (Grisebach) i njen mnogo mlađi dečko Stefan (Burlakov) odlaze u seoske predjele nekadašnje Istočne Njemačke kako bi proveli vikend. Selo se nalazi u neposrednoj blizini aktivnog rudnika koji izaziva neočekivane blage potrese u okolini, a na selu se već nalazi Annin stari prijatelj sa svojim dugogodišnjim dečkom, psihijatrom Marcom (Baulitz). S vremenom na površinu izbijaju tajne o incidentima iz prošlosti koje prijete da naruše idilu sadašnjosti koju upotpunjavaju vino i razgovori o seksu. Predstavlja priču sa psihoanalitičkim pristupom koja gledaocima ostavlja pretpostavke o tome kako i zašto su počeli problemi, te na koji način su povezani sadašnjost i prošlost.

 

Masaryk (A Prominent Patient)

Češko-slovačko-njemačka historijska biografska drama koja se fokusira na dramatične godine u životu Jana Masaryka (Karel Roden), sina prvog čehoslovačkog predsjednika Tomáša Masaryka, koji je radio kao  čehoslovački veleposlanik u Velikoj Britaniji. Masaryk u režiji Juliusa Ševčíka prati godine koje su prethodile Drugom svjetskom ratu, a koje su zauvijek ostale obilježene potpisivanjem sporazuma u Münchenu radi kojeg je Čehoslovačka bila napuštena od svojih saveznika i svojim većinskim dijelom ustupljena nacističkoj Njemačkoj. Jan Masaryk pronađen je mrtav ispred prozora svog prebivališta. Uprkos nekoliko sudskih istraga dugo je bilo nejasno da li je počinio samoubistvo ili je ubijen defenestracijom (čin izbacivanja jedne ili više osoba kroz prozor, koji je tokom historije često činjen iz političkih razloga). Praška policija je 2004. izjavila da ne smatra da je počinio samoubistvo. Film donosi kompleksnu priču o visokoj politici koja je prožeta ženama i narkoticima. Osim Rodena, pojavljuju se i češki glumci Oldřich Kaiser i Jiří Vyvorálek, kao i Eva Herzigová.

The Other Side Of Hope (Toivon tuolla puolen)

Šest godina nakon filma Le Havre, finski scenarist i režiser Aki Kaurismaki vraća se sa komedijom/dramom The Other Side Of Hope koja prati sirijskog izbjeglicu (Simon Hussein Al-Bazoon) koji stiže u Helsinki s namjerom da dobije politički azil. S vremenom se sprijatelji sa duhovitim lokalnim mještanima. Berlinska premijera filma The Other Side Of Hope povezana je sa skorim objavljivanjem filma na području Finske (3. februar), a osim Al-Bazoona, u glavnim ulogama se pojavljuju Tommi Korpela (Man´s JobRare Exports: A Christmas Tale, Distranctions) kao Melartin, spisateljica i glumica Kati Outinen (The Man Without a Past, Le Havre, The Match Factory Girl) i Ville Virtanen (Sauna, Kotikatu, Sincerely Yours in Cold Blood). 

Ježeva kućica (Hedgehog's Home)

Ježeva kućica je desetominutni stop-motion animirani film rađen prema basni Branka Ćopića kojeg su ispred kanadskog Nacionalnog filmskog odbora i hrvatskog Bonobo studija producirali Jelena PopovićVanja Andrijević. Narator hrvatske verzije je Rade Šerbedžija (Život je lep, Variola Vera, Mighthy Joe Young, Mission:Impossible II, Space Cowboys, Go West), engleske kanadsko-američki filmski i TV glumac Kenneth Welsh (The Day After Tomorrow, The Aviator, The Exorcism of Emily Rose), a francuske France Castel (Karmina, Afterglow, The 3 L'il Pigs). Muziku potpisuje Darko Rundek, a za animaciju su zaslužni Ivana Bošnjak i Thomas Johnson iz Simulacra studija. Režiserka je Eva Cvijanović, ilustratorica i animatorica iz Sarajeva koja već duže vrijeme živi u Kanadi. Treći animrani film u njenoj režiji biće prikazan u sklopu Generation KPlus programa.

Bamui haebyun-eoseo honja (On the Beach at Night Alone)

Južnokorejska drama scenariste i režisera Sang-soo Honga koji je tokom prošlogodišnjeg Berlinalea na sebe skrenuo pažnju dramom Right Now, Wrong Then. Poznat je i po dramama In Another CountryNobody's Daughter HaewonOn the Beach at Night Alone prati glumicu koja luta primorskim gradom razmišljajući o svojoj vezi sa oženjenim muškarcem. U glavnim ulogama se pojavljuju Kim Minhee, Seo Younghwa, Jung Jaeyoung, Moon Sungkeun, Kwon Haehyo, Song Seonmi, Ahn Jaehong i Park Yeaju. Film će se takmičiti za Zlatnog medvjeda u glavnom takmičarskom dijelu festivala.

Golden Exits

Drama u režiji glumca i pisca Alexa Rossa Perrya, poznatog po komedija romansi The Color Wheel, komedija drami Listen Up Philip i triler drami Queen of Earth. Radnja je  smještena u Brooklyn i prati Nicka (Adam Horovitz) koji odrađuje jedan arhivski projekt za svog očuha. Ubrzo u New York stiže 25-godišnja Australka Naomi (Emily Browning) da tokom ljeta radi kao njegova asistentica. Naomi u New Yorku nema poznanike, a jedino se može osloniti na labavo porodično poznanstvo sa muzičkim producentom Buddyem (Jason Schwartzman) koji živi u istom kvartu. U narednih nekoliko mjeseci vrti se oko Nicka, Buddya i njihovih porodica, a njeno prisustvo s vremenom počne narušavati ravnotežu njihovih života, pa dolazi do napetosti u međusobnim odnosima. Naomi s vremenom postaje izmanipulisana, demoralisana i odbačena od strane međusobno povezanih čudovišta i shvata da joj je ovo najgori ljetnji posao kojeg je ikada imala. Osim već pomenutih glumaca u filmu se pojavljuju Chloe Sevigny kao Nickova predivna supuga, terapeutkinja Alyssa, Mary-Louise Parker kao njena sestra Gwen, Analeigh Tipton kao Buddyeva ljubomorna supruga Jess, te Lily Rabe kao njena sestra Sam. Film je prožet scenama u kojima dva do tri karaktera sažaljevaju Naomi, ogovaraju je čim napusti sobu, a na kraju i zlostavljaju. Nedavno je imao svjetsku premijeru u sklopu Sundancea.

 
Prethodna
In Memoriam: Sir John Hurt (1940 - 2017.)
Sljedeća
Interview: Elma Tataragić "Žudnja za životom u razorenom društvu"