SAG-AFTRA i Nielsen postigli sporazum o dijeljenju podatka

SAG-AFTRA i Nielsen postigli sporazum o dijeljenju podatka

Sindikat koji okuplja holivudske glumce SAG-AFTRA i poznata rejting kompanija Nielsen postigli su bitan sporazum o dijeljenju podataka vezanih uz gledanost.

Novosti prenose novinari Varietyja, koji otkrivaju da će Nielsen ustupati SAG-AFTRA-i brojke gledanosti u ulozi nezavisne treće stranke u odnosu sindikata i studija. Kako se može zaključiti iz toga, SAG će brojke od Nielsena koristiti da potvrdi interne brojke koje dobivaju od studija i streaming servisa, a po kojima će glumci u uspješnim serijama dobivati povoljnije naknade.

Podsjetimo se da je SAG u dugim i mučnim pregovorima sa studijima prošle godine uspio osigurati povećanje naknada za uspješne serije na TV mrežama i streaming servisima. Pod potonjom kategorijom se nalaze brojke koje su bile dio prijepora između SAG-a i AMPTP-a, udruženja vodećih holivudskih studija i streaming servisa. Pregovarači i rukovoditelji sindikata su mudro odabrali da brojke Disney+, Netflixa i drugih streaming servisa usporede sa onim iz Nielsena, budući da studiji imaju, na izvjestan način, više koristi od serije koja se pokaže kao osrednji uspjeh što oslobađa studije od obaveze da glumcima isplate povoljnije naknade za streamovanje.

Streaming servisi su neradi dijeliti svoje podatke sa javnošću, osim uoči iznošenja finansijskih izvještaja, a i tada u vrlo šturom obliku. Netflix, doduše, učinio je iskorak prema većoj transparentnosti sa svojim polugodišnjim tabelicama u kojima otkrivaju broj minuta gledanja (većine) svog sadržaja. No, i te brojke su ezoterične i zahtijevaju dosta tumačenja i špekuliranja kako bi se iz njih dobili korisni podaci, ako je to uopće moguće učiniti bez nezavisne revizije.

Nielsen, s druge strane, predstavlja gledanost u obliku presjeka američkog stanovništva. Istina, ovdje je riječ o malom broju kućanstava koje Nielsen prati i koristi kao uzorak navika šireg stanovništva, što će reći i da ove brojke imaju određenu ugrađenu nepouzdanost. Model koji streaming servisi koriste trenutno, u skorijoj budućnosti bi se mogao promijeniti, ukoliko preplate sa reklamama postanu glavni način pristupanja sadržaju na streaming servisima. Oglašivači će tražiti daleko detaljnije izvještaje o gledanosti i broju pregleda (u ovom slučaju reklama, konkretno) kako bi znali da je oglasni prostor koji zakupljuju od streaming servisa zaista isplativ za njih i njihove klijente. 

Prethodna
Anthony Hopkins glumi kompozitora Handela u novom biopicu
Sljedeća
Box office: "The Fall Guy" blago ispod očekivanja