Piše: Marko Njegić
Bolju reklamu od one s venecijanskog crvenog tepiha petodijelna serija HBO-a Prizori iz bračnog života (Scenes From a Marriage) nije mogla dobiti. Glavni glumci, zvjezdana Jessica Chastain i Oscar Isaac, razmjenjivali su senzualne poglede, pa i dodire na pretpremijeri serije, uvertiri za premijeru prve epizode na HBO-u 13. rujna, nakon čega slijedi emitiranje u jednotjednom ritmu do polovice listopada. Chastain i Isaac su djelovali kao par koji rekreira sretne prizore iz bračnog života. Bili su pritom toliko uvjerljivi da su se mediji raspisali o "seksi trenutku" i "očitoj kemiji između udane glumice i oženjenoga glumca". Kemija je bila neupitna, ali ne treba zaboraviti da su Chastain i Isaac glumci. Mediji bi možda smanjili doživljaje da su prethodno pogledali seriju koja je režirana metafilmski.
Chastain u prvoj epizodi dolazi na filmski set/scenu i ulazi u ulogu, razbijajući takozvani "četvrti zid". Sličan momenat će kasnije imati i Isaac koji također ulazi u ulogu kao što je ušao zakoračivši na venecijanski "red carpet" gdje ga je čekala Chastain. Posljednja, peta epizoda – nije neki "spoiler", ali preskočite rečenicu ako hoćete – završava tako da njih dvoje odlaze sa seta i izlaze iz uloga, zatvarajući se svatko u svoju sobu na čijim vratima pišu imena njihovih likova Jonathana i Mire. Isaac i Chastain su postali Jonathan i Mira, ali i prestali biti oni jednom kad je serija završila.
No, ono što nisu prestali biti jest prijatelji. Poznaju se od studija drame na Juilliardu prije 20 godina, a zajedno su već glumili 2014. u Godini nasilja. Njihovo prethodno poznanstvo bilo je ključno za uvjerljivost uloga u Prizorima iz bračnog života kreatora Hagaija Levija (Preljub), dostojnom remakeu istoimena Bergmanova remek-djela iz 1973. i zasad, osobno, ponajboljoj seriji 2021. godine. Dakle, otprilike kao što je, nakon Titanica, bilo ključno poznanstvo Leonarda DiCaprija i Kate Winslet za Put oslobođenja. Scenes From a Marriage je blizak filmu Revolutionary Road u kroniciranju raspada jednoga braka. Da nešto ne štima u braku Jonathana i Mire vidljivo je u prvoj epizodi kad ona krišom gleda u mobitel dok sjede zajedno i evidentno nisu na istoj valnoj duljini.
Dakako, serija o braku i, još više, bračnim drugovima oslanja se i na Bergmana, uz tu razliku da sada žena ima aferu, ne muž, ali i na Tužnu vezu s Ryanom Goslingom i Michelle Williams, te nedavnu Bračnu priču sa Scarlett Johansson i Adamom Driverom; to je taj tip minuciozne kronike jednog odnosa u rasponu od nekoliko godina (ovdje pet), s razlomljenom naracijom i promjenama ravnomjernih perspektiva među likovima. No, serija se najviše oslanja na glumce. Bez Chastain i Isaaca ne bi bilo serije. Oboje zaslužuju sve televizijske nagrade (Zlatni globus, Emmy...) za svoje slojevite izvedbe, posebice Chastain koja čak i nalikuje Bergmanovoj glumici Liv Ullman, ako već Isaac ne sliči Erlandu Josephsonu.
Casting je nadahnut, a nadahute su i uloge, kao i tekst, odnosno dijalozi i monolozi. Levis je takoreći trebao samo pustiti glumce da glume, ali morao ih je opremiti dobrim dijalozima, što je i napravio. Međutim, možda ih neki drugi glumački par ne bi ovako načinio životnima i antirepetitivnima kao Chastain i Isaac. Glumcima vjerujemo svemu što izgovaraju u svakom trenutku, kad šapuću jedno drugom u nježnim trenucima i međusobno se nadglasavaju deranjem u svađama, kad se ponašaju kao da su najednom postali stranci, kad im ruke nakon svih ovih godina i dalje lete prema onom drugom. Vjerujemo svakoj njihovoj emociji dok se nalaze na emotivnom "rollercoasteru" od ljubavi do mržnje, od bliskosti do distancije i svega između u svim nijansama Prizora iz bračnog života.
Objavljeno na portalu Slobodna Dalmacija