Golub sjedi na grani razmišljajući o postojanju je komedija/drama u režiji Roya Anderssona. Treći je dio njegove Životne trilogije, nakon ostvarenja Pjesme s drugog sprata i Ti, živi. Naslov filma asocijacija je na sliku "Lovci u snijegu" iz 1565., Pietera Brueghela starijeg, flamanskog renesansnog umjetnika poznatog po svojim slikama krajolika i seljačkih prizora. Film je mozaik pojedinačnih sekvenci pa je jako teško govoriti o njegovoj radnji. Ipak, moglo bi se reći da priča labavo prati prodavače, Sama (Nils Westblom) i Jonathana (Holger Andersson), koji pokušavaju da, na osnovu svojih loših šala, kupcima prodaju vampirske zube, torbe, maske i druge predmete. Osim prodavača, tu su i švedski vojnici iz 19. vijeka, te Randy, učitelj flamenca, te mnogi drugi likovi kojima je zajednička karakteristika da su inertni, bezlični, malo govore i obično se nalaze u monotono uređenim sobama s nekoliko objekata. Film je putovanje koje otkriva ljepotu pojedinačnih trenutaka, sitničavost drugih, raskoš života, humor i tragediju koju su skriveni u svima nama. Andersson je kao inspiraciju za ovo ostvarenje naveo italijanski neorealistički film Kradljivci bicikala Vittoria De Sice. Premijerno je prikazan na 71. venecijanskom međunarodnom filmskom festivalu gdje je nagrađen Zlatnim lavom za najbolji film. Predstavlja Švedsku na predstojećoj 88. dodjeli Oscara.
- Dark mode