The French Dispatch: Prelijepa posveta izvornom novinarstvu

Piše: Sead Vegara

Čudnovati um reditelja Wesa Andersona nam je u 2021. godini podario još jedno zaista zanimljivo filmsko ostvarenje. Njegov najnoviji film The French Dispatch (Francuska depeša) premijeru je imao na 74. Cannes Film Festivalu gdje je pobrao same hvalospjeve, kako kritičara, tako i publike. Priča kakvu samo Anderson zna osmisliti, galerija likova i karaktera od kojih svaki plijeni pažnjom i interesovanjem, a tomu još glumci koji utjelotvoruju te likove, sve sami glumački velikani, karakterni glumci, uglavnom rediteljevi stari stalni saradnici: Bill Murray, Tilda Swinton, Owen Wilson, Adrien Brody, Edward Norton, Frances McDormand, Jason Schwartzman, Saoirse Ronan, Willem Dafoe, kao i neki novi poput Thimothéeja Chalameta, Léae Seydoux, Benicia del Tora, Christopha Waltza, Lieva Schreibera, Jeffreyja Wrighta... Svi oni svojim glumačkim performansama, kako ko i kako gdje sa dodijeljenom minutažom, u epizodama i svojevrsnim cameoima, doprinose prepoznatljivom rediteljevom autorskom pečatu.

Francuska depeša; režija: Wes Anderson; uloge: Tilda Swinton, Bill Murray, Owen Wilson, Benicio del Toro, Adrien Brody, Frances McDormand, Thimothée Chalamet; 2021.

IMDb rejting: 7.5/10

Rotten Tomatoes rejting: 75%

Wes Anderson ima itekako istančan izražaj i jedan je od rijetkih holivudskih režisera za kojeg glumci bukvalno stoje u redu i otimaju se za ulogu u njegovom filmu, bilo kako mala ona bila. Francuska depeša Andersonova je nadasve prelijepa posveta prvobitnom, istinskom novinarstvu, samo njemu svojstvena cjelina od ukupno četiri priče i epiloga, četiri novinarske priče u nastanku za francusku ispostavu French Dispatch fiktivnog lista Liberty, Kansas Evening Sun.

Ono što krasi novi Andersenov film, kao u biti i svako njegovo ostvarenje, pored famoznih glumačkih rola i minijatura, čudnovato oblikovane i ispripovijedane priče jeste upravo njegova sposobnost da svaki kadar, pokret kamere, mizanscen upriliči na nevjerovatan način, tako da je sve u savršenoj srazmjeri, sve simetrično i perfektno. Još kada tome pridodate i neviđenu upotrebu boja i kolorita u svakoj mogućoj sceni, kao i dionice u crno-bijeloj tehnici onda zaista znate zašto je Wes Anderson filmski genij.

U posljednjoj priči pripovijedanoj u filmu ono što je trebalo biti, a naposljetku i jeste, akciona sekvenca, Anderson snima i priređuje u formi animiranog segmenta, te time samo dokazuje svoju sposobnost da komplikovano učini jednostavnim i, slobodno recimo –genijalnim. Doduše, to bi se moglo okarakterisati i kao određenu producentsko-finansijsku olakšicu, jer je u pitanju trka automobilima, itekako zahtjevna za snimanje. Ali kao animirani dio izgleda i djeluje autentično uzimajući u obzir kompletan produkcijski dizajn, na koncu i sami film.

Svoju fascinaciju i ljubav prema legendarnom listu The New Yorker, Anderson je kanalizirao i filtrirao u pričama Francuske depeše, kao i njenim protagonistima od kojih su određeni bazirani prema stvarnim likovima i legendarnim američkim novinarima. Sve u svemu, da biste u potpunosti uživali u novom filmu Wesa Andersona, ekscentričnim likovima, još čudnijim glumačkim performansama, esteski prelijepim vizualima i rediteljskim kompozicijama, “trebate pod moranje“ The French Dispatch pogledati na velikom platnu.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje
Prethodna
Pig: Zrnce žita u vreći kukolja
Sljedeća
House of Gucci: Ridley Scott se vratio u velikom stilu