Da budemo iskreni, danas se svašta prodaje pod etiketom horora, ili bilo kojeg drugog žanra. Takav je i slučaj sa najnovijim filmom velikog Ralpha Fiennesa, koji nosi naziv The Menu (Meni, 2022) u kinima reklamiranim kao čistokrvnim hororom, a u biti je daleko, daleko od tog žanra. Sve počinje sa opuštenim razgovorom između Tylera (Nicholas Hoult) i Margot (Anya Taylor-Joy) iz kojeg doznajemo da je Tyler poprilično opčinjen kulinarskim umijećem misterioznog chefa Slowika (Fiennes).
Meni; režija: Mark Mylod; uloge: Ralph Fiennes, Anya Taylor-Joy, Nicholas Hoult, John Leguizamo; 2022.
IMDb rejting: 7.5/10
Rotten Tomatoes rejting: 89%
Tyler govori sa toliko strasti u svom glasu odavajući sebe kao svojskog gurmana. Margot baš i nije oduševljena, ali njemu za ljubav gasi cigaretu, jer upropaštava doživljaj i ukus hrane, koji ih čeka nakon putovanja sa probranom klijentelom do ostrvceta Hawthorne na kojem će ih sa svojom kuharskom svitom ugostiti chef Slowik. Probranu klijentelu sačinjava stariji bračni par, Richard (Reed Birney) i Anne (Judith Light), urednik magazina Ted (Paul Adelstein) i kritičarka hrane Lillian (Jenet McTeer), trojac bogatih prijatelja (Rob Yang, Arturo Castro, Mark St. Cyr) i filmska zvijezda (John Leguizamo) sa svojom asistenticom Felicity (Aimme Rarrero).
Cijela priča do druge trećine filma izgleda kao ozbiljna drama, ali tek onda uslijedi nekoliko šokirajućih momenata, zbog kojih je Meni neopravdano zaslužio etiketu horora. Reditelj Mark Mylod polako je pripremio teren uvodeći nas u priču i “bildajući atmosferu“ do momenta kada shvatite da tu nisu čista posla, iako vam je najvjerovatnije to i samo od sebe postalo jasno dok ste promatrali kako se odvija narativ. Scenarij iz pera Setha Reissa i Willa Tracyja sočan je i provokativan poput pripremljenih jela koje je Slowik svoje goste pozvao da okuse, a ne jedu! Jer, ono što je njegova kuhinja spremila, nesvakidašnji je set jela koja će u svoj svojoj ljepoti cijeniti jedino Tyler, a Lillian, kao pompezna, narcisoidna i pretencozna kritičarka hrane davati (ne)maštovite opaske.
Slowikova kuharska svita izgleda i zaista jeste poput dobro treniranih marinaca koji sa matematičarskom preciznošću spremaju i služe jela, što je u biti toliko jezivo i pomalo zastrašujuće. Glumačka igra je na zavidnom nivou, počevši od mladog dvojca, Taylor-Joy i Hoult, koji djeluju kao dvoje istinski zaljubljenih golupčića (ali koji nešto kriju), Birney i Light, izvrsni kao bračni par u jeseni svog života, prepotentna McTeer i ulizujući Adelstein, samodopadni trojac, Yang, Castro i Cyr, Leguizamo u ulozi razmažene holivudske zvijezde sa Rarrero u ulozi asistentice koja više ne može da smisli svoj posao, te naposljetku maestralni Fiennes sa performansom koji zaslužuje oskarovsku nominaciju.
Potpisnik ovih redova baš i nije ljubitelj horora kao filmskog žanra, te je mogao ostati uskraćen za jedno ovako kvalitetno, ako ćemo iskreno, više drama/triler ostvarenje, nego horor. Nekad zaista morate i riskirati ako ste redovni posjetitelj kina jer nikad ne možete sa sigurnošću znati šta se krije iza naslova. Zato, uvrstite The Menu na svoj filmski meni.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje