Tower Heist: Film "velike pljačke" kao komedija

Piše: Sead Vegara

U knjizi „Žanrovi američkog filma“ autora Stuarta M. Kaminskog za film „velike pljačke“ je napisano da je to podžanr filmova o „avanturi u procesu“ u kojima se okuplja velika grupa ljudi različitih sposobnosti da bi se suprotstavili nekoj ustanovi. U slučaju filma Tower Heist (Pljačka s vrha) protagonisti na početku uopšte nemaju namjeru da izvrše ono što se u filmovima velike pljačke obično radi, tj. pljačka, ali kako je to Kaminsky okarakterisao kao avanturu u procesu tako se to može i ovdje posmatrati. Priča filma prati skupinu uposlenika elitnog nebodera Tower u New Yorku sastavljenu uglavnom od imigranata i njihovu dnevnu rutinu sve do trenutka kada najbogatiji stanar, burzovni mešetar sa Wall Streeta, Arthur Shaw (Alan Alda) bude optužen za pronevjeru novca. Situacija ima katostrofalne posljedice za uposlenike jer je kadrovski menadžer nebodera Josh Kovacs (Ben Stiller) još davno zamolio Shawa da se pobrine za penzioni fond uposlenika Towera, koji je nastalom situacijom otišao u nepovrat. Vođeni osvetom, Kovacs i još nekolicina uposlenih angažuju lopova Slidea (Eddie Murphy) da im pomogne da opljačkaju Shawov apartman u kojem je po njihovom mišljenju skriveno 20 miliona dolara. Otežavajuća okolnost je ta da je Shaw u kućnom pritvoru, a na njega motre agenti FBI-a na čelu sa agenticom Clairom Dunham (Téa Leoni).

Pljačka  s vrha; režija: Brett Ratner; uloge: Ben Stiller, Eddie Murphy, Matthew Broderick, Téa Leoni, Alan Alda; 2011.

IMDb rejting: 6.2/10

Rotten Tomatoes rejting: 67%

Scenarij filma potpisuju Ted Griffin i Jeff Nathanson. Prvi iza sebe ima napisan već jedan scenarij koji se bez greške može svrstati u tip filmova velike pljačke. Riječ je o scenariju za film Ocean's Eleven (Okeanovih jedanaest) istinskom holivudskom raritetu, remakeu koji je bolji od originala. Nathanson je kreditovan kao jedan od pisaca četvrtog dijela pustolovina profesora i arheologa Henrya Jonesa Jr, poznatijeg kao Indiana Jones, a potpisuje scenarij Spielbergovog filma Catch Me If You Can (Uhvati me ako možeš), istinitoj priči o najmlađem svjetskom prevarantu Franku Abagnaleu Jr. koji je ukrao od američkih avio-kompanija basnoslovnu sumu novca. Dvojica scenarista su po priči Griffina, Billa Collagea i Adama Coopera napisali scenarij, koji ima komične dijaloge i situacije, a što se tiče likova oni su i više nego dobro osmišljeni.

Lik Bena Stillera, glumca i komičara koji je dokazao da može odigrati i ozbiljnu ulogu (Greenberg), kadrovski menadžer Kovacs, sve stvari rješava staloženo i bez problema sve do trenutka kada totalno izgubi živce zbog novonastale situacije sa Shawom i gubitkom penzionog fonda. Eddie Murphy se u ovom filmu prikazao u svom najboljem izdanju još iz vremena filmova 48 Hours (48 sati) i Beverly Hills Cop (Policajac sa Beverly Hillsa), a to je bilo još davnih osamdesetih. Svi filmovi koje je Murphy snimio posljednjih 18 godina (sa izuzetkom njih par u devedesetima) su promašene komedije u kojima je totalno srozao imidž odličnog komičara, npr. Norbit; a imao je zaista odličnu dramsku ulogu u musicalu Dream Girls za koju je bio nominovan i za Oscara.

Ovdje Eddie radi svoje standardne improvizacije, puno i brzo priča te time na sebi svojstven način pridonosi komediji. Ostatak glumačke ekipe: Matthew Broderick kao Fitzhuhg, bivši stanar Towera i propali Wall Street analitičar, Casey Affleck kao Covacsov zet Charlie i uposlenik Towera, Michael Peña – liftboy Enrique Dev'Reaux, Téa Leoni – FBI agentica Dunham i Alan Alda kao beskrupulozni Shaw su svojim interpretacijama doprinijeli da film izgleda dosta dobro uhodano i svježe.

Način na koji Kovacs i ekipa planiraju te na kraju i izvedu pljačku je totalno amaterski i sirov da jednostavno ne možete, a da im se ne smijete. Naposljetku, režiser Brett Ratner (trilogija Rush Hour) je taj koji je cijelu ekipu držao na okupu i usmjeravao ka cilju da snime film koji će imati kvalitetnu priču i dobre i uvjerljive karaktere.

Prethodna
Adrift: Hvali kraj, drž' se mora
Sljedeća
Ant-Man and the Wasp: Superjunačenje pod povećalom