Spisak imena i naslova, kandidata za različite kategorije ovogodišnje dodjele nagrade Američke filmske akademije, slavnih Oscara, objavljen je javnosti, a njegov sadržaj je odmah privukao pažnju medija i zainteresiranih ljubitelja filma. Glavni igrači na sceni američke zabavne industrije, Disney i Sony su ostali iza streaming diva Netflixa po pitanju nominacija.
Polazeći sa zadnje pozicije, Sony je prigrabio 20 nominacija, a Disney je svog konkurenta i povremenog partnera prestigao za tri sa 23 nominacije, dok je Netflix sa svojim naslovima uzeo njih 24. Prije nego što bacimo sav novac u Netflixov šešir, treba reći da se radi samo o nominacijama, a očito ne o nagradama. Ceremonija ne samo da se nije održala, već je još uvijek u, doduše zreloj, fazi probe i planiranja. Međutim, upadljiv broj nominacija možda predstavlja znak da je milje samog vrha Hollywooda spreman za otopljenje odnosa sa Netflixom i njegovim partnerima.
Netflix je na zadnjoj velikoj dodjeli nagrada, na Zlatnim globusima, bio uglavnom zaobiđen, što nije ostalo bez opaske u brojnim člancima, kolumnama i komentarima na društvenim mrežama. Baš potonji ukazuju na pomicanje mlađeg gledateljstva od uvriježenog holivudskog etosa koji drži da film mora biti stvoren za kino-dvorane, po smjernicama industrije, a ne za izravno plasiranje gledateljima kako Netflix i mnogi drugi streaming servisi vode svoj poslovni model.
Ostaje nam čekati samu ceremoniju i konačne dobitnike da bismo vidjeli koliko su Hollywood i Netflix približili svoje stavove. U najgorem slučaju za Netflix, dobit će još jednu u nizu odbijenica, dok bi u najboljem možda došli do nekog konkretnog iskoraka sa „druge strane“ stola. Treća opcija, a možda i najočitija jeste da Netflix dobije par zlatnih kipova i dogovori primirje sa vrhom Hollywooda, koje bi osiguralo da obje strane ne gaze jedna drugoj po prstima u daljim planovima.
Hoće li Netflix i Hollywood zakopati "ratnu sjekiru"? Pa, vidjet ćemo na samoj dodjeli Oscara.