WandaVision: Krajnje drukčiji pristup Marvelovim superjunacima

WandaVision: Krajnje drukčiji pristup Marvelovim superjunacima

Piše: Marko Njegić

Marvel nije imao nijedan film prošle godine zahvaljujući nesretnoj koroni, a trebao ih je imati par (Black Widow, Eternals) i započeti tzv. četvrtu fazu superjunačkih spektakala, ali presudile su odgode i napravile rupu u njegovom brižno pripremljenom rasporedu. Nešto tako se nije dogodilo od 2008., otkako je Marvel Cinematic Universe (MCU) pustio prvog Iron Mana u kina i započeo novo razdoblje superherojskih blockbustera. Premijera Crne udovice još uvijek stoji na alternativnom datumu, prolongiranom za punu godinu (svibanj 2021.), ali COVID-19 i dalje uporno radi na tome da sve bude neizvjesno. Tako je čast da započne "Phase 4" dobila serija WandaVision, prva Marvelova na streaming servisu Disney+ koja je upravo počela s tjednim emitiranjem i predstavila nastupne dvije od ukupno devet epizoda. Zamišljena izvorno kao film, serija WandaVision nudi krajnje drukčiji pristup Marvelovim superjunacima, preciznije titularnim likovima, tj. telekinetičkoj Wandi Maximoff/Scarlet Witch (Elizabeth Olsen) i robotskom Visionu (Paul Bettany).

Dosadašnji Marvelovi filmovi poigravali su se žanrovima unutar matične superherojske akcije, pa je Kapetan Amerika: Ratnik zime bio akcijski spektakl devedesetih i špijunski triler sedamdesetih, Čuvari galaksije svemirska opera, a novi Spider-Man tinejdžerska komedija. WandaVision je, pak, superjunački "sitcom" s nasnimljenim smijehom, barem u prve dvije epizode, i to crno-bijeli, nalik televizijskim serijama/sapunicama iz pedesetih godina prošlog stoljeća, tipa Gradić Peyton. Koncept "superjunaci u (humorističnoj) sapunici" je originalan, bizaran i smion, ali zasad je uglavom urodio plodom i funkcionira na više razina, uključujući autoreferencijalnu. Šarena intergalaktična akcija Osvetnika, superjunačkog "all-star" blockbustera, prizemljena je u monokromni svijet sapunice pedesetih, a superheroji su svedeni na (ne)običan par iz američke suburbije, kućanicu i činovnika, kao u Izbaviteljima.

Oni su prisiljeni skrivati moći, demonstrirane u Marvelovim kinospektaklima, kako se ne bi izdvajali od okoline, njezine susjede Agnes (Kathryn Hahn) i njegova šefa (Fred Melamed) koji im sa suprugom (Debra Jo Rupp) dolazi na večeru. Time WandaVision kao da želi reći nešto o superjunacima "prognanima" iz kina na televiziju, u čiji se c/b svijet pokušavaju uklopiti, a netko ih je tu silom ubacio, bez njihova znanja, sjećanja, moguće i volje. Prva epizoda završava u koloru, na način da izgleda kako netko u moderno vrijeme gleda Wandu i Visiona na TV-u u staroj i istoimenoj c/b seriji.

Pitanje jest tko je taj netko i tko je kreirao seriju unutar serije. Neki novi Cristof, kreator Trumanovog showa, kao velike inspiracije za WandaVision? Odgovor ćemo dobiti u nadolazećim epizodama i, ovisno o njemu (odatle oprez kod ocjene), potentna serija mogla bi do kraja ispuniti ili, možda, pokopati veliki meta-filmski/serijski potencijal u sadržaju, ali i stilu. WandaVision se ugleda na film Pleasantville kad kolor malčice boja crno-bijeli svijet u crveno, ukazujući na proplamsajeve jedinstvene (anti)superjunačke vizije.

Objavljeno na portalu Slobodna Dalmacija

Prethodna
Netflix najavio 2. sezonu serije "Bridgerton" sa kratkim teaserom
Sljedeća
WB razvija TV seriju "Harry Potter" za svoj streaming servis