Nakon svih najvećih svjetskih nagrada (uključujući i Oscara za najboljeg reditelja) koje je pobrao Michel Hazanavicius s filmom Artist 2012. godine, filmska publika je željno očekivala novo ostvarenje reditelja koji se specijalizirao za „koketiranje“ sa starim holivudskim filmom od nijeme ere preko noir filma . Njegov Artist, jedna od najšarmantnijih posveta filmskoj umjetnosti uopće, bavio se dramom glumca iz nijemih filmova koji se suočava sa pojavom zvuka, dok je OSS 117: Cairo, Nest of Spies duhovita parodija špijunskog filma. S pravom je publika očekivala još jednu igru sa žanrovima „starih“ filmova, no Hazanavecius se iznenada „uozbiljio“. Njegova Potraga predstavlja raskid sa prijašnjim opsesivnim temama, rediteljskoj estetici i pogledu na svijet.
Potraga; režija: Michel Hazanavicius; uloge: Bérénice Béjo, Annette Bening, Maxim Emelianov, Abdul-Khalim Mamatsuiev; 2014.
IMDb rejting: 6.6/10
Rotten Tomatoes rejting: 27%
Doduše, Potraga se ponovo referira na stari holivudski film i na neki način predstavlja komentar na istoimeno kultno ostvarenje Freda Zinneman sa Montgomery Cliftom u ulozi američkog vojnika koji u porušenom Berlinu pronalazi jeverejskog dječaka u potrazi za svojom majkom. No, ovdje Hazenavicius nije vedri esteta koji se poigrava sa konvencijama jednog perioda, moralist zabrinut za odnos Zapada prema ratovima u zemljama trećeg svijeta. U ovom slučaju, u pitanju je Čečenija i rat iz 1999. godine. Junak potrage je devetogodišnji Hadji koji sa svojim mlađim bratom uspjeva pobjeći iz ratnog horora, gdje pijani ruski vojnici teroriziraju i na kraju ubijaju njegove roditelje. U izbjegličkom kampu upoznaje šeficu Delegacije Evropske unije koja mu ponudi smještaj u svom stanu. U isto vrijeme njegova sestra Raisa tumara bespućima izbjegličkim kampovima u potrazi za njim.
Hazanavicius dodaje još jednu tačku gledišta ovoj dvoiposatnoj epopeji stradanja, vjerovatno da bi se oslobodio neizbježne patetike. Kolja je sasvim obični ruski teenager koji voli djevojke, muziku i travu. Nakon što ga policija hvata s drogom, Kolji je ponuđen izbor: zatvor ili vojna regrutacija. Kolja, naravno, odabire vojsku i ubrzo se nalazi u paklu rata. Hazenavicius prikazuje kako se jedan osjetljivi mladi život, u brutalnim okolnostima, pretvara u mašinu za ubijanje. U svakom slučaju, Potraga nije na umjetničkim nivou Artista, ali je žestoka i snažna kritika užasa rata i nemilosrdna osuda Zapada koji se uglavnom oglušio na strahote u Čečeniji 1999.