SCENA
Niz kadrova koji zajedno sačinjavaju jedan cjelovit i jedinstven dramski događaj, jedinicu ili element filmske priče, tj. naracije, ili segment pripovijedanja unutar filma. Scenu određuje ista lokacija na kojoj se dešava radnja. Kraj scene označava promjenu mjesta radnje i u slučajevima kontinuiranog montiranja označava protok vremena.
SCENARIJ
Detaljan opis scena, dijaloga, lokacija, radnji, fizičkih i psihičkih osobina likova i njihovih međusobnih odnosa. Sadrži sve scene, lokacije, oznake doba dana u kojem se radnja zbiva, dijaloge, te upute ili prijedloge za kadriranje.
SCENARIST
Autor scenarija filma.
SCENOGRAF
Filmski autor koji dizajnira likovni izgled scena tj. filmskog seta, uključujući likovnost i funkcionalnost seta, broj i tip rekvizita, namještaj, prozore, pod, obloge plafona i ostale materijale na setu.
SCENOSLIJED, TRITMENT
Razrađeni sinopsis podijeljen na scene. Scenarij bez dijaloga. Ukratko objašnjava svaku scenu radnje scenarija, a često sadrži navode za dijalog i interakciju likova.
SET
Lokacija uređena za snimanje prema uputama reditelja, producenta i ostalih autora filma na osnovu scenarija.
SINEAST (franc. cinéaste)
Osoba koja se bavi filmom, filmskom praksom, kritikom ili teorijom.
SINOPSIS
Skica budućeg scenarija. Detaljna priča sa naglaskom na pripovijedanju, najčešće duga nekoliko stranica. Sinopsis uključuje likove, radnje, motivacije i opise lokacija.
SKOKOVITI REZ
Rez u vremenskom kontinuitetu kadra, nastao uklanjanjem dijela kadra, te spajanjem njegovih ostataka. Skokoviti rez također predstavlja prijelaz koji ukazuje na prekid vremenskog kontinuiteta između dva uzastopna kadra. Na primjer, kadar kojim se prikazuje lik kako otvara vrata od auta praćen kadrom istog tog lika kako vozi auto. U tom slučaju, ne vidimo lika kako ulazi u auto, pali auto, te kako kreće sa vožnjom. Pojam se također koristi da se označi nagla i neočekivana promjena lokaliteta. Često se upotrebljava engleski termin JUMP CUT.
SLOW MOTION (eng. usporeni pokret)
Usporeno snimanje (ubrzavanjem rada kamere) ili uporavanje brzine reprodukcije slike. Ubrzano snimanje dobija se suprotnom tehnikom tj. usporavanjem rada kamere.
SNIMAK
Izvedba snimljena bez prekida rada kamere. Kadar ili verzija scene sa posebnom postavkom. Često se za vrijeme snimanja napravi više snimaka (dublova) istog kadra prije nego što reditelj odobri usvajanje kadra.
SPECIJALNI FIZIČKI EFEKTI
Efekti koji se postižu fizičkim putem za vrijeme snimanja. Uključuju pirotehniku, atmosferske smetnje i mehaničke rekvizite velikih dimenzija.
SREDNJE KRUPNI PLAN
Kadar koji naglašava glavni predmet, ali također uključuje ostale objekte u blizini. Odnosi se na prikaz ljudskog lika od struka do vrha glave. Često se koristi za kadrove dijaloga ili dvoplan.
SREDNJI PLAN
Kadar u kojem je prikazan objekat ili lik na znatnoj udaljenosti, tako da se čini relativno malen u odnosu na okolinu. Odjeđen je veličinom cijele ljudske figure, od stopala do vrha glave.
STATISTA
Osoba koja se pojavljuje u filmu u neodređenoj ulozi lika koji je neprimjetan ili je neprepoznatljiv, kao što je na primjer osoba u masi ili u pozadini, npr. gost u restoranu, vojnik na ratištu i sl.
STEDIKEM (eng. steadicam – stabilna kamera)
Tehnika snimanja kamerom iz ruke uz primjenu posebne mehaničke opreme sa remenjem i balansom koja omogućava snimatelju da uradi relativno stabilne kadrove, dok prati radnju.
STOP KADAR
Metoda snimanja realno sporijih zbivanja kako bi se kreirala iluzija kontinuiteta (kadar se snima i zaustavlja naizmjenično, bez pomjeranja kamere odredjeni vremenski period) u kome se radnja odvija mnogo brže nego u realnosti (snimanja zalazaka ili izlazaka sunca, kretanja oblaka, mjeseca, rasta biljaka i sl.)
STOP MOTION
Metoda animiranja modela tako što se fizički mijenja njihova pozicija između snimanja. Kada se slike projiciraju u normalnoj brzini, stvara se iluzija samostalnog pokreta modela.
SUBJEKTIVNA KAMERA
Subjektivni kadar aktera u filmu ili kadar komentara autora filma, koji ima limitiranu tj. sopstvenu perspektivu u odnosu na likove, radnju i lokaciju.
SUBJEKTIVNI KADAR
Kadar iz perspektive lika koji posmatra ili učestvuje u radnji.
SUPROTNI KADAR
Kadar pod takvim uglom snimanja koji se nalazi sa suprotne strane objekta kako bi se pružila drugačija perspektiva u odnosu na prethodni kadar. Koristi se u sceni dijaloga između likova kao naizmjenični prikaz viđenja dva lika. Također je poznat kao kadar reakcije.
SVJETLOST NISKOG KLJUČA
Manje osvjetljenje, više sjena i dosta sivkastih, tamnim područja. Također je poznata kao ekspresionistička svjetlost, te se često koristi u film noiru.
SVJETLOST VISOKOG KLJUČA
Ravnopravno i jarko osvjetljenje, sa najmanjom mogućom količinom sjene. Također je poznato kao realistična svjetlost, te se često koristi u mjuziklima i komedijama.
SVJETLOST ZA MODELOVANJE, DOPUNSKO SVJETLO
Pomoćna svjetlost koja ublažava sjene i područja koja nisu pokrivena ključnom svjetlošću.
ŠIROKOUGAONI OBJEKTIV
Objektiv koji može da snimi šire područje ili raspon gledišta nego normalni objektiv, koji preuveličava udaljenost objekata u kadru, dubinu scene i time pravi neujednačenost između prvog plana i pozadine, čime se stvara veća dubinska oštrina, a svi objekti drže se u fokusu i perspektivi. Može se koristiti da se označi psihološko stanje udaljenosti, izvještačenosti ili izolacije, te grandioznost objekata i likova. Ovaj objektiv može imati imati žižnu daljinu u rasponu od 8mm do 35mm zavisno od formata snimanja.
ŠMINKER
Šminka i stavlja maske i protetiku na filmske glumce.
ŠVENK
Horizontalno ili vertikalno kretanje kamere oko fiksirane osovine na stativu.