Mudra lija

Mala povijest bh. animiranog filma (1961 - 2007), vol. 6

Piše: Vesko Kadić Biti redatelj animiranog filma, pitanje je biti uopće redatelj koji ima zadatak da realizira određeno djelo. Svaki rod u kratkometražnom filmu zahtijeva da redatelj posjeduje određeni osjećaj, sluh, ljubav prema odabranom događaju koji pripada određenom žanru radnje. Kao i u kratkom igranom ili, recimo, dokumentarnom filmu, i redatelj animiranog filma surađuje s snimateljem, toncem, scenografom, s tim da u rodu animacije postoje nova zanimanja kao što su: glavni crtač, fazer, kolorist, crtač pozadina, itd. 

Mala povijest bh. animiranog filma (1961 - 2007), vol. 4

Piše: Vesko Kadić Snimatelj lutka–filma morao je biti u koordinaciji s animatorom, jer svaki pokret lutke trebao je da bude snimljen samo na jednom filmskom kvadratu. Što je broj snimljenih kvadrata bio približan broju kretanja filmske trake u sekundi (24), pokret je bio prirodniji, a ako bi se željela ubrzati kretnja lika, onda bi broj snimljenih kvadrata bio manji, a kod usporenog kretanja lika veći. 

Mala povijest bh. animiranog filma (1961 - 2007), vol. 3

Piše: Vesko Kadić Kada se točno pojavila animacija na tlu BiH, nitko živ ne zna, niti ima ikakvih pisanih tragova. Jedno je sigurno, ili se nagađa, da su neki stranci, tu i tamo, unutar drugih rodova primjenjivali elemente animacije. No u našim razmatranjima, kao prvi animirani film nastao na tlu BiH, tretiraćemo animirano ostvarenje Zlatka Šešelja Mudra lija iz 1961.