U subotu, četvrtog dana Pravo Ljudski Film Festivala jedan od najangažiranijih događaja kojem je publika mogla prisustvovati bilo je gostovanje Amélie Bargetzi koja koristeći video kao medij, propituje ekološke probleme i relaciju sa vlastitom memorijom. Redateljica Bargetzi nakon projekcije njenog filma Gdje smo održala je otvorenu diskusiju sa festivalskom publikom.
Danas sam saznala da je Arcelor Mittal prisutan i ovdje u Bosni i Hercegovini. Ova multinacionalna korporacija za proizvodnju čelika stvara najviše čestica zagađenja u Fos-sur-Mer-u. Ovaj lučki grad koji se nalazi između delte Rone i Marseja je ključno mjesto za izvoz benzina u Evropu i ostatak svijeta. Čak i kada se pokazalo da ljudi zapravo više ne bi trebali živjeti na ovome mjestu, država nije preduzela dovoljno mjera za spas te je pokušala sakriti i prividno poboljšati situaciju nekim akcijama, na primjer izgradnjom prirodnog rezervata za ptice. Nije li paradoksalno izgraditi prirodni rezervat odmah do industrijske zone? Situacija u Fos-sur-Mer-u govori o širem kontekstu i za mnoge druge regije koje žive sa istim uticajima zagađenja. - izjavila je redateljica Bargetzi tokom diskusije u kinu Meeting Point.
Danas, petog festivalskog dana, publika u kinu Meeting Point od 15 sati imat će priliku pogledati film Povratak Reimsu (Fragmenti), zasnovan na tekstu Didiera Eribona, u režiji Jeana-Gabriela Périota.
Od 17 sati bit će prikazana dva filma iz programa Više od svega, željela sam još malo ostati – suvremeni brazilski film. U pitanju su radovi Camera Obscura redatelja Marcela Pedrosa i Neonski Fantom Leonarda Martinellija. Filmovi Martinellija bili su uvršteni u selekcije više od 300 festivala i muzeja širom svijeta, uključujući Locarno, San Sebastian, BFI London, Montreal i druge, dok je film Neonski fantom, priča o dostavljaču koji sanja o danu kada će kupiti svoj motor, osvojio Zlatnog leoparda za najbolji međunarodni kratki film u konkurenciji Pardi di Domani na Locarno Film Festivalu ove godine. Nakon filmova biti će upriličena kratka diskusija s rediteljem Martinellijem.
Posljednja projekcija dana, u 19 sati prikazat će selekciju od četiri kratka kreativna dokumentarca iz programa Feministički činovi igre i imaginacije. Selekciju će otvoriti film Biljka (879 stranica, 33 dana) rediteljice Ruth Höflich, nakon čega slijedi Nevidljiva pobuna od Pilar Monsell, potom Mogućnost za primjereni bijes rediteljice Vike Kirchenbauer, Posljednji film selekcije biti će Prvi rođendan nakon kraja svijeta, dokumentarac u melanžu između kulinarske emisije i animiranih slika, dijete se prisjeća prvog susreta sa depresijom, bh. rediteljice Farah Hasanbegović. Rediteljica Hasanbegović, dobitnica nagrade za Najbolji kratki dokumentarni film u selekciji Ji.hlava film festivala 2020. pridružit će se publici u kinu Meeting Point nakon filma i razgovarati o svom radu.
Šesnaesto izdanje Pravo Ljudski Film Festivala održava se u hibridnom formatu, od 1. do 6. decembra (Kino Meeting Point i Filmski centar Sarajevo), nakon čega će filmovi biti dostupni online od 7. do 17. decembra na pravoljudski.org.
Novo izdanje Pravo Ljudski Film Festivala velikodušno je podržano od strane Nacionalne fondacije za demokratiju (Vašington) i mnogih drugih partnera, dok je specijalni program Više od svega, željela sam još malo ostati – suvremeni brazilski film uz podršku Ambasade Brazila u Bosni i Hercegovini.
Za sve informacije o dostupnosti filmova, kao i svim ostalim festivalskim aktivnostima, pratite web stranicu pravoljudski.org, društvene mreže i hashtagove #plj16 i #pravoljudski16.